Manažér kaviarne a baru
Kód kvalifikácie
C1412002-00706
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1412002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
popísať postupy pri reklamáciách |
popísať zásady spoločenskej komunikácie |
popísať psychológiu predaja |
definovať zásady BOZP, PO a HACCP |
popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov |
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
definovať krízový manažment a manažment konfliktu |
charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
definovať marketing a reklamu v oblasti služieb |
vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovarom |
charakterizovať postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov |
vysvetliť zásady techniky obsluhy |
popísať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji |
popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov |
popísať strojové a technické vybavenie prevádzky |
charakterizovať používané suroviny, nápoje a potraviny - tovaroznalectvo |
popísať druhy kávy, alkoholických nápojov nealkoholických nápojov |
popísať jednotlivé druhy alkoholických nápojov, ich výrobu a skladovanie |
popísať jednotlivé odrody kávy, ich pestovanie, spracovanie a skladovanie |
definovať technologické postupy pri príprave kávy, miešaných nápojov, mliečnych koktejlov a podobne |
popísať hygienické zásady pri práci s potravinami |
Zručnosti |
---|
aplikovať manažment času |
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem |
riadiť prevádzku kaviarne a baru |
spolupracovať s vedením organizácie pri vytváraní obchodnej stratégie |
organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách |
plánovať nasadenie zamestnancov a rozdelenie smien |
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
kontrolovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov |
stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie) |
spolunavrhovať nápojový lístok a postupnosti nápojov |
prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku |
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka |
posudzovať kvalitu tovaru od dodávateľov |
pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv |
viesť požadované agendy a evidencie |
vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík) |
zabezpečovať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov |
zabezpečovať výber, školenia, koučing a vhodnú motiváciu zamestnancov |
zabezpečovať výber a riadenie dodávateľov služieb |
Kompetencie |
---|
zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku |
zodpovednosť za kvalitu posktovaných služieb zvereného úseku |
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce |
samostatnosť pri plnení pracovných úloh |
schopnosť riadiť tím |
schopnosť riešiť konfliktné situácie |
Hodnotená spôsobilosť
- popísať psychológiu predaja
- popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
- definovať krízový manažment a manažment konfliktu
- definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vysvetliť psychológiu predaja | ústna metóda |
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho managementu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva, hospodársku korešpodenciu, zostavovanie a kalkulácie noriem a receptúr pre výrobu a pre stanovenie predajnej ceny a základy štatistiky | písomná metóda |
definovať ekonomiku podnikateľského subjektu | ústna metóda |
popísať krízový manažment a manažment konfliktu | ústna metóda |
navrhnúť marketing a reklamu podniku podľa zadania | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovarom
- popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- posudzovať kvalitu tovaru od dodávateľov
- kontrolovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov
- zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku
- charakterizovať postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať hygienicko-sanitačné činnosti v predajných a skladových priestoroch a dodržiavanie hygienických predpisov pri manipulácii s tovarom | ústna metóda |
vymenovať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov | ústna metóda |
popísať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis | ústna metóda |
popísať zásady kvality tovaru a podmienky dodržiavania dodávateľov | ústna metóda |
popísať zásady kontroly skladových zásob potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov | ústna metóda |
charakterizovať štandardné postupy pri skladovaní tovarov, surovín a nápojov v gastronomickej prevádzke | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať manažment času
- organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
- spolupracovať s vedením organizácie pri vytváraní obchodnej stratégie
- pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
- viesť požadované agendy a evidencie
- vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
- samostatnosť pri plnení pracovných úloh
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať zásady organizácie práce v prevádzke s aplikovaním poznatkov z manažmentu času | písomná metóda |
vysvetliť možnosti prezentácie podniku podľa zadania | ústna metóda |
popísať zásady vytvárania obchodnej stratégie | ústna metóda |
vyhodnotiť výsledky činnosti organizácie podľa zadania | písomná metóda |
popísať agendy a evidencie pri práci v gastronomických zariadeniach | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem
- plánovať nasadenie zamestnancov a rozdelenie smien
- riadiť prevádzku kaviarne a baru
- zabezpečovať výber, školenia, koučing a vhodnú motiváciu zamestnancov
- zabezpečovať výber a riadenie dodávateľov služieb
- schopnosť riadiť tím
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
pripraviť nasadenie zamestnancov a rozdelenie smien | písomná metóda |
popísať nové trendy v riadení prevádzky kaviarne a baru | ústna metóda |
popísať zásady výberu, školenia, koučingu a vhodnej motivácie zamestnancov | ústna metóda |
popísať výber a riadenie dodávateľov služieb a remeselníckych prác s ohľadom na dodržiavanie BOZP, HACCP a PO | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
- zabezpečovať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov
- stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie)
- navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
- spolunavrhovať nápojový lístok a postupnosti nápojov
- samostatnosť pri plnení pracovných úloh
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základné zmluvné podmienky s obchodnými partnermi | ústna metóda |
popísať vybavovanie požiadaviek, sťažností a reklamácií zákazníkov | ústna metóda |
stanoviť ceny poskytovaných služieb a tovaru podľa zadania | praktické skúšanie |
navrhnúť predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa zadania | praktické skúšanie |
pripraviť nápojový lístok a postupnosti nápojov podľa zadania | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať zásady spoločenskej komunikácie
- popísať postupy pri reklamáciách
- vysvetliť zásady techniky obsluhy
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
na praktickom príklade predviesť základné zásady spoločenskej komunikácie | ústna metóda |
v nadväznosti na zásady spoločenskej komunikácie predviesť postup pri reklamácii produktu kaviarne alebo baru | praktické skúšanie |
vysvetliť základy techniky obsluhy v gastronomických zariadeniach typu bar, alebo kaviareň - na príklade | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať druhy kávy, alkoholických nápojov nealkoholických nápojov
- definovať technologické postupy pri príprave kávy, miešaných nápojov, mliečnych koktejlov a podobne
- popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
- charakterizovať používané suroviny, nápoje a potraviny - tovaroznalectvo
- popísať hygienické zásady pri práci s potravinami
- popísať jednotlivé druhy alkoholických nápojov, ich výrobu a skladovanie
- popísať jednotlivé odrody kávy, ich pestovanie, spracovanie a skladovanie
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať náhodne vybrané druhy káv, alkoholických nápojov a nealkoholických nápojov | písomná metóda |
definovať technologické postupy príprave vybraných káv, miešaných nápojov, mliečnych kokteilov a iných nápojov | písomná metóda |
špecifikovať a určiť strojové a technické vybavenie kaviarne a baru, podľa jednotlivých špecializácií, alebo zameraní prevádzok | praktické skúšanie |
charakterizovať jednotlivé suroviny, nápoje a potraviny v bežnej prevádzke kaviarne a baru, ich skladovanie, hygienické zásady pri práci s nimi a ich využitie | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
- definovať zásady BOZP, PO a HACCP
- popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady organizácie prevádzky, kolobeh surovín, potravín, tovaru a nápojov od objednávky až po predaj hosťovi | ústna metóda |
opísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov s cieľom maximalizácie predaja a pohodlia zákazníka | ústna metóda |
definovať zásady BOZP, HACCP a PO v gastronomickej prevádzke, ako predchádzať nebezpečných situáciám a ako zabezpečiť ochranu zamestnanca na pracovisku | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Metodické usmernenia |
---|
Formálne vzdelávanie: Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90. Neformálne vzdelávanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne úplné stredoškolské vzdelanie. |