Špecialista pre starostlivosť o zákazníkov

Kód kvalifikácie

C2431005-00712

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

2431005

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom
charakterizovať zásady manažmentu
vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov
vysvetliť zásady marketingových analýz
Zručnosti
aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí
analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov
poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare
vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov
pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií
zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie
spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky
komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni
koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov
Kompetencie
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
schopnosť reagovať na zmeny
schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu
schopnosť hodnotiť prácu iných a sebareflexia

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať zásady manažmentu
  • vysvetliť prácu s PC, užívateľským prostredím, v sieti a internetom
  • vysvetliť zásady marketingových analýz
  • vysvetliť zásady starostlivosti o zákazníkov
  • aplikovať systémy výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky a počítačových sietí
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať zásady manažmentupísomná metóda
prezentovať prácu s PC a požadovanými programamipraktické skúšanie
popísať zásady marketingových analýzpísomná metóda
popísať zásady starostlivosti o zákazníkovústna metóda
navrhnúť systém výpočtovej, informačnej a telekomunikačnej techniky pre zadaný typ prevádzkypísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • analyzovať podnety zo strany zákazníkov a zamestnacov
  • pripravovať krátkodobý a dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa marketingových stratégií
  • spracovávať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy rozvoja technických a technologických zariadení v nadväznosti na podnikateľské zámery a potreby prevádzky
  • zaisťovať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácie
  • koordinovať pracovníkov pri pokladni, kontroly cien a služieb zákazníkov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vypracovať analýzu na podnety zo strany zákazníkov a zamestnancov podľa zadaniapraktické skúšanie
pripraviť krátkodobý resp. dlhodobý plán konkrétnych opatrení podľa zadaniapraktické skúšanie
spracovať rozbory, štúdie, koncepcie a prognózy podľa zadaniapraktické skúšanie
popísať prevádzkové procesy v organizačne zložitých podmienkach s väzbami na externé a interné kooperácieústna metóda
riešiť úlohu z oblasti riadenia zamestnancov podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • komunikovať zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovni
  • poskytovať podrobné informácie a rady zákazníkom o ponúkaných službách a predávanom tovare
  • vybavovať požiadavky, sťažnosti a reklamácie zo strany zákazníkov a dodávateľov
  • schopnosť kultivovaného slovného a písmoného prejavu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť komunikáciu zo zákazníkmi a dodávateľmi na odbornej úrovnipraktické skúšanie
poskytnúť podrobné informácie a rady o ponúkaných službách a predávanom tovare podľa zadaniapraktické skúšanie
spracovať a vybaviť reklamáciu podľa zadaniapraktické skúšanie
predviesť vybavenie požiadaviek resp. sťažnosti podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Podmienkou preskúšania uchádzača je jeho minimálne I. stupeň vysokoškolského vzdelania.