Manažér rekreačného strediska

Kód kvalifikácie

C1431002-00716

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

1431002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať základné ekonomické pojmy
charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti
popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení
popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu
vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP
definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia
Zručnosti
analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu
aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia
dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách
zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety
riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy
pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov
organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku
kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia
Kompetencie
zodpovednosť pri práci
zodpovednosť za vlastné konanie a rozhodovanie
samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov
schopnosť adaptability a flexibility pri riešení úloh
schopnosť komplexného kritického myslenia
schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku
schopnosť komunikovať
schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
  • popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení
  • popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu
  • popísať základné ekonomické pojmy
  • popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia
  • definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska
  • analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu
  • kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia
  • pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov
  • schopnosť komplexného kritického myslenia
  • schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy marketingupísomná metóda
zostaviť cenovú ponukupísomná metóda
predviesť vedenie pracovného pohovoru na podriadenú funkciupraktické skúšanie
charakterizovať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu aslužby z pohľadu cestovného ruchuústna metóda
vysvetliť prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybaveniaústna metóda
vymenovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediskaústna metóda
charakterizovať spôsob získavania potrebných informácií z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchuústna metóda
popísať spôsob kontroly stavu a kvality skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadeniaústna metóda
podľa zadaných kritérií pripraviť kalkuláciu a rozpočet produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekovpísomná metóda
charakterizovať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchuústna metóda
definovať základy podvojného a jednoduchého účtovníctvapísomná metóda
predviesť kalkuláciu nákladov pre stanovenie cenypísomná metóda
charakterizovať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchuústna metóda
popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchuústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku
  • charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti
  • riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy
  • aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia
  • zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety
  • vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP
  • dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách
  • samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov
  • schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať
  • zodpovednosť pri práci
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať organizáciu činností pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom strediskuústna metóda
vysvetliť kontrolu chodu zariadenia, jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správyústna metóda
navrhnúť kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia rekreačného zariadenia podľa stanovených vstupných informáciípísomná metóda
predviesť komunikáciu s klientmi, resp. obchodnými partnermi alebo orgánmi štátnej správypraktické skúšanie
popísať zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostrediaústna metóda
charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnostiústna metóda
definovať základy systému HACCPpísomná metóda
určiť nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111.