Špecialista pre starostlivosť o zákazníkov
Kód kvalifikácie
C2431005-00712
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
2431005
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom |
| charakterizovať zásady manažmentu |
| vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov |
| vysvetliť zásady marketingových analýz |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí |
| analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov |
| poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare |
| vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov |
| pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií |
| zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie |
| spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky |
| komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni |
| koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
| schopnosť reagovať na zmeny |
| schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu |
| schopnosť hodnotiť prácu iných a sebareflexia |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať zásady manažmentu
- vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom
- vysvetliť zásady marketingových analýz
- vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov
- aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať zásady manažmentu | písomná metóda |
| prezentovať prácu s PC a požadovanými programami | praktické skúšanie |
| popísať zásady marketingových analýz | písomná metóda |
| popísať zásady starostlivosti o zákazníkov | ústna metóda |
| navrhnúť systém výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky pre zadaný typ prevádzky | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov
- pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií
- spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky
- zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie
- koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vypracovať analýzu na podnety zo strany zákazníkov a zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
| pripraviť krátkodobý resp. dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa zadania | praktické skúšanie |
| spracovať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy podľa zadania | praktické skúšanie |
| popísať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie | ústna metóda |
| riešiť úlohu z oblasti riadenia zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni
- poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare
- vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov
- schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť komunikáciu zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni | praktické skúšanie |
| poskytnúť podrobné informácie a rady o ponúkaných službách a predávanom tovare podľa zadania | praktické skúšanie |
| spracovať a vybaviť reklamáciu podľa zadania | praktické skúšanie |
| predviesť vybavenie požiadaviek resp. sťažnosti podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Podmienkou preskúšania uchádzača je jeho minimálne I. stupeň vysokoškolského vzdelania. |