Manažér v poštových službách

Kód kvalifikácie

U1324009-00955

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

1324009

Sektorová rada

Doprava, logistika a poštové služby

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať podmienky a požiadavky vyplývajúce z predpisov BOZP
popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa
vymenovať základné metódy prieskumu trhu
vysvetliť základy bankovníctva a poisťovníctva
definovať právne a ďalšie predpisy súvisiace s poštovými službami
popísať organizačné smernice a vnútorné predpisy na úrovni pošty
definovať základy projektového manažmentu zameraného na poštové služby
charakterizovať manažment kvality
definovať základy manažérskej ekonomiky
charakterizovať technologické postupy spracovávania zásielok na úrovni pošty
Zručnosti
dodržiavať zásady BOZP
analyzovať výstupy z účtovnej evidencie a prijímať korektívne opatrenia v hospodárskej činnosti organizácie
navrhnúť riešenia simulovaných sieťových a technologických problémov
spracovať plán hospodárneho a efektívneho chodu poštového podniku
spracovať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby
informovať a predávať produkty a služby zákazníkom
vytvoriť ročný plán spoločnosti na základe produkčnej kapacity
pracovať s informačným systémom
Kompetencie
samostatnosť v rozhodovaní
samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
zodpovednosť za výsledky svojej práce a práce svojho tímu
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
schopnosť riadiť ľudí
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť vystupovať profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať organizačné smernice a vnútorné predpisy na úrovni pošty
  • definovať právne a ďalšie predpisy súvisiace s poštovými službami
  • popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa
  • definovať základy manažérskej ekonomiky
  • definovať podmienky a požiadavky vyplývajúce z predpisov BOZP
  • charakterizovať manažment kvality
  • definovať základy projektového manažmentu zameraného na poštové služby
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať základné organizačné smernice a vnútorné predpisy súvisiace s poštovou prevádzkoupísomná metóda
určiť právne predpisy súvisiace s poštovými službamipísomná metóda
definovať zákon o poštových službáchpísomná metóda
popísať na konkrétnych prípadoch postupy pri reklamáciách spotrebiteľa a charakterizovať práva spotrebiteľapísomná metóda
kategorizovať práva a povinnosti poskytovateľa poštových služiebpísomná metóda
popísať legislatívu týkajúcu sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri prácipísomná metóda
určiť základy manažérskej ekonomiky na zvolených testových úloháchpísomná metóda
popísať základné prvky a zásady manažmentu kvalitypísomná metóda
charakterizovať základy projektového manažmentu zameraného na poštové službypísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať technologické postupy spracovávania zásielok na úrovni pošty
  • vymenovať základné metódy prieskumu trhu
  • vysvetliť základy bankovníctva a poisťovníctva
  • spracovať plán hospodárneho a efektívneho chodu poštového podniku
  • analyzovať výstupy z účtovnej evidencie a prijímať korektívne opatrenia v hospodárskej činnosti organizácie
  • navrhnúť riešenia simulovaných sieťových a technologických problémov
  • dodržiavať zásady BOZP
  • vytvoriť ročný plán spoločnosti na základe produkčnej kapacity
  • pracovať s informačným systémom
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať technologické postupy spracovávania zásielokpísomná metóda
na zadanom príklade popísať zásady prieskumu trhu v poštových službáchpísomná metóda
na konkrétnom príklade popísať základy bankovníctva a poisťovníctvapísomná metóda
zostaviť model hospodárneho a efektívneho chodu poštového podnikupísomná metóda
zanalyzovať ročnú účtovnú uzávierku, na základe ktorej navrhne opatrenia poštového podnikupísomná metóda
navrhnúť riešenia simulovaných sieťových a technologických problémov s ohľadom na BOZPpísomná metóda
vytvoriť ročný plán spoločnosti na základe produkčnej kapacity s využitím informačného systému a zadaných dátpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • spracovať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby
  • informovať a predávať produkty a služby zákazníkom
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
v informačnom systéme pošty prijať a spracovať rôzne typy hotovostných a bezhotovostných platiebpraktické skúšanie
informovať skúšobného zákazníka o produktoch pošty a produktoch zmluvných partnerov poštypraktické skúšanie
predviesť profesionálne vystupovanie voči klientovi pri spracovaní poštového produktu a vybavovaní reklamáciepraktické skúšanie
na zadanej úlohe aktívne predávať poštové produkty a službypraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.

Metodické usmernenia

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63