Špecialista pre tvorbu koncepcií a propagácie cestovného ruchu

Kód kvalifikácie

C2422007-00760

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2422007

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií
definovať zásady a metódy tvorivej práce
definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
opísať slovenský turistický potenciál
definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
špecifikovať marketing v cestovnom ruchu
vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov
špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu
definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu
vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia
Zručnosti
aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii
používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje
spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci
kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1
vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov
vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín
spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát
navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu
vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu
navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu
spracovávať propagačné texty
vytvárať mediálny plán
navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje
vypracovávať hodnotenia plnenia úloh
administrovať webové stránky
využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní
vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane
zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete
Kompetencie
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť analytického myslenia
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť kreativity
schopnosť kultivovaného slovného prejavu
zodpovednosť za kvalitu svojej práce

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať teoretické vedomosti pri vytváraní výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentácii
  • definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
  • definovať zásady a metódy tvorivej práce
  • navrhovať koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchu
  • navrhovať koncepcie výstavnej/veľtržnej kóje
  • spracovávať propagačné texty
  • vysvetliť zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostredia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať priebeh vytvárania výtvarných návrhov reklamy, jej realizácii a potrebnej dokumentáciiústna metóda
vytvoriť výtvarný návrh reklamy podľa zadaniapraktické skúšanie
popísať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiáchpísomná metóda
vypracovať propagačné texty podľa zadaniapísomná metóda
špecifikovať zásady a metódy tvorivej práceústna metóda
navrhnúť koncepciu propagácie regiónu alebo produktu cestovného ruchupraktické skúšanie
navrhnúť koncepciu na zadanú témupraktické skúšanie
definovať zásady hygieny práce, BOZP, PO a ochrany životného prostrediapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať destinačný manažment v cestovnom ruchu
  • definovať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchu
  • kooperovať s dizajnérmi pri grafických návrhoch, propagačných predmetoch a suveníroch
  • spolupracovať s médiami a informačnými agentúrami pri práci
  • posudzovať kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikov
  • navrhovať projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť prinípy destinačného manažmentu v cestovnom ruchupísomná metóda
popísať systém organizácie a regionálnych partnerov v cestovnom ruchupísomná metóda
navrhnúť model spolupráce s médiami a informačnými agentúrami na zadanú tému a úrovnepraktické skúšanie
vytvoriť grafických návrh, propagačný predmet a suvenír na zadanú témupraktické skúšanie
popísať metódy práce s médiami a informačnými agentúramiústna metóda
posúdiť kvalitu a účinnosť práce reklamných agentúr, dizajnérov a grafikovpraktické skúšanie
navrhnúť projekt pre grantové schémy podpory cestovného ruchupísomná metóda
predviesť komunikáciu v cudzom jazyku na úrovni minimálne C1ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať marketing v cestovnom ruchu
  • vysvetliť rozdiel medzi strategickým marketingom a marketingom regiónov
  • opísať slovenský turistický potenciál
  • charaketrizovať znaky slovenskej kultúry a tradícií
  • charakterizovať princípy tvorby produktov cestovného ruchu
  • zabezpečovať styk s verejnosťou a získavať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky doma i vo svete
  • vytvárať mediálny plán
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať marketing v cestovnom ruchupísomná metóda
definovať medzinárodný marketingpísomná metóda
definovať strategický marketing a marketing regiónov a popísať ich rozdielypísomná metóda
definovať slovenský turistický potenciálpísomná metóda
definovať slovenskú kultúru a tradíciepísomná metóda
popísať princípy tvorby produktov cestovného ruchupraktické skúšanie
spracovať mediálny plánpraktické skúšanie
získať a spracovať spätnú väzbu za účelom tvorby stratégií a propagácie značky na zadanú témupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vykonávať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín
  • spracovávať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dát
  • vytvárať plány aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchu
  • vypracovávať hodnotenia plnenia úloh
  • komunikovať v cudzom jazyku na úrovni minimálne B1
  • vytvárať partnerstvá firiem a organizácií v regióne
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vypracovať konkurenčné analýzy, analýzy potenciálu firmy/regiónu, cieľových skupín podľa zadaniapraktické skúšanie
spracovať štatistické zisťovanie a analýzy štatistických dátpísomná metóda
vytvoriť plán aktivít na realizáciu úloh vyplývajúcich z koncepcie rozvoja cestovného ruchupísomná metóda
vypracovať vzorové hodnotenia plnenia úloh podľa zadaniapísomná metóda
zodpovedať na zadanie vo svetovom jazyku na úrovni minimálne B2písomná metóda
popísať metódy tvorby partnerstiev firiem a organizácií v regióneústna metóda
navrhnúť model partnerstva firiem a organizácií v zadanom regiónepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť možnosti štátnej podpory v cestovnom ruchu
  • administrovať webové stránky
  • špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovnom ruchu
  • využívať internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampaní
  • používať moderné technológie, aplikácie cestovného ruchu pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje
  • vyhodnocovať účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics a FB kampane
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať možnosti štátnej podpory a fondov EÚ v cestovnom ruchuústna metóda
špecifikovať nástroje online marketingu a špecifických mediálnych nástrojov na podporu cestovného ruchu v podmienkach SRpísomná metóda
využiť digitálne technológie, aplikácie pre mobilnú komunikáciu, sieťové nástroje na zadanú témupraktické skúšanie
upraviť a doplniť webovú stránku podľa zadaniapraktické skúšanie
využiť internetové prostredie na tvorbu produktov a reklamných kampanípraktické skúšanie
vyhodnotiť účinnosť internetových kampaní - Google Adwards Analytics, FB kampane a ďalších aplikáciípraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončený minimálne II. stupeň VŠ v oblasti marketingu.