Garančný technik osobných automobilov

Kód kvalifikácie

C7231001-00920

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

7231001

Sektorová rada

Automobilový priemysel a strojárstvo

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať bezpečnostné a požiarne predpisy
charakterizovať postup náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
charakterizovať využitie softvéru pri práci garančného technika
definovať konštrukciu motorových vozidiel, vrátane elektrických a komfortných systémov
definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk
Zručnosti
prijať reklamáciu (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
dodoržiavať bezpečnostné a požiarne predpisy v autoservise
pracovať v DMS (otvorenie zákazky, objednávanie dielov, ukončenie zákazky záručným protokolom, vystavenie faktúry)
posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla
poskytnúť zákazníkovi písomné vyjadrenie k reklamácii (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
zdokumentovať fotoaparátom záručnú opravu, dáta z digitálneho fotoaparátu preniesť do PC, spracovať, archivovať, ďalej odoslať
selektovať náhradné diely motorových vozidiel z bežne dostupných katalógov
vyhľadať a reprodukovať postupy opráv, technické informácie, časové normy zo servisných manuálov, aj v cudzom jazyku
vypracovať komplexnú kalkuláciu ceny opravy, vrátane času na opravu a všetkých dielov a spotrebného materiálu potrebného pre výmenu, v súlade so servisnou príručkou
Kompetencie
zodpovednosť za prácu v meniacich sa podmienkach
samostatné riešenie zložitých a problémových úloh
schopnosť vyjednávať s ľuďmi

Hodnotená spôsobilosť

  • prijať reklamáciu (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
  • zdokumentovať fotoaparátom záručnú opravu, dáta z digitálneho fotoaparátu preniesť do PC, spracovať, archivovať, ďalej odoslať
  • posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla
  • poskytnúť zákazníkovi písomné vyjadrenie k reklamácii (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
  • pracovať v DMS (otvorenie zákazky, objednávanie dielov, ukončenie zákazky záručným protokolom, vystavenie faktúry)
  • definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
idetifikovať chyby na vozidle počas záruky na simulovanej úlohepraktické skúšanie
prijať reklamáciu identifikovať čo zahŕňa jej spísanie v systéme DMS, ako aj vyhotovenie fotodokumentácie s požadovanými údajmipraktické skúšanie
ilustrovať postupy posúdenia reklamáciepraktické skúšanie
príprava písomného vyjadrenia k reklamáciipísomná metóda
prijať reklamáciu a popísať postup celej reklamácie až po vystavenie záručného protokolu potvrdzujúceho vykonanie/zamietnutie reklamáciepraktické skúšanie
popísať základné časti reklamácie - čo musí zákaznícka sťažnosť obsahovať nárokovateľné, aj nenárokovateľné chyby vozidlaústna metóda
zvoliť vhodný postup po prebratí reklamácie ( naštudovanie záručných podmienok a pripravenie vyjadrenia pre zákazníka )ústna metóda
pripraviť všetky doklady ohľadne kompletnej reklamácie v systéme DMSpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.

Uchádzač musí prejsť všetkými bodmi v zadanej úlohe. Skúšajúci zváži prípadné chyby, do akej miery boli závažné s ohľadom na spracovanie reklamácie. Skúšajúci prihliada aj na schopnosť empatie a komunikáciu skúšaného.

Hodnotená spôsobilosť

  • posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla
  • definovať konštrukciu motorových vozidiel, vrátane elektrických a komfortných systémov
  • selektovať náhradné diely motorových vozidiel z bežne dostupných katalógov
  • vyhľadať a reprodukovať postupy opráv, technické informácie, časové normy zo servisných manuálov, aj v cudzom jazyku
  • vypracovať komplexnú kalkuláciu ceny opravy, vrátane času na opravu a všetkých dielov a spotrebného materiálu potrebného pre výmenu, v súlade so servisnou príručkou
  • charakterizovať postup náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
  • definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk
  • charakterizovať využitie softvéru pri práci garančného technika
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
demonštrovať základné procesy po prijatí reklamácie ( uchádzač dostane potrebnú dokumentáciu a už prijaté reklamácie, počet reklamácií bude min. 5 )praktické skúšanie
posúdiť jednotlivé reklamáciepraktické skúšanie
vyselektovať potrebné náhradné dielypraktické skúšanie
spracovať evidenciu vykonaných reklamácií v tabuľkovom procesorepraktické skúšanie
pripraviť písomné stanovisko k reklamácia na základe zadania, písomné stanovisko napokon aj obháji slovne.praktické skúšanie
určiť časovú normu na opravu a termín ukončenia opravypraktické skúšanie
určiť postup opravy zo servisného manuálupraktické skúšanie
pripraviť kalkuláciu ceny opravypísomná metóda
ukončiť reklamácie záručným protokolompísomná metóda
vyhodnotiť vykonané opravy z hľadiska nákladov (náklady na prácu, materiál, subdodávky budú v extra stĺpcoch, uchádzač pripraví funkciu, ktorá sčíta potrebné položky)praktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať bezpečnostné a požiarne predpisy
  • dodoržiavať bezpečnostné a požiarne predpisy v autoservise
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
preukázať znalosť bezpečnostných predpisovústna metóda
opísať spôsoby ochrany pred úrazompísomná metóda
predviesť postup pri poskytnutí prvej pomoci pri úrazepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.

Metodické usmernenia

Pre formálne vzdelávanie:

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111.

Vyhláška 318/2008 Z.z. o ukončovaní štúdia na stredných školách v znení neskorších predpisov.

Pre neformálne vzdelávanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18.