Manažér v oblasti prieskumu trhu

Kód kvalifikácie

U1221003-00758

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

1221003

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať základnú geografickú a demografickú charakteristiku Slovenska
popísať hlavné verejné informačné zdroje
popísať vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
vysvetliť spôsoby hodnotenia výkonu zamestnancov
vysvetliť procesy projektového manažmentu
charakterizovať marketingové nástroje
vysvetliť metódy výskumu trhu
charakterizovať spôsoby zberu dát
Zručnosti
aplikovať vedomosti z oblastí ekonomiky, informačných zdrojov a technológií, legislatívy v rámci svojho odboru v praxi
získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov
triediť získané informácie pre potreby marketingu
používať metódy výskumu trhu - príprava dotazníka, telefonický hovor alebo interview, panel respondentov atď.
spracovávať databázové/textové súbory, vytvorené tabulky, grafy a pod.
spracovávať štrukturované informácie
vypracovávať mesačné prehľady o pracovníkoch - dochádzka, hodnotenia, posudky, štatistiky
používať databázové a textové programy pri spracovaní dát
vypracovávať prezentácie pomocou IKT
realizovať projekty v oblasti prieskumu trhu
plánovať ľudské zdroj v projekte
spracovávať správy a hlásenia
Kompetencie
zodpovednosť za kvalitu svojej práce
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
samostatnosť pri sledovaní nových trendov v oblasti výskumu trhu
samostatnosť pri riešení pracovných konfliktov
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť lojality ku klientom
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť aplikovať zásady tímovej práce

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať vedomosti z oblastí ekonomiky, informačných zdrojov a technológií, legislatívy v rámci svojho odboru v praxi
  • popísať hlavné verejné informačné zdroje
  • získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť zásady z oblasti ekonomiky, informačných zdrojov a technológiíústna metóda
aplikovať legislatívu v rámci svojho odboru v praxipraktické skúšanie
vymenovať verejné informačné zdrojeústna metóda
prezentovať získané informácie z dostupných zdrojovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
  • vysvetliť spôsoby hodnotenia výkonu zamestnancov
  • vypracovávať mesačné prehľady o pracovníkoch - dochádzka, hodnotenia, posudky, štatistiky
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať potrebné organizačné smernice podnikuústna metóda
navrhnúť obsah smernice pre hodnotenie výkonu zamestnancovpísomná metóda
spracovať mesačné prehľady o pracovníkoch podľa zadaniapraktické skúšanie
špecifikuje zadaný spôsob hodnotenia výkonu zamestnancovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť metódy výskumu trhu
  • používať metódy výskumu trhu - príprava dotazníka, telefonický hovor alebo interview, panel respondentov atď.
  • charakterizovať spôsoby zberu dát
  • charakterizovať marketingové nástroje
  • triediť získané informácie pre potreby marketingu
  • spracovávať štrukturované informácie
  • spracovávať správy a hlásenia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať hlavné metódy výskumu trhupísomná metóda
predviesť metódy výskumu trhu na zadanej úlohepraktické skúšanie
definovať spôsob zberu dátpísomná metóda
definovať širšie nástroje marketingu na mikro a makro úrovnipísomná metóda
pripraviť dotazník podľa zadaniapísomná metóda
viesť telefonický hovor alebo interview, pripravil panel respondentovústna metóda
spracovať štrukturované informácie podľa zadaniapraktické skúšanie
spracovať správy a hlásenia podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať základnú geografickú a demografickú charakteristiku Slovenska
  • používať databázové a textové programy pri spracovaní dát
  • vypracovávať prezentácie pomocou IKT
  • spracovávať databázové/textové súbory, vytvorené tabulky, grafy a pod.
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať geografiu a demografiu Slovenskaústna metóda
spracovať zadanie na databázové/textové súbory, vytvoriť tabuľky a grafypraktické skúšanie
vypracovať názorné prezentácie v prezentačnom programepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť procesy projektového manažmentu
  • plánovať ľudské zdroj v projekte
  • realizovať projekty v oblasti prieskumu trhu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
navrhnúť organizačnú štruktúru projektu s personálnym obsadením podľa zadaniapísomná metóda
nastaviť jednotlivé fázy projektu podľa zadaniapísomná metóda
pripraviť projekt podľa zadaniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Metodické usmernenia

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.