Manažér pre styk s verejnosťou

Kód kvalifikácie

C1222003-00751

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

1222003

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
popísať firemné štandardy - smernice, organizačné štruktúry, sociálne programy, základné zákonné normy apod.
definovať zásady slovenského pravopisu v písomnom a hovorenom prejave
definovať kľúčové aspekty mediálnej politiky
popísať psychologické aspekty komunikácie
charakterizovať manažérske metódy
popísať zásady vedenia porád
popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa
vysvetliť štruktúru médií podľa parametrov hodnotenia efektívnosti
Zručnosti
získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov, triediť ich a kriticky k nim pristupovať
spracovávať mediálnu politiku a marketingovú komunikačnú stratégiu podniku
vypracovávať odborné informačné výstupy a spracovávať pravidelné informácie pre hromadné oznamovacie prostriedky
poskytovať interview alebo mediálne vyhlásenie
pripravovať mediálny projekt podľa zásad projektového manažmentu
pracovať s internetovými informačnými zdrojmi a online médiami
tvoriť propagačné články pre médiá
viesť evidenciu a administráciu riadeného útvaru
vypracovávať vnútropodnikové smernice
navrhovať interné komunikačné nástroje pre podnik
hodnotiť výkon zamestnancov
Kompetencie
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce
samostatnosť vo verejnom vystupovaní
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
rozvážnosť v stresových a krízových situáciách
diskrétnosť, taktickosť s etickým správaním
schopnosť riešiť konfliktné situácie
schopnosť kultivovaného slovného prejavu
schopnosť komunikovať s ľuďmi

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
  • popísať firemné štandardy - smernice, organizačné štruktúry, sociálne programy, základné zákonné normy apod.
  • popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa
  • definovať kľúčové aspekty mediálnej politiky
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať postup modelovej situácie pri riadení podnikuústna metóda
pomenovať hlavné princípy zákonníka prácepísomná metóda
definovať princípy krízového manažmentupísomná metóda
popísať všeobecné podnikové cielepísomná metóda
popísať kľúčové aspekty mediálnej politikypísomná metóda
analyzovať podnikové normy a relevantné podnikové dokumentypraktické skúšanie
vysvetliť organizačnú štruktúru podniku v nadväznosti na ciele podnikuústna metóda
vysvetliť práva spotrebiteľa podľa pravidiel OSNústna metóda
riešiť reklamácie na zadanú oblasťústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať zásady vedenia porád
  • charakterizovať manažérske metódy
  • schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
  • hodnotiť výkon zamestnancov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vyhodnotiť analýzu podľa zadaniapraktické skúšanie
popísať vyhodnotenie zamestnancov po kvalitatívnej a kvantitatívnej stránkeústna metóda
charakterizovať nastavenie algoritmu porádústna metóda
uplatniť manažérsky prístup pri riadení podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • spracovávať mediálnu politiku a marketingovú komunikačnú stratégiu podniku
  • tvoriť propagačné články pre médiá
  • popísať psychologické aspekty komunikácie
  • poskytovať interview alebo mediálne vyhlásenie
  • pripravovať mediálny projekt podľa zásad projektového manažmentu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
navrhúť interné komunikačné nástroje pre podnikpísomná metóda
navrhúť propagačné články a formy spolupráce s médiamipísomná metóda
spracovať psychografické možnosti komunikáciepísomná metóda
pripraviť podklady pre interview a mediálne vyhláseniepísomná metóda
spracovať komplexný mediálny projekt podľa zásad projektového manažmentupísomná metóda
vypracovať marketingovú komunikačnú stratégiu podnikupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať zásady slovenského pravopisu v písomnom a hovorenom prejave
  • pracovať s internetovými informačnými zdrojmi a online médiami
  • vypracovávať odborné informačné výstupy a spracovávať pravidelné informácie pre hromadné oznamovacie prostriedky
  • schopnosť komunikovať s ľuďmi
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
pripraviť písomný a hovorený prejav v súlade so zásadami slovenského pravopisupísomná metóda
spracovať na počítači analýzu z internetových informačných zdrojovpísomná metóda
komunikovať adekvátne so svojím okolím v simulovanej úloheústna metóda
spracovať získané informácie z hromadných oznamovacích prostriedkovpísomná metóda
analyzovať zadané informačné výstupypísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť štruktúru médií podľa parametrov hodnotenia efektívnosti
  • získavať potrebné informácie z dostupných zdrojov, triediť ich a kriticky k nim pristupovať
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vyhodnotiť médiá podľa stanovených kritériípraktické skúšanie
spracovať komplexnú analýzu disponibilných informačných zdrojov podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • viesť evidenciu a administráciu riadeného útvaru
  • vypracovávať vnútropodnikové smernice
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
spracovať informácie v stanovenej formepraktické skúšanie
aktualizovať internú smernice na základe vopred stanovených kritériípraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Hodnotená spôsobilosť

  • navrhovať interné komunikačné nástroje pre podnik
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
analyzovať konflikt so zákazníkomústna metóda
navrhúť formy komunikácie výhodné pre podnikpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Neformálne vzdelanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.