Prevádzkar ubytovacieho, stravovacieho zariadenia
Kód kvalifikácie
C5151001-00735
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
5151001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť predpisy BOZP, PO, hygienické predpisy a predpisy HACCP v prevádzke ubytovacieho a stravovacieho zariadenia |
| popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb |
| charakterizovať organizáciu, riadenie a kontrolu ubytovacieho úseku |
| definovať zásady marketingu zariadenia, tvorby a inovácie produktu |
| popísať technické a strojové vybavenie v prevádzkach ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, ich pravidelnú a cyklickú údržbu |
| definovať zásady ochrany spotrebiteľa |
| popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielov |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch |
| organizovať a kontrolovať spracovávanie predpísanej evidencie |
| zostavovať plány hospodárskych ukazovateľov |
| tvoriť receptúry jedál a nápojov |
| kalkulovať cenu jedál a nápojov |
| zostavovať jedálne a nápojové lístky |
| riadiť kvalitu poskytovaných služieb, hodnotiť jej úroveň, prijímať opatrenia na jej zvyšovanie |
| hodnotiť pracovníkov, výsledky ich práce a postoje k riešeniu sťažností |
| riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa |
| pracovať s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom a kartovým systémom |
| tvoriť vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia |
| viesť podnikové štatistiky |
| hospodáriť so zvereným majetkom |
| uskutočňovať inventarizácie a zodpovedať za ich výsledky |
| komunikovať s orgánmi štátnej správy a samosprávy |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť konať eticky a v súlade so zásadami spoločenského styku |
| samostatnosť v každodennej komunikácii so zákazníkmi a zamestnancami |
| zodpovednosť za dodržiavanie a kontrolu zásad ochrany spotrebiteľa |
| schopnosť príjmať opatrenia na základe výstupov z kontrolingu |
| schopnosť samostatne pracovať |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať organizáciu, riadenie a kontrolu ubytovacieho úseku
- popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb
- definovať zásady marketingu zariadenia, tvorby a inovácie produktu
- riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa
- vysvetliť predpisy BOZP, PO, hygienické predpisy a predpisy HACCP v prevádzke ubytovacieho a stravovacieho zariadenia
- popísať technické a strojové vybavenie v prevádzkach ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, ich pravidelnú a cyklickú údržbu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| charakterizovať predmet činnosti ubytovacieho a stravovacieho zariadenia | ústna metóda |
| navrhnúť internú smernicu upravujúcu vylosovanú činnosť hotela, reštaurácie | písomná metóda |
| popísať predpísanú evidenciu v stravovacej prevádzke - zostaviť prehľad výkazov | ústna metóda |
| zostaviť plán pracovníkov hotela s definovanými ubytovacími a stravovacími kapacitami | písomná metóda |
| popísať rezervačný systém hotela, prijať objednávku hosťa a odpovedať na ňu | praktické skúšanie |
| popísať v čom spočíva kvalita poskytovaných služieb v ubytovacom a v stravovacom zariadení | ústna metóda |
| predviesť ústne prijatie objednávky na služby, prijatie sťažnosti | praktické skúšanie |
| osloviť zákazníka, napísať ponukový list služieb vo Worde, zaevidovať ho | písomná metóda |
| predviesť poskytnutie informácie hosťovi o zariadení v cudzom jazyku | praktické skúšanie |
| popísať najdôležitejšie technológie ubytovacieho zariadenia a spôsob starostlivosti o ne | praktické skúšanie |
| vysvetliť princípy HACCP a popísať predpísané konanie a evidenciu | praktické skúšanie |
| popísať základné pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia vo vybranej prevádzke | ústna metóda |
| popísať povinnosti v oblasti požiarnej ochrany | ústna metóda |
| popísať oblasti, v ktorých opatreniami môže pohostinstvo a hotelierstvo chrániť životné prostredie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- organizovať a kontrolovať spracovávanie predpísanej evidencie
- riadiť kvalitu poskytovaných služieb, hodnotiť jej úroveň, prijímať opatrenia na jej zvyšovanie
- riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa
- aplikovať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch
- hodnotiť pracovníkov, výsledky ich práce a postoje k riešeniu sťažností
- komunikovať s orgánmi štátnej správy a samosprávy
- definovať zásady ochrany spotrebiteľa
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať kontrolný systém a kontroling v ubytovacom a stravovacom zariadení | ústna metóda |
| popísať spôsob a formu kontaktov s orgánmi štátnej správy a samosprávy | ústna metóda |
| definovať najnovšie trendy v poskytovaní kvalitných služieb | ústna metóda |
| definovať vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa | ústna metóda |
| popísať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch | písomná metóda |
| popísať zásady hodnotenia pracovníkov | ústna metóda |
| popísať zásady ochrany spotrebiteľa | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- pracovať s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom a kartovým systémom
- viesť podnikové štatistiky
- zostavovať plány hospodárskych ukazovateľov
- popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielov
- popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb
- uskutočňovať inventarizácie a zodpovedať za ich výsledky
- tvoriť vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť prácu s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom, kartovým systémom | praktické skúšanie |
| vymenovať a popísať spôsob vedenia podnikových štatistík | ústna metóda |
| popísať plán hospodárskych ukazovateľov | ústna metóda |
| popísať zásady vysporiadania inventarizačných rozdielov | ústna metóda |
| vysvetliť princíp inventarizácie v ubytovacích zariadeniach | ústna metóda |
| popísať vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- zostavovať jedálne a nápojové lístky
- tvoriť receptúry jedál a nápojov
- kalkulovať cenu jedál a nápojov
- hospodáriť so zvereným majetkom
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| zostaviť jedálny, alebo nápojový lístok | praktické skúšanie |
| popísať receptúry jedál a nápojov | praktické skúšanie |
| vykalkulovať vybrané jedlo, nápoj podľa zadania | písomná metóda |
| definovať zásady hospodárenia so zvereným majetkom | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90. |