Pracovník v oblasti reklamy

Kód kvalifikácie

C5249999-00739

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

5249999

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať zásady marketingu
definovať marketingovú komunikáciu
definovať manažment všeobecne
popísať základy obchodného a pracovného práva pre potreby reklamnej praxe, etický kódex reklamnej praxe, zákonitosti pôsobenia zákona o reklame a autorský zákon
popísať aplikáciu psychológie na proces tvorby účinnej reklamy a jej pôsobenia na psychiku jednotlivca
popísať spôsob prípravy a vedenia reklamných kampaní
vysvetliť priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
definovať reklamné ciele a stratégie
Zručnosti
plánovať reklamné, propagačné a komunikačné aktivity
zabezpečovať reklamné, propagačné a komunikačné aktivity
používať informačné a komunikačné technológie
koordinovať činnosti pracovníkov/tímov, vrátane spolupráce s ostatnými úsekmi organizácie
organizovať reklamné a propagačné akcie
zastupovať organizácie na rokovaniach s partnermi/inštitúciami
tvoriť koncepcie reklamných kampaní a propagačných akcií
pripravovať podklady na spracovanie návrhov koncepcií jednotlivých reklamných projektov, tvorbu mediálnych plánov, stratégií a analýz
komunikovať a jednať s ľuďmi/klientmi na základe ich potrieb resp. požiadaviek
vyhodnocovať úspešnosť reklamných kampaní
spracovávať mediálnu politiku a marketingovú stratégiu podujatí
Kompetencie
schopnosť prezentovať navrhované riešenia
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce
schopnosť flexibility a kreativity
samostatnosť pri práci

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať zásady marketingu
  • definovať marketingovú komunikáciu
  • popísať základy obchodného a pracovného práva pre potreby reklamnej praxe, etický kódex reklamnej praxe, zákonitosti pôsobenia zákona o reklame a autorský zákon
  • popísať aplikáciu psychológie na proces tvorby účinnej reklamy a jej pôsobenia na psychiku jednotlivca
  • popísať spôsob prípravy a vedenia reklamných kampaní
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
preukázať teoretické znalosti z oblasti, marketingu, psychológie komunikácie a legislatívy súvisiacej s reklamoupísomná metóda
vysvetliť marketingovú komunikáciuústna metóda
definovať základy obchodného a pracovného práva pre potreby reklamnej praxe, etický kódex reklamnej praxe, zákonitosti pôsobenia zákona o reklame a autorský zákonústna metóda
vysvetliť psychológiu procesu tvorby účinnej reklamy a jej pôsobenia na psychiku jednotlivcaústna metóda
vysvetliť spôsob prípravy a vedenia reklamných kampaníústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať reklamné ciele a stratégie
  • spracovávať mediálnu politiku a marketingovú stratégiu podujatí
  • pripravovať podklady na spracovanie návrhov koncepcií jednotlivých reklamných projektov, tvorbu mediálnych plánov, stratégií a analýz
  • tvoriť koncepcie reklamných kampaní a propagačných akcií
  • plánovať reklamné, propagačné a komunikačné aktivity
  • zabezpečovať reklamné, propagačné a komunikačné aktivity
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať strategické ciele v oblasti reklamy v simulovanom podnikupraktické skúšanie
sformulovať mediálnu politiku podľa zadaniapraktické skúšanie
nastaviť reklamné, propagačné a komunikačné aktivity simulovaného podnikupraktické skúšanie
určiť potrebné podklady na spracovanie návrhov koncepcií jednotlivých reklamných projektov podľa zadaniapísomná metóda
zostaviť koncepciu reklamných kampaní a propagačných akcií podľa zadaniapraktické skúšanie
definovať zásady riadenia reklamných, propagačných a komunikačných aktivítústna metóda
riešiť problémovú úlohu z oblasti propagácie podľa zadaniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách
  • komunikovať a jednať s ľuďmi/klientmi na základe ich potrieb resp. požiadaviek
  • zastupovať organizácie na rokovaniach s partnermi/inštitúciami
  • používať informačné a komunikačné technológie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiáchústna metóda
viesť náročný rozhovor so zamestnancom (aktívne počúvanie, poskytovanie spätnej väzby, argumentácia a zvládanie námietok)praktické skúšanie
viesť rokovanie s obchodným partnerom (aktívne počúvanie, poskytovanie spätnej väzby, argumentácia a zvládanie námietok, win-win komunikácia)praktické skúšanie
spracovať zadané údaje pomocou IKT a pripraviť prezentáciu výsledkupraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať manažment všeobecne
  • organizovať reklamné a propagačné akcie
  • koordinovať činnosti pracovníkov/tímov, vrátane spolupráce s ostatnými úsekmi organizácie
  • vyhodnocovať úspešnosť reklamných kampaní
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady manažmentu riadeniapísomná metóda
stanoviť organizáciu reklamnej a propagačnej akcie podľa zadaniaústna metóda
vysvetliť zásady riadenia pracovníkov a tímov pri riešení úlohústna metóda
stanoviť procesy riadenia zadanej úlohyústna metóda
vyhodnotiť reklamnú kampaň na základe zadaných informáciípraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelávanie:

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111.

Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.