Vedúci obchodnej prevádzky

Kód kvalifikácie

C5222000-00700

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

5222001

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charakterizovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a protipožiarne pravidlá v obchodnej prevádzke
vysvetiť proces analýzy plánovania ľudských zdrojov v organizácii
definovať požiadavky na pracovné pozície
charakterizovať problematiku ochrany práv spotrebiteľa
charakterizovať základy propagácie v podniku
definovať hygienické zásady v obchode
opísať psychológiu predaja
opísať spôsoby platieb v obchodnom styku
charakterizovať základné znaky prevádzky maloobchodu
vysvetliť systém inventarizácie v obchodnej prevádzke
charakterizovať právne predpisy v prevádzke obchodu
opísať postup vyhotovenia cenovej ponuky, objednávky, faktúry
opísať postup príjmu zákaziek
vysvetliť postupy vybavovania reklamácií
popísať postupy vedenia pracovného kolektívu
definovať hygienické predpisy a predpisy HACCP o preberaní a uskladnení tovarov
Zručnosti
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygieny práce
spracovávať a vybavovať korenšpondenciu
zabezpečovať organizačne ďalšie vzdelávanie zamestnancov
aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
kontrolovať procesy vedenia a spracovávania požadovaných agend a evidencií
pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie
prejednávať objednávky a obchodné zmluvy s obchodnými partnermi i so zákazníkmi
prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
Kompetencie
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
samostatnosť v rozhodovaní
schopnosť analyzovať a riešiť problémy
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť pracovať v tíme
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať právne predpisy v prevádzke obchodu
  • definovať hygienické zásady v obchode
  • charakterizovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a protipožiarne pravidlá v obchodnej prevádzke
  • definovať hygienické predpisy a predpisy HACCP o preberaní a uskladnení tovarov
  • vysvetiť proces analýzy plánovania ľudských zdrojov v organizácii
  • definovať požiadavky na pracovné pozície
  • charakterizovať základy propagácie v podniku
  • opísať psychológiu predaja
  • zabezpečovať organizačne ďalšie vzdelávanie zamestnancov
  • popísať postupy vedenia pracovného kolektívu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať význam marketingu a psychológie predajaústna metóda
vysvetliť význam reklamy a priameho predajaústna metóda
definovať princípy vedenia ľudí a motivácie zamestnancovústna metóda
vysvetliť význam vzdelávania zamestnancovústna metóda
popísať agendu evidencie zamestnancovústna metóda
definovať požiadavky na pracovné pozícieústna metóda
popísať proces výberového pohovorupísomná metóda
zostaviť plán ľudských zdrojov v organizáciipísomná metóda
definovať základné právne normy a predpisy v obchodeústna metóda
vysvetliť predpisy HACCP o preberaní a uskladnení tovarovústna metóda
uviesť hygienické zásady aplikované v obchodeústna metóda
definovať základy propagácie v podnikuústna metóda
popísať psychológiu predajapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%. 

Hodnotená spôsobilosť

  • opísať spôsoby platieb v obchodnom styku
  • pracovať s registračnou pokladnicou, inkasovať, robiť vyúčtovanie
  • prijímať hotovostné a bezhotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
  • kontrolovať procesy vedenia a spracovávania požadovaných agend a evidencií
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať princípy hospodárenia podnikateľského subjektu, výsledok hospodáreniaústna metóda
pomenovať základné ekonomické pojmy a vysvetliť ich významústna metóda
prakticky predviesť komunikáciu so zákazníkompraktické skúšanie
zvoliť vhodný pracovný postup pri informovaní zákazníka o tovare a ponúkaných službáchpraktické skúšanie
poskytnúť zákazníkovi poradenstvo, doplnkové službypraktické skúšanie
predviesť prácu v kolektíve pri zadanej úlohepraktické skúšanie
predviesť prácu s registračnou pokladnicoupraktické skúšanie
urobiť vyúčtovaniepraktické skúšanie
predviesť príjem hotovostných platieb od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať základné znaky prevádzky maloobchodu
  • aplikovať v praxi základné obchodno-podnikateľské aktivity a základné zásady marketingu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať základné znaky prevádzky maloobchodupísomná metóda
určiť vhodné obchodno-podnikateľské aktivity v praxiústna metóda
definovať základné zásady marketingu v praxiústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať problematiku ochrany práv spotrebiteľa
  • vysvetliť postupy vybavovania reklamácií
  • zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygieny práce
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť problematiku ochrany práv spotrebiteľaústna metóda
zvoliť vhodný pracovný postup pri reklamáciáchústna metóda
predviesť kontrolu dodržiavania BOZP, PO a hygieny prácepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť systém inventarizácie v obchodnej prevádzke
  • opísať postup vyhotovenia cenovej ponuky, objednávky, faktúry
  • opísať postup príjmu zákaziek
  • spracovávať a vybavovať korenšpondenciu
  • prejednávať objednávky a obchodné zmluvy s obchodnými partnermi i so zákazníkmi
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať postup pri inventarizáciiústna metóda
predviesťpostupy pri vyhotovení cenovej ponuky, objednávky a faktúrypraktické skúšanie
predviesť postupy príjmu zákaziekpraktické skúšanie
zvoliť vhodný pracovný postup pri spracovaní a vybavovaní korenšpodencieústna metóda
predviesť vhodný pracovný postup pri prejednávaní objednávok a obchodných zmlúv s obchodnými partnermi i so zákazníkmipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.