Manažér obchodnej prevádzky
Kód kvalifikácie
C1420000-00723
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1420002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode |
vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR |
špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky |
definovať zásady psychológie predaja |
vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch |
Zručnosti |
---|
dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom |
uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi |
plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja |
kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií |
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke |
kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov |
stanovovať finančné stratégie úseku |
analyzovať dáta na prevádzke |
získavať ďalších zákazníkov a odberateľov |
koučovať zamestnancov na predajnej ploche |
koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku |
pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne |
kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru |
dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke |
zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru |
poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov |
prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke |
viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke |
Kompetencie |
---|
zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína |
samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov |
schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku |
schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu |
emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami |
schopnosť pracovať v tíme |
orientácia na zákazníka |
schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni |
Hodnotená spôsobilosť
- koordinovať zamestnancov na pridelenom úseku
- koučovať zamestnancov na predajnej ploche
- schopnosť viesť, plánovať a organizovať prácu
- emocionálna zrelosť v každodennej komunikácii so zamestnancami
- schopnosť pracovať v tíme
- schopnosť komunikovať na požadovanej úrovni
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
opísať kroky výberového konania s cieľom získať najvhodnejšieho kandidáta na danú pracovnú pozíciu | ústna metóda |
opísať podstatu koučovania vrámci zaškolenia nových pracovníkov na riadiacich pozíciách maloobchodnej jednotky | ústna metóda |
opísať podstatu pojmu leadership a uviesť postupy k zvýšeniu kvality managementu maloobchodnej prevádzky | ústna metóda |
vysvetliť podstatu firemnej kultúry a jej vplyv na pracovnú výkonnosť zamestnancov | ústna metóda |
uviesť príklady efektívnych stimulov alebo motivačných prvkov vedúcich k zvýšeniu produktivity zamestnancov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť princípy maloobchodu v podmienkach SR
- charakterizovať ustanovenia obchodného a pracovného práva a príslušnej legislatívy pre podnikanie v obchode
- stanovovať finančné stratégie úseku
- pripravovať plány predaja, obratov, strát, manka a iných finančných nákladov predajne
- analyzovať dáta na prevádzke
- dohliadať nad inventarizáciou tovaru a financií v prevádzkovej jednotke
- viesť samostatne administratívnu agendu v obchodnej prevádzkovej jednotke
- plánovať druh a množstvo zásob pre obchodnú prevádzkovú jednotku podľa predpokladaného predaja
- uplatňovať zásady komunikácie s obchodnými partnermi a s kontrolnými orgánmi
- definovať zásady psychológie predaja
- prijímať hotovostné a bezhotovostné platby za tovar a služby od zákazníkov v obchodnej prevádzkovej jednotke
- zabezpečovať poskytovanie doplnkových služieb spojených s predajom a s odberom tovaru
- poskytovať odborné konzultácie a informácie v rámci podpory pre zákazníkov
- zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
- schopnosť prispôsobiť sa zmenám na pracovisku
- špecifikovať sortiment tovaru na jednotlivých úsekoch predajnej jednotky
- samostatnosť pri riešení pridelených úloh a vzniknutých problémov
- získavať ďalších zákazníkov a odberateľov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vymenovať právne normy, ktoré upravujú prácu v maloobchodnej prevádzke | ústna metóda |
popísať možné pohyby zásob tovaru a ich evidenciu | ústna metóda |
opísať princípy tvorby objednávok tovaru a ich evidenciu s využitím informačného systému firmy | ústna metóda |
opísať spôsob organizácie inventúry a pracovníkov podľa inventarizačnej smernice firmy | ústna metóda |
opísať príčiny vzniku inventarizačných rozdielov a stanoviť návrhy na vysporiadanie a pripraviť kroky na prevenciu strát | ústna metóda |
opísať vývoj trhu a trendov vrátane vývoja konkurencie | písomná metóda |
využiť perspektívne podnikateľské príležitosti na trhu - pripravil SWOT analýzu konkurencie | písomná metóda |
popísať optimálnu komunikáciu so zákazníkmi | ústna metóda |
charakterizovať základne prvky psychológie a sociológie predaja | ústna metóda |
špecifikovať moderné spôsoby kontroly a sledovania nákupnej atmosféry, ako ochota, vľúdnosť a priateľskosť personálu. | ústna metóda |
popísať ponúkané poradenské činnosti, spolu s predajnými službami voči zákazníkovi | ústna metóda |
predviesť evidenciu poskytovaného zákazníckeho servisu podľa pravidiel spoločnosti | praktické skúšanie |
predviesť riešenie reklamačného konania na nevyhovujúci tovar zo strany zákazníkov voči dodávateľovi, resp. výrobcovi | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- dodržiavať BOZP, PO a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom
- vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a v skladových priestoroch
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
stanoviť hygienické minimá pre manipuláciu s tovarom na predajnej ploche a v sklade | ústna metóda |
vysvetliť sanitačný poriadok spoločnosti v rámci systému HACCP (Systém analýzy rizík a stanovenie kritických kontrolných bodov) | ústna metóda |
popísať možné dezinfekčné prostriedky pri dezinfekcii, dezinsekcii a pri deratizácii v skladových a predajných priestoroch | ústna metóda |
vymenovať hygienické pravidlá pracovníka pri manipulácii s tovarom | ústna metóda |
vysvetliť podstatu a organizáciu povinných a zákonných školení | ústna metóda |
popísať princípy systému kritických bodov (HACCP) a FIFO podľa daného sortimentu a zásad logistiky pri skladovaní a manipulácii s tovarom | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kontrolovať formálnu a vecnú správnosť dokladov
- kontrolovať tok hotovosti a cenín na prevádzke
- kontrolovať tovar pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru
- kontrolovať vedenie evidencie zákazníckych a skladových reklamácií
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- zodpovednosť pri riešení pracovných povinností, sebadisciplína
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
senzoricky skontrolovať a zhodnotiť druh a kvalitu tovaru pri príjme a pri reklamáciách zákazníka | praktické skúšanie |
opísať kontrolné mechanizmy predajného systému a fakturácií | ústna metóda |
popísať kontrolu formálnej a vecnej správnosti dokladov | ústna metóda |
vysvetliť tok hotovosti a cenín na prevádzke | ústna metóda |
popísať proces kontroly tovaru pred jeho vystavením na predajnej ploche a kvalitu vystaveného tovaru | ústna metóda |
popísať zásady vedenia evidencie zákazníckych a skladových reklamácií | ústna metóda |
popísať štandardy prevádzky, denné rutiny a funkciu zákazníckych servisov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých kritérií na min. 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať absolvované minimálne úplné stredoškolské vzdelanie v oblasti obchodu alebo manažmentu. |