Manažér obchodnej prevádzky
Kód kvalifikácie
C1420000-00723
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1420002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode |
| vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR |
| špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky |
| definovať zásady psychológie predaja |
| vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch |
| Zručnosti |
|---|
| dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom |
| uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi |
| plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja |
| kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií |
| kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
| kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke |
| kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov |
| stanovovať finančné stratégie úseku |
| analyzovať dáta na prevádzke |
| získavať ďalších zákazníkov a odberateľov |
| koučovať zamestnancov na predajnej ploche |
| koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku |
| pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne |
| kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru |
| dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke |
| zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru |
| poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov |
| prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke |
| viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína |
| samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov |
| schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku |
| schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu |
| emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami |
| schopnosť pracovať v tíme |
| orientácia na zákazníka |
| schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni |
Hodnotená spôsobilosť
- koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku
- koučovať zamestnancov na predajnej ploche
- schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu
- emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami
- schopnosť pracovať v tíme
- schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| opísať kroky výberového konania s cieľom získať najvhodnejšieho kandidáta na danú pracovnú pozíciu | ústna metóda |
| opísať podstatu koučovania vrámci zaškolenia nových pracovníkov na riadiacich pozíciách maloobchodnej jednotky | ústna metóda |
| opísať podstatu pojmu leadership a uviesť postupy k zvýšeniu kvality managementu maloobchodnej prevádzky | ústna metóda |
| vysvetliť podstatu firemnej kultúry a jej vplyv na pracovnú výkonnosť zamestnancov | ústna metóda |
| uviesť príklady efektívnych stimulov alebo motivačných prvkov vedúcich k zvýšeniu produktivity zamestnancov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR
- charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode
- stanovovať finančné stratégie úseku
- pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne
- analyzovať dáta na prevádzke
- dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke
- viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke
- plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja
- uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi
- definovať zásady psychológie predaja
- prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke
- zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru
- poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov
- zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
- schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku
- špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky
- samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov
- získavať ďalších zákazníkov a odberateľov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať právne normy, ktoré upravujú prácu v maloobchodnej prevádzke | ústna metóda |
| popísať možné pohyby zásob tovaru a ich evidenciu | ústna metóda |
| opísať princípy tvorby objednávok tovaru a ich evidenciu s využitím informačného systému firmy | ústna metóda |
| opísať spôsob organizácie inventúry a pracovníkov podľa inventarizačnej smernice firmy | ústna metóda |
| opísať príčiny vzniku inventarizačných rozdielov a stanoviť návrhy na vysporiadanie a pripraviť kroky na prevenciu strát | ústna metóda |
| opísať vývoj trhu a trendov vrátane vývoja konkurencie | písomná metóda |
| využiť perspektívne podnikateľské príležitosti na trhu - pripravil SWOT analýzu konkurencie | písomná metóda |
| popísať optimálnu komunikáciu so zákazníkmi | ústna metóda |
| charakterizovať základne prvky psychológie a sociológie predaja | ústna metóda |
| špecifikovať moderné spôsoby kontroly a sledovania nákupnej atmosféry, ako ochota, vľúdnosť a priateľskosť personálu. | ústna metóda |
| popísať ponúkané poradenské činnosti, spolu s predajnými službami voči zákazníkovi | ústna metóda |
| predviesť evidenciu poskytovaného zákazníckeho servisu podľa pravidiel spoločnosti | praktické skúšanie |
| predviesť riešenie reklamačného konania na nevyhovujúci tovar zo strany zákazníkov voči dodávateľovi, resp. výrobcovi | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom
- vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| stanoviť hygienické minimá pre manipuláciu s tovarom na predajnej ploche a v sklade | ústna metóda |
| vysvetliť sanitačný poriadok spoločnosti v rámci systému HACCP (Systém analýzy rizík a stanovenie kritických kontrolných bodov) | ústna metóda |
| popísať možné dezinfekčné prostriedky pri dezinfekcii, dezinsekcii a pri deratizácii v skladových a predajných priestoroch | ústna metóda |
| vymenovať hygienické pravidlá pracovníka pri manipulácii s tovarom | ústna metóda |
| vysvetliť podstatu a organizáciu povinných a zákonných školení | ústna metóda |
| popísať princípy systému kritických bodov (HACCP) a FIFO podľa daného sortimentu a zásad logistiky pri skladovaní a manipulácii s tovarom | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov
- kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke
- kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru
- kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| senzoricky skontrolovať a zhodnotiť druh a kvalitu tovaru pri príjme a pri reklamáciách zákazníka | praktické skúšanie |
| opísať kontrolné mechanizmy predajného systému a fakturácií | ústna metóda |
| popísať kontrolu formálnej a vecnej správnosti dokladov | ústna metóda |
| vysvetliť tok hotovosti a cenín na prevádzke | ústna metóda |
| popísať proces kontroly tovaru pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru | ústna metóda |
| popísať zásady vedenia evidencie zákazníckych a skladových reklamácií | ústna metóda |
| popísať štandardy prevádzky, denné rutiny a funkciu zákazníckych servisov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať absolvované minimálne úplné stredoškolské vzdelanie v oblasti obchodu alebo manažmentu. |