Pracovník cestovnej kancelárie, agentúry

Kód kvalifikácie

U4221001-00730

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

4221001

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
vysvetliť základy geografie
popísať marketing všeobecne
popísať teoretické a praktické zásady hotovostných a bezhotovostných platieb
popísať najvhodnejšiu psychológiu predaja
popísať základné medzníky histórie a dejín kultúry, uviesť pamätihodnosti, technické pamiatky, pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, aktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v ponúkanom regióne
charakterizovať psychologické aspekty komunikácie - zvládanie stresu, komunikáciu s komplikovaným zákazníkom, interkultúrnu komunikáciu
Zručnosti
aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách
predávať ponúkané služby, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov vrátane vystavovania príslušných dokladov a vyúčtovať tržby
pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie
využívať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach
Kompetencie
schopnosť adekvátne sa vyjadrovať
samostatnosť pri prezentovaní
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť komunikovať s ľuďmi
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
schopnosť komunikovať v cudzom jazyku
schopnosť spolupracovať v tíme
schopnosť akceptovať názory iných spolupracovníkov

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať teoretické a praktické zásady hotovostných a bezhotovostných platieb
  • pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie
  • prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov vrátane vystavovania príslušných dokladov a vyúčtovať tržby
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť prácu s výpočtovou technikou, orientáciu v prostredí internetu, textovom editore, tabuľkovom procesore a komunikáciu prostredníctvom internetovej poštypraktické skúšanie
predviesť simulovaný príklad platby zákazníka prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice, jej dennú a mesačnú uzávierkupraktické skúšanie
popísať zásady evidovania tržieb v účtovníctve obchodnej jednotkyústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach
  • využívať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
preložiť zadaný text zo slovenského jazyka do cudzieho jazyka a naopak pomocou IKTpísomná metóda
predviesť spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať základné medzníky histórie a dejín kultúry, uviesť pamätihodnosti, technické pamiatky, pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, aktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v ponúkanom regióne
  • vysvetliť základy geografie
  • predávať ponúkané služby, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
  • poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vo vybranom regióne Slovenska definovať jeho geografické, historické a kultúrne výnimočnosti a špecifikáústna metóda
definovať najvýznamnejšie pamätihodnosti vybraného regiónu Slovenska významné z hľadiska cestovného ruchuústna metóda
prezentovať základný model programu zájazdu do vybraného regiónu Slovenska pre zahraničného návštevníkaústna metóda
definovať základné charakteristické znaky ubytovacích zariadení na Slovensku, kategórie a triedy týchto zariadeníústna metóda
charakterizovať prírodné a hospodársko-sociálne podmienky rozvoja cestovného ruchu v jednotlivých svetadielochústna metóda
pripraviť model poznávacieho a pobytového zájazdu, jeho programpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať najvhodnejšiu psychológiu predaja
  • aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
  • popísať marketing všeobecne
  • charakterizovať psychologické aspekty komunikácie - zvládanie stresu, komunikáciu s komplikovaným zákazníkom, interkultúrnu komunikáciu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
stanoviť najvhodnejšiu psychológiu predaja podľa zadaniaústna metóda
zadefinovať základné princípy marketingovej stratégie podniku v cestovnom ruchuústna metóda
vysvetliť a popísať najvhodnejšiu komunikáciu so zákazníkmi, vysokú kultúru vystupovania, vymenovať základne prvky psychológie a sociológie predajaústna metóda
predviesť modelový príklad komunikácie s rôznym typom zákazníka - samostatne žijúci jedinec, mladá rodina, senioriústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov § 17 A § 18.