Pracovník cestovnej kancelárie, agentúry
Kód kvalifikácie
U4221001-00730
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
4221001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
vysvetliť základy geografie |
popísať marketing všeobecne |
popísať teoretické a praktické zásady hotovostných a bezhotovostných platieb |
popísať najvhodnejšiu psychológiu predaja |
popísať základné medzníky histórie a dejín kultúry, uviesť pamätihodnosti, technické pamiatky, pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, aktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v ponúkanom regióne |
charakterizovať psychologické aspekty komunikácie - zvládanie stresu, komunikáciu s komplikovaným zákazníkom, interkultúrnu komunikáciu |
Zručnosti |
---|
aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu |
poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách |
predávať ponúkané služby, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka |
prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov vrátane vystavovania príslušných dokladov a vyúčtovať tržby |
pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie |
využívať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi |
pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach |
Kompetencie |
---|
schopnosť adekvátne sa vyjadrovať |
samostatnosť pri prezentovaní |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
schopnosť komunikovať s ľuďmi |
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
schopnosť komunikovať v cudzom jazyku |
schopnosť spolupracovať v tíme |
schopnosť akceptovať názory iných spolupracovníkov |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať teoretické a praktické zásady hotovostných a bezhotovostných platieb
- pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie
- prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov vrátane vystavovania príslušných dokladov a vyúčtovať tržby
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť prácu s výpočtovou technikou, orientáciu v prostredí internetu, textovom editore, tabuľkovom procesore a komunikáciu prostredníctvom internetovej pošty | praktické skúšanie |
predviesť simulovaný príklad platby zákazníka prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice, jej dennú a mesačnú uzávierku | praktické skúšanie |
popísať zásady evidovania tržieb v účtovníctve obchodnej jednotky | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach
- využívať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
preložiť zadaný text zo slovenského jazyka do cudzieho jazyka a naopak pomocou IKT | písomná metóda |
predviesť spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základné medzníky histórie a dejín kultúry, uviesť pamätihodnosti, technické pamiatky, pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, aktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v ponúkanom regióne
- vysvetliť základy geografie
- predávať ponúkané služby, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
- poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vo vybranom regióne Slovenska definovať jeho geografické, historické a kultúrne výnimočnosti a špecifiká | ústna metóda |
definovať najvýznamnejšie pamätihodnosti vybraného regiónu Slovenska významné z hľadiska cestovného ruchu | ústna metóda |
prezentovať základný model programu zájazdu do vybraného regiónu Slovenska pre zahraničného návštevníka | ústna metóda |
definovať základné charakteristické znaky ubytovacích zariadení na Slovensku, kategórie a triedy týchto zariadení | ústna metóda |
charakterizovať prírodné a hospodársko-sociálne podmienky rozvoja cestovného ruchu v jednotlivých svetadieloch | ústna metóda |
pripraviť model poznávacieho a pobytového zájazdu, jeho program | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať najvhodnejšiu psychológiu predaja
- aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
- popísať marketing všeobecne
- charakterizovať psychologické aspekty komunikácie - zvládanie stresu, komunikáciu s komplikovaným zákazníkom, interkultúrnu komunikáciu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
stanoviť najvhodnejšiu psychológiu predaja podľa zadania | ústna metóda |
zadefinovať základné princípy marketingovej stratégie podniku v cestovnom ruchu | ústna metóda |
vysvetliť a popísať najvhodnejšiu komunikáciu so zákazníkmi, vysokú kultúru vystupovania, vymenovať základne prvky psychológie a sociológie predaja | ústna metóda |
predviesť modelový príklad komunikácie s rôznym typom zákazníka - samostatne žijúci jedinec, mladá rodina, seniori | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 60%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov § 17 A § 18. |