Špecialista pre tvorbu koncepcií a propagácie cestovného ruchu
Kód kvalifikácie
C2422007-00760
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2422007
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií |
definovať zásady a metódy tvorivej práce |
definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu |
opísať slovenský turistický potenciál |
definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu |
vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu |
špecifikovať marketing v cestovnom ruchu |
vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov |
špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu |
definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách |
charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu |
vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia |
Zručnosti |
---|
aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii |
používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje |
spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci |
kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch |
komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1 |
vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne |
posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov |
vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín |
spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát |
navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu |
vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu |
navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu |
spracovávať propagačné texty |
vytvárať mediálny plán |
navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje |
vypracovávať hodnotenia plnenia úloh |
administrovať webové stránky |
využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní |
vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane |
zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete |
Kompetencie |
---|
schopnosť komunikovať s ľuďmi |
schopnosť analytického myslenia |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
schopnosť kreativity |
schopnosť kultivovaného slovného prejavu |
zodpovednosť za kvalitu svojej práce |
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii
- definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
- definovať zásady a metódy tvorivej práce
- navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu
- navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje
- spracovávať propagačné texty
- vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať priebeh vytvárania výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii | ústna metóda |
vytvoriť výtvarný návrh reklamy podľa zadania | praktické skúšanie |
popísať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách | písomná metóda |
vypracovať propagačné texty podľa zadania | písomná metóda |
špecifikovať zásady a metódy tvorivej práce | ústna metóda |
navrhnúť koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu | praktické skúšanie |
navrhnúť koncepciu na zadanú tému | praktické skúšanie |
definovať zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
- definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
- kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
- spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci
- posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov
- navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vysvetliť prinípy destinačného manažmentu v cestovnom ruchu | písomná metóda |
popísať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu | písomná metóda |
navrhnúť model spolupráce s médiami a informačnými agentúrami na zadanú tému a úrovne | praktické skúšanie |
vytvoriť grafických návrh, propagačný predmet a suvenír na zadanú tému | praktické skúšanie |
popísať metódy práce s médiami a informačnými agentúrami | ústna metóda |
posúdiť kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov | praktické skúšanie |
navrhnúť projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu | písomná metóda |
predviesť komunikáciu v cudzom jazyku na úrovni minimálne C1 | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať marketing v cestovnom ruchu
- vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov
- opísať slovenský turistický potenciál
- charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií
- charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu
- zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete
- vytvárať mediálny plán
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať marketing v cestovnom ruchu | písomná metóda |
definovať medzinárodný marketing | písomná metóda |
definovať strategický marketing a marketing regiónov a popísať ich rozdiely | písomná metóda |
definovať slovenský turistický potenciál | písomná metóda |
definovať slovenskú kultúru a tradície | písomná metóda |
popísať princípy tvorby produktov cestovného ruchu | praktické skúšanie |
spracovať mediálny plán | praktické skúšanie |
získať a spracovať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky na zadanú tému | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín
- spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát
- vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu
- vypracovávať hodnotenia plnenia úloh
- komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1
- vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vypracovať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín podľa zadania | praktické skúšanie |
spracovať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát | písomná metóda |
vytvoriť plán aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu | písomná metóda |
vypracovať vzorové hodnotenia plnenia úloh podľa zadania | písomná metóda |
zodpovedať na zadanie vo svetovom jazyku na úrovni minimálne B2 | písomná metóda |
popísať metódy tvorby partnerstiev firiem a organizácií v regióne | ústna metóda |
navrhnúť model partnerstva firiem a organizácií v zadanom regióne | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
- administrovať webové stránky
- špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu
- využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní
- používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje
- vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať možnosti štátnej podpory a fondov EÚ v cestovnom ruchu | ústna metóda |
špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovného ruchu v podmienkach SR | písomná metóda |
využiť digitálne technológie, aplikácie pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje na zadanú tému | praktické skúšanie |
upraviť a doplniť webovú stránku podľa zadania | praktické skúšanie |
využiť internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní | praktické skúšanie |
vyhodnotiť účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics, FB kampane a ďalších aplikácií | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončený minimálne II. stupeň VŠ v oblasti marketingu. |