Špecialista pre starostlivosť o zákazníkov
Kód kvalifikácie
C2431005-00712
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
2431005
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom |
charakterizovať zásady manažmentu |
vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov |
vysvetliť zásady marketingových analýz |
Zručnosti |
---|
aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí |
analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov |
poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare |
vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov |
pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií |
zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie |
spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky |
komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni |
koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov |
Kompetencie |
---|
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
schopnosť reagovať na zmeny |
schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu |
schopnosť hodnotiť prácu iných a sebareflexia |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať zásady manažmentu
- vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom
- vysvetliť zásady marketingových analýz
- vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov
- aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať zásady manažmentu | písomná metóda |
prezentovať prácu s PC a požadovanými programami | praktické skúšanie |
popísať zásady marketingových analýz | písomná metóda |
popísať zásady starostlivosti o zákazníkov | ústna metóda |
navrhnúť systém výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky pre zadaný typ prevádzky | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov
- pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií
- spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky
- zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie
- koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vypracovať analýzu na podnety zo strany zákazníkov a zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
pripraviť krátkodobý resp. dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa zadania | praktické skúšanie |
spracovať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy podľa zadania | praktické skúšanie |
popísať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie | ústna metóda |
riešiť úlohu z oblasti riadenia zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni
- poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare
- vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov
- schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť komunikáciu zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni | praktické skúšanie |
poskytnúť podrobné informácie a rady o ponúkaných službách a predávanom tovare podľa zadania | praktické skúšanie |
spracovať a vybaviť reklamáciu podľa zadania | praktické skúšanie |
predviesť vybavenie požiadaviek resp. sťažnosti podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Podmienkou preskúšania uchádzača je jeho minimálne I. stupeň vysokoškolského vzdelania. |