Manažér v oblasti marketingu
Kód kvalifikácie
C1221002-00711
Úroveň SKKR
6
SK ISCO-08
1221002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| charakterizovať podnikateľské prostredie SR a EÚ |
| definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
| vysvetliť hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy |
| definovať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov |
| charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb |
| vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb |
| vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie |
| definovať priebeh a zložky markentingovej komunikácie vo všetkých médiách |
| popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb |
| definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie |
| Zručnosti |
|---|
| využívať pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory, |
| dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu |
| vytvárať spolu s vedením organizácie obchodnú stratégiu |
| dodržiavať pracovno-právne zásady |
| využívať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov |
| využívať big data manažment a data mining |
| vyhodnocovať účinnosť návrhov reklamných agentúr na komunikačné kampane |
| viesť požadované agendy a evidencie |
| aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu |
| navrhovať koncepcie jednotlivých reklamných kampaní a propagačných akcií |
| pripravovať zadania a požiadavky na výskumné agentúry |
| pripravovať zadania a požiadavky na reklamné agentúry |
| organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru |
| posudzovať návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje |
| Kompetencie |
|---|
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| samostatnosť v rozhodovaní |
| schopnosť kreativity |
| schopnosť aplikovať zásady tímovej práce |
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť vyjednávať s ľuďmi |
| zodpovednosť za efektívnosť vynaložených nákladov |
| zodpovednosť časné plnenie úloh |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať podnikateľské prostredie SR a EÚ
- definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
- dodržiavať pracovno-právne zásady
- vysvetliť hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy
- charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb
- dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať podnikateľské prostredie SR a EÚ | písomná metóda |
| definovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne | písomná metóda |
| popísať pracovno-právne zásady | písomná metóda |
| definovať hlavné podnikateľské, daňové a pracovné zákonné normy | písomná metóda |
| popísať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb | písomná metóda |
| definovať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
- vysvetliť zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb
- vytvárať spolu s vedením organizácie obchodnú stratégiu
- popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb
- organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru
- charakterizovať princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb
- posudzovať návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| charakterizovať základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu | ústna metóda |
| popísať zásady tvorby marketingovej stratégie podniku obchodu a služieb | praktické skúšanie |
| vytvoriť model pre obchodnú stratégiu podľa zadania | praktické skúšanie |
| popísať zásady riadenia, merania výkonov a kontroly činností pracovných pozícii v marketingovom útvare podniku obchodu a služieb | písomná metóda |
| organizovať prácu pracovníkov marketingového útvaru | praktické skúšanie |
| posúdiť návrhy pracovníkov na marketingové procesy, aktivity a nástroje | praktické skúšanie |
| vysvetliť princípy, nástroje a procesy v marketingu podnikov obchodu a služieb | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov
- pripravovať zadania a požiadavky na výskumné agentúry
- viesť požadované agendy a evidencie
- využívať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať metódy výskumu trhu, konkurenčných analýz a spotrebiteľských prieskumov | písomná metóda |
| spracovať zadanie a požiadavky na výskumné agentúry | písomná metóda |
| definovať rozsah vedenia a spracovávania požadovaných agend a evidencií | praktické skúšanie |
| prijať závery agentúr na výskum trhu a zo spotrebiteľských prieskumov podľa zadaných informácií | praktické skúšanie |
| popísať metódy na hodnotenie efektívnosti vynaložených nákladov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať priebeh a zložky markentingovej komunikácie vo všetkých médiách
- navrhovať koncepcie jednotlivých reklamných kampaní a propagačných akcií
- definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie
- vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie
- pripravovať zadania a požiadavky na reklamné agentúry
- vyhodnocovať účinnosť návrhov reklamných agentúr na komunikačné kampane
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať priebeh a zložky reklamnej komunikácie vo všetkých médiách | písomná metóda |
| navrhnúť koncepciu reklamnej kampane a propagačnej akcie | praktické skúšanie |
| definovať inovačné IKT, mobilné a online marketingové kampaňové a analytické nástroje a technológie | písomná metóda |
| vysvetliť zásady, princípy, nástroje a procesy marketingovej komunikácie | ústna metóda |
| pripraviť zadanie a požiadavku na reklamnú agentúru | praktické skúšanie |
| vyhodnotiť účinnosť návrhu reklamnej agentúry na komunikačnú kampaň | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory,
- využívať big data manažment a data mining
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť pri práci databázové systémy, grafické programy, prezentačné a publikačné programy, tabuľkové procesory, textové editory, | praktické skúšanie |
| vypracovať prezentáciu pri použití big data manažmentu a data miningu pri zadanej úlohe | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia minimálne na 60%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ v oblasti marketingu. |