Garančný technik osobných automobilov
Kód kvalifikácie
C7231001-00920
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
7231001
Sektorová rada
Automobilový priemysel a strojárstvo
| Vedomosti |
|---|
| definovať bezpečnostné a požiarne predpisy |
| charakterizovať postup náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie |
| charakterizovať využitie softvéru pri práci garančného technika |
| definovať konštrukciu motorových vozidiel, vrátane elektrických a komfortných systémov |
| definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk |
| Zručnosti |
|---|
| prijať reklamáciu (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa) |
| dodoržiavať bezpečnostné a požiarne predpisy v autoservise |
| pracovať v DMS (otvorenie zákazky, objednávanie dielov, ukončenie zákazky záručným protokolom, vystavenie faktúry) |
| posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla |
| poskytnúť zákazníkovi písomné vyjadrenie k reklamácii (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa) |
| zdokumentovať fotoaparátom záručnú opravu, dáta z digitálneho fotoaparátu preniesť do PC, spracovať, archivovať, ďalej odoslať |
| selektovať náhradné diely motorových vozidiel z bežne dostupných katalógov |
| vyhľadať a reprodukovať postupy opráv, technické informácie, časové normy zo servisných manuálov, aj v cudzom jazyku |
| vypracovať komplexnú kalkuláciu ceny opravy, vrátane času na opravu a všetkých dielov a spotrebného materiálu potrebného pre výmenu, v súlade so servisnou príručkou |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť za prácu v meniacich sa podmienkach |
| samostatné riešenie zložitých a problémových úloh |
| schopnosť vyjednávať s ľuďmi |
Hodnotená spôsobilosť
- prijať reklamáciu (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
- zdokumentovať fotoaparátom záručnú opravu, dáta z digitálneho fotoaparátu preniesť do PC, spracovať, archivovať, ďalej odoslať
- posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla
- poskytnúť zákazníkovi písomné vyjadrenie k reklamácii (s ohľadom na zákon o ochrane spotrebiteľa)
- pracovať v DMS (otvorenie zákazky, objednávanie dielov, ukončenie zákazky záručným protokolom, vystavenie faktúry)
- definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| idetifikovať chyby na vozidle počas záruky na simulovanej úlohe | praktické skúšanie |
| prijať reklamáciu identifikovať čo zahŕňa jej spísanie v systéme DMS, ako aj vyhotovenie fotodokumentácie s požadovanými údajmi | praktické skúšanie |
| ilustrovať postupy posúdenia reklamácie | praktické skúšanie |
| príprava písomného vyjadrenia k reklamácii | písomná metóda |
| prijať reklamáciu a popísať postup celej reklamácie až po vystavenie záručného protokolu potvrdzujúceho vykonanie/zamietnutie reklamácie | praktické skúšanie |
| popísať základné časti reklamácie - čo musí zákaznícka sťažnosť obsahovať nárokovateľné, aj nenárokovateľné chyby vozidla | ústna metóda |
| zvoliť vhodný postup po prebratí reklamácie ( naštudovanie záručných podmienok a pripravenie vyjadrenia pre zákazníka ) | ústna metóda |
| pripraviť všetky doklady ohľadne kompletnej reklamácie v systéme DMS | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.
Uchádzač musí prejsť všetkými bodmi v zadanej úlohe. Skúšajúci zváži prípadné chyby, do akej miery boli závažné s ohľadom na spracovanie reklamácie. Skúšajúci prihliada aj na schopnosť empatie a komunikáciu skúšaného.
Hodnotená spôsobilosť
- posúdiť, či je reklamácia nárokovateľná s ohľadom na podmienky záruky výrobcu motorového vozidla
- definovať konštrukciu motorových vozidiel, vrátane elektrických a komfortných systémov
- selektovať náhradné diely motorových vozidiel z bežne dostupných katalógov
- vyhľadať a reprodukovať postupy opráv, technické informácie, časové normy zo servisných manuálov, aj v cudzom jazyku
- vypracovať komplexnú kalkuláciu ceny opravy, vrátane času na opravu a všetkých dielov a spotrebného materiálu potrebného pre výmenu, v súlade so servisnou príručkou
- charakterizovať postup náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
- definovať základné pravidlá zo zákona o ochrane spotrebiteľa a obchodhého zákonníka, z pohľadu reklamácií a záruk
- charakterizovať využitie softvéru pri práci garančného technika
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| demonštrovať základné procesy po prijatí reklamácie ( uchádzač dostane potrebnú dokumentáciu a už prijaté reklamácie, počet reklamácií bude min. 5 ) | praktické skúšanie |
| posúdiť jednotlivé reklamácie | praktické skúšanie |
| vyselektovať potrebné náhradné diely | praktické skúšanie |
| spracovať evidenciu vykonaných reklamácií v tabuľkovom procesore | praktické skúšanie |
| pripraviť písomné stanovisko k reklamácia na základe zadania, písomné stanovisko napokon aj obháji slovne. | praktické skúšanie |
| určiť časovú normu na opravu a termín ukončenia opravy | praktické skúšanie |
| určiť postup opravy zo servisného manuálu | praktické skúšanie |
| pripraviť kalkuláciu ceny opravy | písomná metóda |
| ukončiť reklamácie záručným protokolom | písomná metóda |
| vyhodnotiť vykonané opravy z hľadiska nákladov (náklady na prácu, materiál, subdodávky budú v extra stĺpcoch, uchádzač pripraví funkciu, ktorá sčíta potrebné položky) | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať bezpečnostné a požiarne predpisy
- dodoržiavať bezpečnostné a požiarne predpisy v autoservise
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| preukázať znalosť bezpečnostných predpisov | ústna metóda |
| opísať spôsoby ochrany pred úrazom | písomná metóda |
| predviesť postup pri poskytnutí prvej pomoci pri úraze | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé kritérium hodnotenia min. na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Pre formálne vzdelávanie: Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. Vyhláška 318/2008 Z.z. o ukončovaní štúdia na stredných školách v znení neskorších predpisov. Pre neformálne vzdelávanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18. |