Manažér cestovnej kancelárie, agentúry

Kód kvalifikácie

U1439009-00728

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

1439009

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať históriu, pamätihodnosti, technické pamiatky a pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, atraktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v danom regióne
popísať prevádzku cestovnej kancelárie, zákaznícky servis
definovať zásady výberu, školenia, motivácie a hodnotenia zamestnancov, riadenie konkurzov
popísať hodnotenie výkonu zamestnancov
popísať zásady marketingu a reklamy v cestovnom ruchu
definovať reklamné ciele a stratégie cestovnej kancelárie
popísať spôsob prípravy a vedenia reklamných kampaní
definovať mediálnu politiku
charakterizovať hlavné zásady psychológie predaja
charakterizovať cenové analýzy, cenovú politiku, stanovenie ceny produktu cestovnej kancelárie
popísať hlavné zásady zmluvných vzťahov s províznymi partnermi
popísať proces tvorby klientely, potenciálnej klientely a starostlivosť o ňu
vysvetliť problematiku ochrany práv spotrebiteľa - účastníka zájazdu
definovať štátnu správu a samosprávu v oblasti cestovného ruchu
popísať tvorbu kalkulácií a rozpočtov
popísať zásady administratívy a obehu účtovných dokladov
Zručnosti
aplikovať vedomosti z geografie v cestovnom ruchu SR
spracovávať preklady textu do/z cudzieho jazyka
kontrolovať a viesť evidenciu zákazníckych reklamácií
riešiť reklamácie a stažnosti zákazníkov
koučovať zamestnancov cestovnej kancelárie, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
vykonávať odborný výklad v oblasti cestovania, turistiky a voľného času
poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách
prejednávať a uzatvárať objednávky a zmluvy s obchodnými partnermi
tvoriť jednotlivé produkty cestovného ruchu
pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach
Kompetencie
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
samostatnosť v rozhodovaní
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť viesť ľudí
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať históriu, pamätihodnosti, technické pamiatky a pamiatky prírodného a kultúrneho dedičstva, atraktivity a lokality pre turizmus, voľný čas a šport v danom regióne
  • aplikovať vedomosti z geografie v cestovnom ruchu SR
  • vykonávať odborný výklad v oblasti cestovania, turistiky a voľného času
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať geografické, historické a kultúrne výnimočnosti a špecifiká vybraného regiónu Slovenskaústna metóda
definovať najvýznamnejšie pamätihodnosti vybraného regiónu Slovenska významné z hľadiska cestovného ruchuústna metóda
charakterizovať významné oblasti cestovného ruchu vo sveteústna metóda
pripraviť pobytový a poznávací zájazd a prezentovať jeho náplň, poslanie a význampraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať zásady marketingu a reklamy v cestovnom ruchu
  • popísať spôsob prípravy a vedenia reklamných kampaní
  • definovať mediálnu politiku
  • definovať reklamné ciele a stratégie cestovnej kancelárie
  • charakterizovať hlavné zásady psychológie predaja
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
zadefinovať základné princípy marketingovej stratégie podniku v cestovnom ruchuústna metóda
vysvetliť a popísať najvhodnejšiu komunikáciu so zákazníkmi, vysokú kultúru vystupovaniaústna metóda
vytvoriť modelový príklad vedenia reklamnej kampane zameranej na predaj konkrétneho produktupísomná metóda
navrhnúť spôsob zlepšenia propagácie a zvýšenia predaja produktu cestovnej kanceláriepísomná metóda
popísať hlavné zásady psychológie predajaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • spracovávať preklady textu do/z cudzieho jazyka
  • pracovať s výpočtovou technikou, s internetom a na sociálnych sietiach
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
komunikovať v anglickom jazyku na vybranú témuústna metóda
preklad ľubovoľného textu zo slovenského jazyka do cudzieho jazyka a naopak pomocou digitálnych technológiípraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať štátnu správu a samosprávu v oblasti cestovného ruchu
  • popísať prevádzku cestovnej kancelárie, zákaznícky servis
  • popísať hlavné zásady zmluvných vzťahov s províznymi partnermi
  • popísať proces tvorby klientely, potenciálnej klientely a starostlivosť o ňu
  • poskytovať podrobné informácie zákazníkom o ponúkaných službách a ich cenách
  • prejednávať a uzatvárať objednávky a zmluvy s obchodnými partnermi
  • tvoriť jednotlivé produkty cestovného ruchu
  • charakterizovať cenové analýzy, cenovú politiku, stanovenie ceny produktu cestovnej kancelárie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť štruktúru riadenia cestovného ruchu na Slovenskuústna metóda
popísať charakteristické znaky cestovnej kancelárie a cestovnej agentúry, rozdiely v ich činnostiústna metóda
vytvoriť modelový príklad produktu cestovnej kancelárie v oblasti domáceho cestovného ruchu a zahraničného pasívneho cestovného ruchuústna metóda
vymenovať základné podmienky, ktoré musí obsahovať zmluva s províznymi partnermiústna metóda
popísať podmienky vzniku zmluvného vzťahu medzi cestovnými kanceláriami a dodávateľom služiebústna metóda
vypracovať cenovú kalkuláciu konkrétneho produktu cestovnej kanceláriepísomná metóda
vysvetliť cenové analýzy, cenovú politiku, stanovenie ceny produktu cestovnej kancelárieústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť problematiku ochrany práv spotrebiteľa - účastníka zájazdu
  • kontrolovať a viesť evidenciu zákazníckych reklamácií
  • riešiť reklamácie a stažnosti zákazníkov
  • popísať tvorbu kalkulácií a rozpočtov
  • popísať zásady administratívy a obehu účtovných dokladov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť hlavné znaky cestovnej zmluvy (zmluvy o obstaraní zájazdu) ako spotrebiteľskej zmluvyústna metóda
popísať prácu s reklamáciami a sťažnosťami zákazníkov, ich evidenciu a vybavenieústna metóda
predviesť evidenciu a vybavenie reklamácie podľa zadaniapraktické skúšanie
popísať možnosti a postup cestovnej kancelárie pri riešení reklamácie počas pobytu klienta (počas trvania zájazdu) a po absolvovaní zájazduústna metóda
definovať tvorbu kalkulácií a rozpočtovústna metóda
vymenovať zásady administratívy a obehu účtovných dokladovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať zásady výberu, školenia, motivácie a hodnotenia zamestnancov, riadenie konkurzov
  • koučovať zamestnancov cestovnej kancelárie, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
  • popísať hodnotenie výkonu zamestnancov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať základné požiadavky kladené na pracovníka cestovnej kancelárie, agentúryústna metóda
charakterizovať požiadavky a kritériá pre výber nových pracovníkov cestovnej kancelárie, agentúry, ústnu a písomnú časť konkurzuústna metóda
stanoviť zásady priebežného zvyšovania kvalifikácie pracovníkov v riadenej cestovnej kancelárii podľa zadania, špecifikovať možnosti ich motiváciepraktické skúšanie
vysvetliť problematiku hodnotenia výkonu zamestnancovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov § 17 A § 18.

Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončené minimálne úplné stredoškolské vzdelanie.