Špecialista marketingových analýz a prieskumu trhu

Kód kvalifikácie

C2431002-00759

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2431002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať slovenské podnikateľské prostredie
definovať tovaroznalectvo všeobecne
vysvetliť štruktúru vládnych a samosprávnych organizácií a spôsob fungovania terciárneho sektora
špecifikovať verejné informačné a štatistické zdroje
popísať spotrebiteľské práva, politiku a ochranu
popísať pravidlá ochrany osobných údajov, autorské právo v SR a v zahraničí
vysvetliť procesy marketingových aktivít
špecifikovať kvalitatívne, kvantitatívne a špecifické metódy výskumu trhu (dotazníky, interview, mystery shopping, a pod.)
popísať moderné technológie a online systémy na výskum trhu (sociálne siete, eye tracking, neuromarketing, crowdsourcing a pod.)
vysvetliť spôsoby zberu a spracovania dát
charakterizovať zásady projektového manažmentu, prípravy a koordinácie projektov
Zručnosti
aplikovať vedomosti z oblastí ekonomiky, informačných zdrojov a technológií, legislatívy v rámci svojho odboru v praxi
interpretovať výsledky prieskumov a analýz
aplikovať metodiky výskumu trhu na konkrétne projekty podľa zadaní klientov
aplikovať moderné technológie vo výskume trhu
využívať a spracovávať rôzne dátové súbory, externé informačné a štatistické zdroje pomocou digitálnych technológií
informovať zákazníkov o ponúkaných službách a ich cenách
riadiť a analyzovať kvalitu interného/externého projektu
spracovávať databázové/textové súbory, vytvorené tabuľky, grafy a pod.
viesť skupinové rozhovory s respondentmi
spracovávať panel/databázu respondentov
vytvárať dotazníky na prieskum
vypracovávať projekty/výskumné úlohy z oblasti marketingových analýz a syntéz
prezentovať výsledky prieskumov trhu a analýz
uzatvárať projekty/prieskumné úlohy
Kompetencie
zodpovednosť za kvalitu svojej práce
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
samostatnosť pri prezentovaní
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
lojálnosť voči klientom
schopnosť komunikovať s ľuďmi (verbálne i neverbálne)
schopnosť vyjadrovať sa
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať metodiky výskumu trhu na konkrétne projekty podľa zadaní klientov
  • aplikovať moderné technológie vo výskume trhu
  • popísať moderné technológie a online systémy na výskum trhu (sociálne siete, eye tracking, neuromarketing, crowdsourcing a pod.)
  • špecifikovať kvalitatívne, kvantitatívne a špecifické metódy výskumu trhu (dotazníky, interview, mystery shopping, a pod.)
  • využívať a spracovávať rôzne dátové súbory, externé informačné a štatistické zdroje pomocou digitálnych technológií
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
určiť metodiky výskumu trhu na konkrétne projekty podľa zadaní klientovpraktické skúšanie
pripraviť dátové súbory z externých informačných a štatistických zdrojovpraktické skúšanie
využiť vhodné technológie na výskum trhupraktické skúšanie
určiť správne kvalitatívne, kvantitatívne a špecifické metódy výskumu trhuústna metóda
aplikovať správnu metódu (dotazníky, interview, mystery shopping, a pod.) pri simulovanej úloheústna metóda
vymenovať moderné technológie a online systémy na výskum trhu (sociálne siete, eye tracking, neuromarketing, crowdsourcing a pod.)ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať vedomosti z oblastí ekonomiky, informačných zdrojov a technológií, legislatívy v rámci svojho odboru v praxi
  • definovať tovaroznalectvo všeobecne
  • vysvetliť procesy marketingových aktivít
  • definovať slovenské podnikateľské prostredie
  • vysvetliť štruktúru vládnych a samosprávnych organizácií a spôsob fungovania terciárneho sektora
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť problematiku ekonomiky, informačných zdrojov a technológiíústna metóda
aplikovať legislatívu v rámci svojho odboru v praxipraktické skúšanie
prezentovať jednotlivé metodiky tovaroznalectvaústna metóda
využiť zásady marketingového procesu pri riešení praktických úlohpraktické skúšanie
analyzovať slovenské podnikateľské prostredieústna metóda
vysvetliť fungovanie terciárneho sektoraústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať pravidlá ochrany osobných údajov, autorské právo v SR a v zahraničí
  • popísať spotrebiteľské práva, politiku a ochranu
  • informovať zákazníkov o ponúkaných službách a ich cenách
  • špecifikovať verejné informačné a štatistické zdroje
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
prezentovať ako ochrániť osobné údaje a autorské práva v SR a v zahraničíústna metóda
vysvetliť jednotlivé problémy spotrebiteľského práva, politiky a ochranyústna metóda
spracovať informačný materiál pre zákazníka o ponúkaných službách a ich cenáchpísomná metóda
pomenovať zdroje získavania informáciíústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť spôsoby zberu a spracovania dát
  • spracovávať databázové/textové súbory, vytvorené tabuľky, grafy a pod.
  • viesť skupinové rozhovory s respondentmi
  • vytvárať dotazníky na prieskum
  • spracovávať panel/databázu respondentov
  • prezentovať výsledky prieskumov trhu a analýz
  • interpretovať výsledky prieskumov a analýz
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
pripraviť vhodnú metódu zberu dátpísomná metóda
vytvoriť dátový súbor pre použitie metódpísomná metóda
zosumarizovať údaje do vhodných tabuliek a grafovpísomná metóda
vypracovať prieskumný dotazníkpísomná metóda
navrhnúť priebeh skupinového rozhovoruústna metóda
vybrať vhodnú databázu respondentov podľa príslušnej metodikypísomná metóda
pripraviť prezentáciu o výsledkoch prieskumu pre zákazníkapísomná metóda
interpretovať výsledky prieskumu zo získaných informáciíústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať zásady projektového manažmentu, prípravy a koordinácie projektov
  • riadiť a analyzovať kvalitu interného/externého projektu
  • uzatvárať projekty/prieskumné úlohy
  • vypracovávať projekty/výskumné úlohy z oblasti marketingových analýz a syntéz
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať etapy riadenia projektov, ich prípravu a koordináciuústna metóda
určiť princípy riadenia kvality interného/externého projektuústna metóda
navrhnúť realizáciu projektu podľa predpísanej metodikyústna metóda
charakterizovať aktivity súvisiace s uzatvorením projektu/prieskumnej úlohyústna metóda
pripraviť prezentáciu pre zákazníka s vyhodnotením projektupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Metodické usmernenia

Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončený minimálne II. stupeň VŠ v oblasti marketingu alebo manažmentu alebo ekonomiky alebo obchodu.