Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie
Kód kvalifikácie
C2359006-00449
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2359006
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| charakterizovať sociokultúrneho a pracovného prostredia pedagogických a odborných zamestnancov |
| vymenovať teórie učenia sa dospelých, jeho špecifiká spojené v rezorte školstva, poznávacie štýly dospelých a bariéry ich učenia sa |
| charakterizovať profesijné štandardy, teoretické a legislatívne východiská profesijného a osobnostného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov |
| definovať metódy a nástroje identifikácie vzdelávacích potrieb pedagogických a odborných zamestnancov |
| definovať teoretické východiská plánovania a projektovania, kritéria tvorby vzdelávacích programov |
| opísať teoretické východiská konzultačnej činnosti a poradenstva |
| vymenovať teoretické východiská získavania a poskytovania spätnej väzby a hodnotenia |
| Zručnosti |
|---|
| diagnostikovať vplyv sociokultúrneho a pracovného prostredia na vzdelávaní |
| analyzovať vzdelávacie potreby pedagogických a odborných zamestnancov z ohľadom na rešpektovanie individuálnych potrieb účastníkov |
| aplikovať odporúčané metódy a nástroje na identifikáciu očakávaní a špecifikáciu vzdelávacích potrieb PZ a OZ |
| aplikovať teoretické poznatky z andragogiky a z teórie profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov vo vzdelávacom proces |
| tvoriť programy kontinuálneho vzdelávania, učebné materiály a učebné zdroje |
| zostavovať plán konzultačnej a poradenskej činnosti |
| realizovať konzultačnú a poradenskú činnosť |
| vyhodnocovať proces realizácie vzdelávania, navrhovať korekcie použitých metód, foriem a učebných činnosti |
| aplikovať materiálno-technické prostriedky vo vzdelávacom procese |
| využívať digitálne technológie |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť za úroveň a kvalitu svojej práce |
| zodpovednosť za sebarozvoj v oblasti profesijných kompetencií |
| zodpovednosť za zosúladenie svojho profesijného rozvoja s potrebami a cieľmi organizácie |
| samostatnosť za tvorivé a originálne riešenia problémov |
| schopnosť účinne komunikovať v tíme, s partnermi organizácie, školami a školskými zariadeniami |
| schopnosť správať sa v súlade s etickým kódexom profesie |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať sociokultúrneho a pracovného prostredia pedagogických a odborných zamestnancov
- definovať metódy a nástroje identifikácie vzdelávacích potrieb pedagogických a odborných zamestnancov
- vymenovať teórie učenia sa dospelých, jeho špecifiká spojené v rezorte školstva, poznávacie štýly dospelých a bariéry ich učenia sa
- charakterizovať profesijné štandardy, teoretické a legislatívne východiská profesijného a osobnostného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov
- definovať teoretické východiská plánovania a projektovania, kritéria tvorby vzdelávacích programov
- vymenovať teoretické východiská získavania a poskytovania spätnej väzby a hodnotenia
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| analyzovať zistenia a navrhovať odporúčania (riešenia) v oblasti identifikácie sociokultúrneho a pracovného prostredia PZ a OZ | ústna metóda |
| navrhovať systémové riešenia v oblasti pedagogickej diagnostiky vzdelávacích potrieb PZ a OZ | ústna metóda |
| prezentovať teoretické vedomosti z problematiky vzdelávania dospelých | ústna metóda |
| popísať výhody a úskalia využívania moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávaní PZ a OZ | ústna metóda |
| definovať teoretické vedomosti z oblasti profesijných štandardov a legislatívy | ústna metóda |
| popísať teoretické východiská plánovania, projektovania a tvorby vzdelávacích programov | ústna metóda |
| opísať teoretické vedomosti zo získavania spätnej väzby a vyhodnocovania spätnej väzby | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritéria hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- diagnostikovať vplyv sociokultúrneho a pracovného prostredia na vzdelávaní
- aplikovať odporúčané metódy a nástroje na identifikáciu očakávaní a špecifikáciu vzdelávacích potrieb PZ a OZ
- analyzovať vzdelávacie potreby pedagogických a odborných zamestnancov z ohľadom na rešpektovanie individuálnych potrieb účastníkov
- aplikovať teoretické poznatky z andragogiky a z teórie profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov vo vzdelávacom proces
- tvoriť programy kontinuálneho vzdelávania, učebné materiály a učebné zdroje
- vyhodnocovať proces realizácie vzdelávania, navrhovať korekcie použitých metód, foriem a učebných činnosti
- využívať digitálne technológie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vytvoriť na PC diagnostický nástroj na identifikáciu a vyhodnotenie sociokultúrneho a pracovného prostredia (napr. pozorovací hárok, dotazník, postojové škály a pod.) | praktické skúšanie |
| prezentovať proces realizácie konkrétneho vzdelávania, v ktorej boli uskutočnené korekcie použitých metód, foriem a učebných činností | ústna metóda |
| vytvoriť návrh systémového riešenia v oblasti pedagogickej diagnostiky vzdelávacích potrieb PZ a OZ a oblasti škôl a školských zariadení | praktické skúšanie |
| vytvoriť a vyhodnotiť dotazník k motivácie k učeniu sa a jeho prekážok (napr. syndróm vyhorenia, stres,rezistencia k zmenám a pod.) | ústna metóda |
| vytvoriť portfólio realizovaných andragogických metód, aktivít a profesijných výcvikov zručností | praktické skúšanie |
| predložiť návrh programu kontinuálneho vzdelávania, alebo vytvorený učebný materiál | písomná metóda |
| vytvoriť prezentáciu k využívaniu moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávacom procese | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienky úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80 %.
Hodnotená spôsobilosť
- zostavovať plán konzultačnej a poradenskej činnosti
- realizovať konzultačnú a poradenskú činnosť
- opísať teoretické východiská konzultačnej činnosti a poradenstva
- aplikovať materiálno-technické prostriedky vo vzdelávacom procese
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vytvoriť návrhu plánu poradenskej činnosti pre profesijný rozvoj PZ a OZ, plán profesijného rozvoja zamestnancov škôl a školských zariadení | písomná metóda |
| vysvetliť priebeh konzultačnej a poradenskej činnosti | ústna metóda |
| popísať teoretické znalosti z oblasti konzultačnej činnosti a poradenstva | ústna metóda |
| popísať využitie moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávacom procese | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienky úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80 %.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18 |