Manažér ubytovacieho zariadenia
Kód kvalifikácie
C1411004-00715
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1411004
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| popísať základné ekonomické pojmy, kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti |
| popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu a dopravné služby z pohľadu cestovného ruchu |
| vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia, základy systému HACCP a spoločensky zodpovedného podnikania |
| definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska |
| popísať prevádzku úsekov ubytovacieho zariadenia vrátane technického a personálneho vybavenia |
| popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
| popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu |
| Zručnosti |
|---|
| analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov pre potreby práce |
| dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách |
| dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu |
| pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov |
| organizovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v ubytovacom zariadení |
| hodnotiť stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia |
| kontrolovať chod ubytovacieho zariadenia, jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy |
| navrhovať kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia ubytovacieho zariadenia |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť, presnosť a dôslednosť pri práci |
| zodpovednosť za vlastné konanie a rozhodovanie |
| samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov |
| schopnosť komplexné kritického myslenia |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
| schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu |
| schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- popísať základné ekonomické pojmy, kategórie a zákonitosti trhu v podmienkach trhovej ekonomiky, základy marketingových stratégií, základné formy podnikania a podstatu podnikateľskej činnosti
- popísať základnú charakteristiku ubytovacích služieb, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu a dopravné služby z pohľadu cestovného ruchu
- popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu
- popísať prevádzku úsekov ubytovacieho zariadenia vrátane technického a personálneho vybavenia
- definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok strediska
- analyzovať potrebné informácie z dostupných zdrojov pre potreby práce
- hodnotiť stav a kvalitu skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia
- pripravovať kalkulácie a rozpočty produktov a služieb, zariadenia a jeho úsekov
- schopnosť komplexné kritického myslenia
- schopnosť kultivovaného písomného a slovného prejavu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy marketingu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva, hospodársku korešpodenciu a kalkulácie nákladov pre stanovenie predajnej ceny | písomná metóda |
| zostaviť cenovú ponuku podľa zadania | písomná metóda |
| popísať vedenie pracovného pohovoru na podriadenú funkciu | ústna metóda |
| charakterizovať ubytovacie služby, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómiu a dopravné služby z pohľadu cestovného ruchu | ústna metóda |
| popísať spoločnosti, organizácie a agentúry zabezpečujúce techniku služieb v cestovnom ruchu | ústna metóda |
| vysvetliť prevádzku úsekov ubytovacieho zariadenia vrátane technického a personálneho vybavenia | ústna metóda |
| vymenovať a určiť strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok ubytovacieho zariadenia | praktické skúšanie |
| popísať spôsob získavania potrebných informácií z dostupných zdrojov | ústna metóda |
| popísať spôsob hodnotenia stavu a kvality skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu, finančných prostriedkov a iného majetku zariadenia | ústna metóda |
| podľa zadaných kritérií pripraviť kalkuláciu a rozpočet produktov a služieb zariadenia a jeho úsekov | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- organizovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v ubytovacom zariadení
- kontrolovať chod ubytovacieho zariadenia, jeho ekonomické výsledky, hodnotenia spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy
- navrhovať kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia ubytovacieho zariadenia
- dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu
- vysvetliť zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia, základy systému HACCP a spoločensky zodpovedného podnikania
- dodržiavať zásady profesionálnej komunikácie s klientmi, obchodnými partnermi a orgánmi štátnej správy, vrátane spolupráce pri nimi vykonávaných kontrolách
- samostatnosť pri rozhodovaní sa a riešení problémov
- schopnosť posudzovať sám seba a ďalej sa rozvíjať
- zodpovednosť, presnosť a dôslednosť pri práci
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať organizáciu činností pracovníkov zverených úsekov v ubytovacom zariadení | ústna metóda |
| vysvetliť kontrolu chodu zariadenia, jeho ekonomických výsledkov, hodnotení spotrebiteľov, partnerov a štátnej správy | ústna metóda |
| navrhnúť kroky nápravy negatívnych výsledkov hospodárenia ubytovacieho zariadenia podľa stanovených vstupných informácií | praktické skúšanie |
| predviesť komunikáciu s klientmi, resp. obchodnými partnermi alebo orgánmi štátnej správy | praktické skúšanie |
| popísať zásady hygieny práce, bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a ochrany životného prostredia, základy systému HACCP | ústna metóda |
| popísať súčasné trendy spoločensky zodpovedného podnikania v gastronómii a hotelierstve | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelávanie: Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. Neformálne vzdelávania: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne úplné stredoškolské vzdelanie. |