Manažér rekreačného strediska
Kód kvalifikácie
C1431002-00716
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1431002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| popísať základné ekonomické pojmy |
| charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti |
| popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení |
| popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu |
| vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP |
| definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska |
| popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
| popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia |
| Zručnosti |
|---|
| analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu |
| aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia |
| dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách |
| zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety |
| riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy |
| pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov |
| organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku |
| kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť pri práci |
| zodpovednosť za vlastné konanie a rozhodovanie |
| samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov |
| schopnosť adaptability a flexibility pri riešení úloh |
| schopnosť komplexného kritického myslenia |
| schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku |
| schopnosť komunikovať |
| schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení
- popísať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu, mať prehľad o spoločnostiach, organizáciách a agentúrach zabezpečujúcich techniku služieb v cestovnom ruchu
- popísať základné ekonomické pojmy
- popísať prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia
- definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska
- analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu
- kontrolovať stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia
- pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov
- schopnosť komplexného kritického myslenia
- schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu v materinskom i cudzom jazyku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy marketingu | písomná metóda |
| zostaviť cenovú ponuku | písomná metóda |
| predviesť vedenie pracovného pohovoru na podriadenú funkciu | praktické skúšanie |
| charakterizovať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu aslužby z pohľadu cestovného ruchu | ústna metóda |
| vysvetliť prevádzku úsekov rekreačného strediska vrátane technického a personálneho vybavenia | ústna metóda |
| vymenovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska | ústna metóda |
| charakterizovať spôsob získavania potrebných informácií z dostupných zdrojov z oblasti cestovného ruchu | ústna metóda |
| popísať spôsob kontroly stavu a kvality skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia | ústna metóda |
| podľa zadaných kritérií pripraviť kalkuláciu a rozpočet produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov | písomná metóda |
| charakterizovať gastronómiu a služby z pohľadu cestovného ruchu | ústna metóda |
| definovať základy podvojného a jednoduchého účtovníctva | písomná metóda |
| predviesť kalkuláciu nákladov pre stanovenie ceny | písomná metóda |
| charakterizovať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu | ústna metóda |
| popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- organizovať a riadiť činnosť pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku
- charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti
- riadiť chod zariadenia a kontrolovať jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy
- aplikovať nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia
- zabezpečiť dodržiavanie zásad bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu a zásady profesionálnej etikety
- vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia a základy systému HACCP
- dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách
- samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov
- schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať
- zodpovednosť pri práci
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať organizáciu činností pracovníkov zverených úsekov v rekreačnom stredisku | ústna metóda |
| vysvetliť kontrolu chodu zariadenia, jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy | ústna metóda |
| navrhnúť kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia rekreačného zariadenia podľa stanovených vstupných informácií | písomná metóda |
| predviesť komunikáciu s klientmi, resp. obchodnými partnermi alebo orgánmi štátnej správy | praktické skúšanie |
| popísať zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia | ústna metóda |
| charakterizovať kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania, spoločensky zodpovedného podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti | ústna metóda |
| definovať základy systému HACCP | písomná metóda |
| určiť nápravné opatrenia pri negatívnych výsledkoch hospodárenia rekreačného zariadenia podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. |