Manažér obchodnej prevádzky

Kód kvalifikácie

C1420000-00723

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

1420002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode
vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR
špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky
definovať zásady psychológie predaja
vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch
Zručnosti
dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom
uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi
plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja
kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke
kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov
stanovovať finančné stratégie úseku
analyzovať dáta na prevádzke
získavať ďalších zákazníkov a odberateľov
koučovať zamestnancov na predajnej ploche
koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku
pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne
kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru
dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke
zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru
poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov
prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke
viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke
Kompetencie
zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov
schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku
schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu
emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami
schopnosť pracovať v tíme
orientácia na zákazníka
schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni

Hodnotená spôsobilosť

  • koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku
  • koučovať zamestnancov na predajnej ploche
  • schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu
  • emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami
  • schopnosť pracovať v tíme
  • schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
opísať kroky výberového konania s cieľom získať najvhodnejšieho kandidáta na danú pracovnú pozíciuústna metóda
opísať podstatu koučovania vrámci zaškolenia nových pracovníkov na riadiacich pozíciách maloobchodnej jednotkyústna metóda
opísať podstatu pojmu leadership a uviesť postupy k zvýšeniu kvality managementu maloobchodnej prevádzkyústna metóda
vysvetliť podstatu firemnej kultúry a jej vplyv na pracovnú výkonnosť zamestnancovústna metóda
uviesť príklady efektívnych stimulov alebo motivačných prvkov vedúcich k zvýšeniu produktivity zamestnancovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR
  • charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode
  • stanovovať finančné stratégie úseku
  • pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne
  • analyzovať dáta na prevádzke
  • dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke
  • viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke
  • plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja
  • uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi
  • definovať zásady psychológie predaja
  • prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke
  • zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru
  • poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov
  • zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
  • schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku
  • špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky
  • samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov
  • získavať ďalších zákazníkov a odberateľov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať právne normy, ktoré upravujú prácu v maloobchodnej prevádzkeústna metóda
popísať možné pohyby zásob tovaru a ich evidenciuústna metóda
opísať princípy tvorby objednávok tovaru a ich evidenciu s využitím informačného systému firmyústna metóda
opísať spôsob organizácie inventúry a pracovníkov podľa inventarizačnej smernice firmyústna metóda
opísať príčiny vzniku inventarizačných rozdielov a stanoviť návrhy na vysporiadanie a pripraviť kroky na prevenciu strátústna metóda
opísať vývoj trhu a trendov vrátane vývoja konkurenciepísomná metóda
využiť perspektívne podnikateľské príležitosti na trhu - pripravil SWOT analýzu konkurenciepísomná metóda
popísať optimálnu komunikáciu so zákazníkmiústna metóda
charakterizovať základne prvky psychológie a sociológie predajaústna metóda
špecifikovať moderné spôsoby kontroly a sledovania nákupnej atmosféry, ako ochota, vľúdnosť a priateľskosť personálu.ústna metóda
popísať ponúkané poradenské činnosti, spolu s predajnými službami voči zákazníkoviústna metóda
predviesť evidenciu poskytovaného zákazníckeho servisu podľa pravidiel spoločnostipraktické skúšanie
predviesť riešenie reklamačného konania na nevyhovujúci tovar zo strany zákazníkov voči dodávateľovi, resp. výrobcovipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom
  • vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
stanoviť hygienické minimá pre manipuláciu s tovarom na predajnej ploche a v skladeústna metóda
vysvetliť sanitačný poriadok spoločnosti v rámci systému HACCP (Systém analýzy rizík a stanovenie kritických kontrolných bodov)ústna metóda
popísať možné dezinfekčné prostriedky pri dezinfekcii, dezinsekcii a pri deratizácii v skladových a predajných priestorochústna metóda
vymenovať hygienické pravidlá pracovníka pri manipulácii s tovaromústna metóda
vysvetliť podstatu a organizáciu povinných a zákonných školeníústna metóda
popísať princípy systému kritických bodov (HACCP) a FIFO podľa daného sortimentu a zásad logistiky pri skladovaní a manipulácii s tovarompraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov
  • kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke
  • kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru
  • kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií
  • kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
  • zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
senzoricky skontrolovať a zhodnotiť druh a kvalitu tovaru pri príjme a pri reklamáciách zákazníkapraktické skúšanie
opísať kontrolné mechanizmy predajného systému a fakturáciíústna metóda
popísať kontrolu formálnej a vecnej správnosti dokladovústna metóda
vysvetliť tok hotovosti a cenín na prevádzkeústna metóda
popísať proces kontroly tovaru pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaruústna metóda
popísať zásady vedenia evidencie zákazníckych a skladových reklamáciíústna metóda
popísať štandardy prevádzky, denné rutiny a funkciu zákazníckych servisovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať absolvované minimálne úplné stredoškolské vzdelanie v oblasti obchodu alebo manažmentu.