Manažér kaviarne a baru

Kód kvalifikácie

C1412002-00706

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

1412002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať postupy pri reklamáciách
popísať zásady spoločenskej komunikácie
popísať psychológiu predaja
definovať zásady BOZP, PO a HACCP
popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
definovať krízový manažment a manažment konfliktu
charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovarom
charakterizovať postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov
vysvetliť zásady techniky obsluhy
popísať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
charakterizovať používané suroviny, nápoje a potraviny - tovaroznalectvo
popísať druhy kávy, alkoholických nápojov nealkoholických nápojov
popísať jednotlivé druhy alkoholických nápojov, ich výrobu a skladovanie
popísať jednotlivé odrody kávy, ich pestovanie, spracovanie a skladovanie
definovať technologické postupy pri príprave kávy, miešaných nápojov, mliečnych koktejlov a podobne
popísať hygienické zásady pri práci s potravinami
Zručnosti
aplikovať manažment času
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem
riadiť prevádzku kaviarne a baru
spolupracovať s vedením organizácie pri vytváraní obchodnej stratégie
organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
plánovať nasadenie zamestnancov a rozdelenie smien
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
kontrolovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov
stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie)
spolunavrhovať nápojový lístok a postupnosti nápojov
prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
posudzovať kvalitu tovaru od dodávateľov
pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
viesť požadované agendy a evidencie
vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
zabezpečovať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov
zabezpečovať výber, školenia, koučing a vhodnú motiváciu zamestnancov
zabezpečovať výber a riadenie dodávateľov služieb
Kompetencie
zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku
zodpovednosť za kvalitu posktovaných služieb zvereného úseku
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce
samostatnosť pri plnení pracovných úloh
schopnosť riadiť tím
schopnosť riešiť konfliktné situácie

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať psychológiu predaja
  • popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
  • charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
  • definovať krízový manažment a manažment konfliktu
  • definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť psychológiu predajaústna metóda
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva, hospodársku korešpodenciu, zostavovanie a kalkulácie noriem a receptúr pre výrobu a pre stanovenie predajnej ceny a základy štatistikypísomná metóda
definovať ekonomiku podnikateľského subjektuústna metóda
popísať krízový manažment a manažment konfliktuústna metóda
navrhnúť marketing a reklamu podniku podľa zadaniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovarom
  • popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
  • kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
  • posudzovať kvalitu tovaru od dodávateľov
  • kontrolovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov
  • zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku
  • charakterizovať postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovaromústna metóda
vymenovať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónovústna metóda
popísať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servisústna metóda
popísať zásady kvality tovaru a podmienky dodržiavania dodávateľovústna metóda
popísať zásady kontroly skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkovústna metóda
charakterizovať štandardné postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov v gastronomickej prevádzkeústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať manažment času
  • organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
  • spolupracovať s vedením organizácie pri vytváraní obchodnej stratégie
  • pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
  • viesť požadované agendy a evidencie
  • vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
  • samostatnosť pri plnení pracovných úloh
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať zásady organizácie práce v prevádzke s aplikovaním poznatkov z manažmentu časupísomná metóda
vysvetliť možnosti prezentácie podniku podľa zadaniaústna metóda
popísať zásady vytvárania obchodnej stratégieústna metóda
vyhodnotiť výsledky činnosti organizácie podľa zadaniapísomná metóda
popísať agendy a evidencie pri práci v gastronomických zariadeniachústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem
  • plánovať nasadenie zamestnancov a rozdelenie smien
  • riadiť prevádzku kaviarne a baru
  • zabezpečovať výber, školenia, koučing a vhodnú motiváciu zamestnancov
  • zabezpečovať výber a riadenie dodávateľov služieb
  • schopnosť riadiť tím
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
pripraviť nasadenie zamestnancov a rozdelenie smienpísomná metóda
popísať nové trendy v riadení prevádzky kaviarne a baruústna metóda
popísať zásady výberu, školenia, koučingu a vhodnej motivácie zamestnancovústna metóda
popísať výber a riadenie dodávateľov služieb a remeselníckych prác s ohľadom na dodržiavanie BOZP, HACCP a POústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
  • zabezpečovať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov
  • stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie)
  • navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
  • spolunavrhovať nápojový lístok a postupnosti nápojov
  • samostatnosť pri plnení pracovných úloh
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základné zmluvné podmienky s obchodnými partnermiústna metóda
popísať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkovústna metóda
stanoviť ceny poskytovaných služieb a tovaru podľa zadaniapraktické skúšanie
navrhnúť predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa zadaniapraktické skúšanie
pripraviť nápojový lístok a postupnosti nápojov podľa zadaniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať zásady spoločenskej komunikácie
  • popísať postupy pri reklamáciách
  • vysvetliť zásady techniky obsluhy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
na praktickom príklade predviesť základné zásady spoločenskej komunikácieústna metóda
v nadväznosti na zásady spoločenskej komunikácie predviesť postup pri reklamácii produktu kaviarne alebo barupraktické skúšanie
vysvetliť základy techniky obsluhy v gastronomických zariadeniach typu bar, alebo kaviareň - na príkladeústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať druhy kávy, alkoholických nápojov nealkoholických nápojov
  • definovať technologické postupy pri príprave kávy, miešaných nápojov, mliečnych koktejlov a podobne
  • popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
  • charakterizovať používané suroviny, nápoje a potraviny - tovaroznalectvo
  • popísať hygienické zásady pri práci s potravinami
  • popísať jednotlivé druhy alkoholických nápojov, ich výrobu a skladovanie
  • popísať jednotlivé odrody kávy, ich pestovanie, spracovanie a skladovanie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať náhodne vybrané druhy káv, alkoholických nápojov a nealkoholických nápojovpísomná metóda
definovať technologické postupy príprave vybraných káv, miešaných nápojov, mliečnych kokteilov a iných nápojovpísomná metóda
špecifikovať a určiť strojové a technické vybavenie kaviarne a baru, podľa jednotlivých špecializácií, alebo zameraní prevádzokpraktické skúšanie
charakterizovať jednotlivé suroviny, nápoje a potraviny v bežnej prevádzke kaviarne a baru, ich skladovanie, hygienické zásady pri práci s nimi a ich využitiepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
  • definovať zásady BOZP, PO a HACCP
  • popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady organizácie prevádzky, kolobeh surovín, potravín, tovaru a nápojov od objednávky až po predaj hosťoviústna metóda
opísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov s cieľom maximalizácie predaja a pohodlia zákazníkaústna metóda
definovať zásady BOZP, HACCP a PO v gastronomickej prevádzke, ako predchádzať nebezpečných situáciám a ako zabezpečiť ochranu zamestnanca na pracoviskupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Metodické usmernenia

Formálne vzdelávanie:

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90.

Neformálne vzdelávanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne úplné stredoškolské vzdelanie.