Odborný poradca, predajca bankových produktov a služieb

Kód kvalifikácie

C3312001-00671

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

3312001

Sektorová rada

Bankovníctvo, finančné služby a poisťovníctvo

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
opísať bankovníctvo všeobecne a bankové služby
vysvetliť základné ekonomické kategórie a pojmy v oblasti bankovníctva
vymedziť aktívne a pasívne obchody bánk
vysvetliť jednotlivé kategórie a formy bankových úverov
definovať základné ustanovenia z bankového práva a súvisiacich predpisov
vysvetliť postupy pri ochrane osobných údajov a súvisiace legislatívne ustanovenia
Zručnosti
dodržiavať BOZP a PO
aplikovať zásady vedenia obchodných/predajných rozhovorov
spracovávať ponuky bankových produktov a služieb pre klienta
vykonávať predaj produktov a služieb pridelenej skupine zákazníkov
informovať o ponuke produktov a služieb banky
poskytovať poradenskú a konzultačnú činnosť v oblasti bankových produktov a služieb
vybavovať požiadavky a reklamácie klienta
pracovať s informačným systémom banky pri predaji bankových produktov
vyhľadávať a analyzovať informácie z internetu pri overovaní údajov o klientoch
Kompetencie
schopnosť komunikovať s ľuďmi
zodpovednosť za kvalitu svojej práce
schopnosť dosahovať stanovené ciele v práci
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce

Hodnotená spôsobilosť

  • opísať bankovníctvo všeobecne a bankové služby
  • definovať základné ustanovenia z bankového práva a súvisiacich predpisov
  • poskytovať poradenskú a konzultačnú činnosť v oblasti bankových produktov a služieb
  • spracovávať ponuky bankových produktov a služieb pre klienta
  • vysvetliť jednotlivé kategórie a formy bankových úverov
  • vysvetliť postupy pri ochrane osobných údajov a súvisiace legislatívne ustanovenia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
opísať základné ekonomické pojmy v oblasti bankovníctvapísomná metóda
charakterizovať základné právne pojmy súvisiace s bankovou praxoupísomná metóda
predviesť vhodnú argumentáciu pri simulovanom predajnom rozhovorepraktické skúšanie
spracovať ponuku pre klientov podľa zadaných vstupných údajovpísomná metóda
preukázať znalosti foriem bankových úverov opísaním podľa zadaniapísomná metóda
charakterizovať základné pojmy a ustanovenia zákona o ochrane osobných údajov a súvisiacich legislatívnych ustanovenípísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vymedziť aktívne a pasívne obchody bánk
  • vysvetliť základné ekonomické kategórie a pojmy v oblasti bankovníctva
  • pracovať s informačným systémom banky pri predaji bankových produktov
  • dodržiavať BOZP a PO
  • spracovávať ponuky bankových produktov a služieb pre klienta
  • vykonávať predaj produktov a služieb pridelenej skupine zákazníkov
  • poskytovať poradenskú a konzultačnú činnosť v oblasti bankových produktov a služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
na príklade vysvetliť základné princípy aktívnych a pasívnych obchodov bánkústna metóda
vyriešiť prípadovú štúdiu s témou konfliktnej situácie s klientompísomná metóda
pri predaji bankových produktov a služieb používať informačný systém bankypraktické skúšanie
spracovať ponuku bankových produktov a služieb podľa zadaniapísomná metóda
predviesť predaj produktov a služieb fiktívnemu klientoviústna metóda
zvoliť vhodný spôsob vedenia konzultačnej činnostiústna metóda
aplikovať vhodnú argumentáciu pri poradenskej činnostiústna metóda
preukázať znalosti z BOZP a POpísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať zásady vedenia obchodných/predajných rozhovorov
  • informovať o ponuke produktov a služieb banky
  • vybavovať požiadavky a reklamácie klienta
  • vyhľadávať a analyzovať informácie z internetu pri overovaní údajov o klientoch
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť vedenie obchodného rozhovorupraktické skúšanie
odprezentovať pripravenú ponuku služiebpraktické skúšanie
predviesť rokovanie s nespokojným klientompraktické skúšanie
navrhúť riešenia krízových situácií pri vybavovaní požiadaviek klientaústna metóda
predviesť na základe zadania vyhľadávanie informácií z internetu pri overovaní údajov o klientochpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18

Podmienkou získania kvalifikácie je ukončené minimálne  vzdelanie VŠ I stupňa, odbor s ekonomickým zameraním resp.manažment.