Predavač rýchleho občerstvenia
Kód kvalifikácie
C5246001-00720
Úroveň SKKR
3
SK ISCO-08
5246001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| popísať druhy potravín a nápojov, ich vlastnosti a spôsobe uskladnenia pred predajom |
| popísať základy stolovania a obsluhy |
| popísať základné štandardy a pravidlá komunikácie so zákazníkom |
| definovať pravidlá gastronómie |
| popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov |
| definovať stroje a zariadenia v stravovacej prevádzke |
| popísať technologické postupy pri príprave jednoduchých pokrmov |
| definovať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa |
| Zručnosti |
|---|
| dodržiavať BOZP a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom |
| preberať a prevziať potravinárske suroviny |
| evidovať skladové zásoby potravín, zeleniny, pomocného materiálu a prostriedkov |
| vybavovať objednávky hostí v zariadenich rýchleho občerstvenia |
| vykonávať obsluhu zariadení na ohrev a ochladzovanie polotovarov a výrobkov pri tepelnom a chemicko-tepelnom spracovaní |
| pripravovať teplé a studené jedlá v prevádzke rýchleho občerstvenia |
| upravovať teplé jedlá na tanieroch alebo táckach pred podávaním |
| podávať jedlá a nápoje zákazníkom/hosťom |
| obsluhovať pokladne a pokladničné systémy |
| inkasovať platby od zákazníkov/hostí |
| vyúčtovávať tržby z predaja jedál, nápojov a tovarov rýchleho občerstvenia |
| poskytovať doplnkové služby spojené s predajom a odberom tovaru |
| vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zákazníkov |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť pracovať samostatne |
| samostatnosť pri riešení konfliktov a problémov |
| zodpovednosť za hotovosť v pokladni |
| schopnosť komunikovať so zákazníkom |
| schopnosť pracovať v tíme |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základné štandardy a pravidlá komunikácie so zákazníkom
- popísať základy stolovania a obsluhy
- definovať pravidlá gastronómie
- popísať druhy potravín a nápojov, ich vlastnosti a spôsobe uskladnenia pred predajom
- definovať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa
- popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov
- dodržiavať BOZP a hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom
- definovať stroje a zariadenia v stravovacej prevádzke
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať základné strojové a inventárne vybavenia prevádzky rýchleho občerstvenia | ústna metóda |
| definovať štandardy a pravidlá komunikácie so zákazníkom | ústna metóda |
| predviesť stolovanie a obsluhu hostí | praktické skúšanie |
| popísať gastronomické pravidlá | ústna metóda |
| definovať druhy potravín a nápojov, ich vlastnosti a spôsobe uskladnenia pred predajom | písomná metóda |
| popísať postup pri reklamácii podľa zadania | praktické skúšanie |
| definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri prác, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov | ústna metóda |
| popísať hygienické predpisy pri manipulácii s tovarom | ústna metóda |
| popísať stroje a zariadenia v stravovacej prevádzke | ústna metóda |
| predviesť prácu na strojoch alebo zariadeniach podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať technologické postupy pri príprave jednoduchých pokrmov
- pripravovať teplé a studené jedlá v prevádzke rýchleho občerstvenia
- upravovať teplé jedlá na tanieroch alebo táckach pred podávaním
- preberať a prevziať potravinárske suroviny
- evidovať skladové zásoby potravín, zeleniny, pomocného materiálu a prostriedkov
- poskytovať doplnkové služby spojené s predajom a odberom tovaru
- vykonávať obsluhu zariadení na ohrev a ochladzovanie polotovarov a výrobkov pri tepelnom a chemicko-tepelnom spracovaní
- vybavovať objednávky hostí v zariadenich rýchleho občerstvenia
- podávať jedlá a nápoje zákazníkom/hosťom
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať technologické postupy pri príprave jednoduchých pokrmov podľa zadania | ústna metóda |
| popísať súčasné trendy v zariadeniach rýchleho občerstvenia | ústna metóda |
| pripraviť teplé alebo studené jedlá podľa zadania | praktické skúšanie |
| upraviť pripravené teplé jedlá na tanieroch alebo táckach pred podávaním | praktické skúšanie |
| vymenovať potravinárske suroviny na prípravu jedla podľa zadania | ústna metóda |
| predviesť evidenciu skladových zásob potravín, zeleniny, pomocného materiálu a prostriedkov | praktické skúšanie |
| opísať doplnkové služby spojené s predajom a odberom tovaru | ústna metóda |
| obsluhovať zariadenia na ohrev a ochladzovanie polotovarov a výrobkov pri tepelnom a chemicko-tepelnom spracovaní | praktické skúšanie |
| vybaviť objednávku podľa zadania | praktické skúšanie |
| podať jedlá a nápoje zákazníkom/hosťom podľa objednávky | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- vyúčtovávať tržby z predaja jedál, nápojov a tovarov rýchleho občerstvenia
- obsluhovať pokladne a pokladničné systémy
- inkasovať platby od zákazníkov/hostí
- vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zákazníkov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| naúčtovať tržby z predaja jedál, nápojov a tovarov rýchleho občerstvenia | praktické skúšanie |
| obslúžiť pokladňu resp. pokladničný systém podľa zadania | praktické skúšanie |
| prijať platby od zákazníkov/hostí bezhotovostne | praktické skúšanie |
| riešiť sťažnosti resp. reklamácie podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelávanie: Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. Neformálne vzdelávanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |