Špecialista pre tvorbu koncepcií a propagácie cestovného ruchu
Kód kvalifikácie
C2422007-00760
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2422007
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií |
| definovať zásady a metódy tvorivej práce |
| definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu |
| opísať slovenský turistický potenciál |
| definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu |
| vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu |
| špecifikovať marketing v cestovnom ruchu |
| vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov |
| špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu |
| definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách |
| charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu |
| vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii |
| používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje |
| spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci |
| kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch |
| komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1 |
| vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne |
| posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov |
| vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín |
| spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát |
| navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu |
| vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu |
| navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu |
| spracovávať propagačné texty |
| vytvárať mediálny plán |
| navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje |
| vypracovávať hodnotenia plnenia úloh |
| administrovať webové stránky |
| využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní |
| vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane |
| zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
| schopnosť analytického myslenia |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
| schopnosť kreativity |
| schopnosť kultivovaného slovného prejavu |
| zodpovednosť za kvalitu svojej práce |
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii
- definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
- definovať zásady a metódy tvorivej práce
- navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu
- navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje
- spracovávať propagačné texty
- vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať priebeh vytvárania výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii | ústna metóda |
| vytvoriť výtvarný návrh reklamy podľa zadania | praktické skúšanie |
| popísať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách | písomná metóda |
| vypracovať propagačné texty podľa zadania | písomná metóda |
| špecifikovať zásady a metódy tvorivej práce | ústna metóda |
| navrhnúť koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu | praktické skúšanie |
| navrhnúť koncepciu na zadanú tému | praktické skúšanie |
| definovať zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
- definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
- kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
- spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci
- posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov
- navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vysvetliť prinípy destinačného manažmentu v cestovnom ruchu | písomná metóda |
| popísať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu | písomná metóda |
| navrhnúť model spolupráce s médiami a informačnými agentúrami na zadanú tému a úrovne | praktické skúšanie |
| vytvoriť grafických návrh, propagačný predmet a suvenír na zadanú tému | praktické skúšanie |
| popísať metódy práce s médiami a informačnými agentúrami | ústna metóda |
| posúdiť kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov | praktické skúšanie |
| navrhnúť projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu | písomná metóda |
| predviesť komunikáciu v cudzom jazyku na úrovni minimálne C1 | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať marketing v cestovnom ruchu
- vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov
- opísať slovenský turistický potenciál
- charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií
- charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu
- zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete
- vytvárať mediálny plán
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať marketing v cestovnom ruchu | písomná metóda |
| definovať medzinárodný marketing | písomná metóda |
| definovať strategický marketing a marketing regiónov a popísať ich rozdiely | písomná metóda |
| definovať slovenský turistický potenciál | písomná metóda |
| definovať slovenskú kultúru a tradície | písomná metóda |
| popísať princípy tvorby produktov cestovného ruchu | praktické skúšanie |
| spracovať mediálny plán | praktické skúšanie |
| získať a spracovať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky na zadanú tému | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín
- spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát
- vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu
- vypracovávať hodnotenia plnenia úloh
- komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1
- vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vypracovať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín podľa zadania | praktické skúšanie |
| spracovať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát | písomná metóda |
| vytvoriť plán aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu | písomná metóda |
| vypracovať vzorové hodnotenia plnenia úloh podľa zadania | písomná metóda |
| zodpovedať na zadanie vo svetovom jazyku na úrovni minimálne B2 | písomná metóda |
| popísať metódy tvorby partnerstiev firiem a organizácií v regióne | ústna metóda |
| navrhnúť model partnerstva firiem a organizácií v zadanom regióne | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
- administrovať webové stránky
- špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu
- využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní
- používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje
- vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať možnosti štátnej podpory a fondov EÚ v cestovnom ruchu | ústna metóda |
| špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovného ruchu v podmienkach SR | písomná metóda |
| využiť digitálne technológie, aplikácie pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje na zadanú tému | praktické skúšanie |
| upraviť a doplniť webovú stránku podľa zadania | praktické skúšanie |
| využiť internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní | praktické skúšanie |
| vyhodnotiť účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics, FB kampane a ďalších aplikácií | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončený minimálne II. stupeň VŠ v oblasti marketingu. |