Prevádzkar ubytovacieho, stravovacieho zariadenia
Kód kvalifikácie
C5151001-00735
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
5151001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
vysvetliť predpisy BOZP, PO, hygienické predpisy a predpisy HACCP v prevádzke ubytovacieho a stravovacieho zariadenia |
popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb |
charakterizovať organizáciu, riadenie a kontrolu ubytovacieho úseku |
definovať zásady marketingu zariadenia, tvorby a inovácie produktu |
popísať technické a strojové vybavenie v prevádzkach ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, ich pravidelnú a cyklickú údržbu |
definovať zásady ochrany spotrebiteľa |
popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielov |
Zručnosti |
---|
aplikovať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch |
organizovať a kontrolovať spracovávanie predpísanej evidencie |
zostavovať plány hospodárskych ukazovateľov |
tvoriť receptúry jedál a nápojov |
kalkulovať cenu jedál a nápojov |
zostavovať jedálne a nápojové lístky |
riadiť kvalitu poskytovaných služieb, hodnotiť jej úroveň, prijímať opatrenia na jej zvyšovanie |
hodnotiť pracovníkov, výsledky ich práce a postoje k riešeniu sťažností |
riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa |
pracovať s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom a kartovým systémom |
tvoriť vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia |
viesť podnikové štatistiky |
hospodáriť so zvereným majetkom |
uskutočňovať inventarizácie a zodpovedať za ich výsledky |
komunikovať s orgánmi štátnej správy a samosprávy |
Kompetencie |
---|
schopnosť konať eticky a v súlade so zásadami spoločenského styku |
samostatnosť v každodennej komunikácii so zákazníkmi a zamestnancami |
zodpovednosť za dodržiavanie a kontrolu zásad ochrany spotrebiteľa |
schopnosť príjmať opatrenia na základe výstupov z kontrolingu |
schopnosť samostatne pracovať |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať organizáciu, riadenie a kontrolu ubytovacieho úseku
- popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb
- definovať zásady marketingu zariadenia, tvorby a inovácie produktu
- riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa
- vysvetliť predpisy BOZP, PO, hygienické predpisy a predpisy HACCP v prevádzke ubytovacieho a stravovacieho zariadenia
- popísať technické a strojové vybavenie v prevádzkach ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, ich pravidelnú a cyklickú údržbu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
charakterizovať predmet činnosti ubytovacieho a stravovacieho zariadenia | ústna metóda |
navrhnúť internú smernicu upravujúcu vylosovanú činnosť hotela, reštaurácie | písomná metóda |
popísať predpísanú evidenciu v stravovacej prevádzke - zostaviť prehľad výkazov | ústna metóda |
zostaviť plán pracovníkov hotela s definovanými ubytovacími a stravovacími kapacitami | písomná metóda |
popísať rezervačný systém hotela, prijať objednávku hosťa a odpovedať na ňu | praktické skúšanie |
popísať v čom spočíva kvalita poskytovaných služieb v ubytovacom a v stravovacom zariadení | ústna metóda |
predviesť ústne prijatie objednávky na služby, prijatie sťažnosti | praktické skúšanie |
osloviť zákazníka, napísať ponukový list služieb vo Worde, zaevidovať ho | písomná metóda |
predviesť poskytnutie informácie hosťovi o zariadení v cudzom jazyku | praktické skúšanie |
popísať najdôležitejšie technológie ubytovacieho zariadenia a spôsob starostlivosti o ne | praktické skúšanie |
vysvetliť princípy HACCP a popísať predpísané konanie a evidenciu | praktické skúšanie |
popísať základné pravidlá bezpečnosti a ochrany zdravia vo vybranej prevádzke | ústna metóda |
popísať povinnosti v oblasti požiarnej ochrany | ústna metóda |
popísať oblasti, v ktorých opatreniami môže pohostinstvo a hotelierstvo chrániť životné prostredie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- organizovať a kontrolovať spracovávanie predpísanej evidencie
- riadiť kvalitu poskytovaných služieb, hodnotiť jej úroveň, prijímať opatrenia na jej zvyšovanie
- riadiť vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa
- aplikovať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch
- hodnotiť pracovníkov, výsledky ich práce a postoje k riešeniu sťažností
- komunikovať s orgánmi štátnej správy a samosprávy
- definovať zásady ochrany spotrebiteľa
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať kontrolný systém a kontroling v ubytovacom a stravovacom zariadení | ústna metóda |
popísať spôsob a formu kontaktov s orgánmi štátnej správy a samosprávy | ústna metóda |
definovať najnovšie trendy v poskytovaní kvalitných služieb | ústna metóda |
definovať vnútorný kontrolný systém v súlade so zásadami ochrany spotrebiteľa | ústna metóda |
popísať právne predpisi v oblasti obchodných a pracovnoprávnych vzťahoch | písomná metóda |
popísať zásady hodnotenia pracovníkov | ústna metóda |
popísať zásady ochrany spotrebiteľa | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- pracovať s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom a kartovým systémom
- viesť podnikové štatistiky
- zostavovať plány hospodárskych ukazovateľov
- popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielov
- popísať platné predpisy pre ubytovacie, stravovacie strediská a strediská doplnkových služieb
- uskutočňovať inventarizácie a zodpovedať za ich výsledky
- tvoriť vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť prácu s PC, textovým a tabuľkovým editorom, rezervačným systémom, systémom pohostinských softvérov, ERP, POS terminálom, kartovým systémom | praktické skúšanie |
vymenovať a popísať spôsob vedenia podnikových štatistík | ústna metóda |
popísať plán hospodárskych ukazovateľov | ústna metóda |
popísať zásady vysporiadania inventarizačných rozdielov | ústna metóda |
vysvetliť princíp inventarizácie v ubytovacích zariadeniach | ústna metóda |
popísať vnútorné predpisy pre jednotlivé činnosti stravovacieho a ubytovacieho zariadenia | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- zostavovať jedálne a nápojové lístky
- tvoriť receptúry jedál a nápojov
- kalkulovať cenu jedál a nápojov
- hospodáriť so zvereným majetkom
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
zostaviť jedálny, alebo nápojový lístok | praktické skúšanie |
popísať receptúry jedál a nápojov | praktické skúšanie |
vykalkulovať vybrané jedlo, nápoj podľa zadania | písomná metóda |
definovať zásady hospodárenia so zvereným majetkom | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90. |