Manažér rekreačného strediska
Kód kvalifikácie
C1431002-00716
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1431002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
popísať základné ekonomické pojmy |
charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti |
popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení |
popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu |
vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP |
definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska |
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia |
Zručnosti |
---|
analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu |
aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia |
dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách |
zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety |
riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy |
pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov |
organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku |
kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia |
Kompetencie |
---|
zodpovednosť pri práci |
zodpovednosť za vlastné konanie a rozhodovanie |
samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov |
schopnosť adaptability a flexibility pri riešení úloh |
schopnosť komplexného kritického myslenia |
schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku |
schopnosť komunikovať |
schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení
- popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu
- popísať základné ekonomické pojmy
- popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia
- definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska
- analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu
- kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia
- pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov
- schopnosť komplexného kritického myslenia
- schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy marketingu | písomná metóda |
zostaviť cenovú ponuku | písomná metóda |
predviesť vedenie pracovného pohovoru na podriadenú funkciu | praktické skúšanie |
charakterizovať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu aslužby z pohľadu cestovného ruchu | ústna metóda |
vysvetliť prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia | ústna metóda |
vymenovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska | ústna metóda |
charakterizovať spôsob získavania potrebných informácií z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu | ústna metóda |
popísať spôsob kontroly stavu a kvality skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia | ústna metóda |
podľa zadaných kritérií pripraviť kalkuláciu a rozpočet produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov | písomná metóda |
charakterizovať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu | ústna metóda |
definovať základy podvojného a jednoduchého účtovníctva | písomná metóda |
predviesť kalkuláciu nákladov pre stanovenie ceny | písomná metóda |
charakterizovať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu | ústna metóda |
popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku
- charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti
- riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy
- aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia
- zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety
- vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP
- dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách
- samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov
- schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať
- zodpovednosť pri práci
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať organizáciu činností pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku | ústna metóda |
vysvetliť kontrolu chodu zariadenia, jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy | ústna metóda |
navrhnúť kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia rekreačného zariadenia podľa stanovených vstupných informácií | písomná metóda |
predviesť komunikáciu s klientmi, resp. obchodnými partnermi alebo orgánmi štátnej správy | praktické skúšanie |
popísať zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia | ústna metóda |
charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti | ústna metóda |
definovať základy systému HACCP | písomná metóda |
určiť nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. |