Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie

Kód kvalifikácie

C2359006-00449

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2359006

Sektorová rada

Vzdelávanie, výchova a šport

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charakterizovať sociokultúrneho a pracovného prostredia pedagogických a odborných zamestnancov
vymenovať teórie učenia sa dospelých, jeho špecifiká spojené v rezorte školstva, poznávacie štýly dospelých a bariéry ich učenia sa
charakterizovať profesijné štandardy, teoretické a legislatívne východiská profesijného a osobnostného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov
definovať metódy a nástroje identifikácie vzdelávacích potrieb pedagogických a odborných zamestnancov
definovať teoretické východiská plánovania a projektovania, kritéria tvorby vzdelávacích programov
opísať teoretické východiská konzultačnej činnosti a poradenstva
vymenovať teoretické východiská získavania a poskytovania spätnej väzby a hodnotenia
Zručnosti
diagnostikovať vplyv sociokultúrneho a pracovného prostredia na vzdelávaní
analyzovať vzdelávacie potreby pedagogických a odborných zamestnancov z ohľadom na rešpektovanie individuálnych potrieb účastníkov
aplikovať odporúčané metódy a nástroje na identifikáciu očakávaní a špecifikáciu vzdelávacích potrieb PZ a OZ
aplikovať teoretické poznatky z andragogiky a z teórie profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov vo vzdelávacom proces
tvoriť programy kontinuálneho vzdelávania, učebné materiály a učebné zdroje
zostavovať plán konzultačnej a poradenskej činnosti
realizovať konzultačnú a poradenskú činnosť
vyhodnocovať proces realizácie vzdelávania, navrhovať korekcie použitých metód, foriem a učebných činnosti
aplikovať materiálno-technické prostriedky vo vzdelávacom procese
využívať digitálne technológie
Kompetencie
zodpovednosť za úroveň a kvalitu svojej práce
zodpovednosť za sebarozvoj v oblasti profesijných kompetencií
zodpovednosť za zosúladenie svojho profesijného rozvoja s potrebami a cieľmi organizácie
samostatnosť za tvorivé a originálne riešenia problémov
schopnosť účinne komunikovať v tíme, s partnermi organizácie, školami a školskými zariadeniami
schopnosť správať sa v súlade s etickým kódexom profesie

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať sociokultúrneho a pracovného prostredia pedagogických a odborných zamestnancov
  • definovať metódy a nástroje identifikácie vzdelávacích potrieb pedagogických a odborných zamestnancov
  • vymenovať teórie učenia sa dospelých, jeho špecifiká spojené v rezorte školstva, poznávacie štýly dospelých a bariéry ich učenia sa
  • charakterizovať profesijné štandardy, teoretické a legislatívne východiská profesijného a osobnostného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov
  • definovať teoretické východiská plánovania a projektovania, kritéria tvorby vzdelávacích programov
  • vymenovať teoretické východiská získavania a poskytovania spätnej väzby a hodnotenia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
analyzovať zistenia a navrhovať odporúčania (riešenia) v oblasti identifikácie sociokultúrneho a pracovného prostredia PZ a OZústna metóda
navrhovať systémové riešenia v oblasti pedagogickej diagnostiky vzdelávacích potrieb PZ a OZústna metóda
prezentovať teoretické vedomosti z problematiky vzdelávania dospelýchústna metóda
popísať výhody a úskalia využívania moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávaní PZ a OZústna metóda
definovať teoretické vedomosti z oblasti profesijných štandardov a legislatívyústna metóda
popísať teoretické východiská plánovania, projektovania a tvorby vzdelávacích programovústna metóda
opísať teoretické vedomosti zo získavania spätnej väzby a vyhodnocovania spätnej väzbyústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritéria hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • diagnostikovať vplyv sociokultúrneho a pracovného prostredia na vzdelávaní
  • aplikovať odporúčané metódy a nástroje na identifikáciu očakávaní a špecifikáciu vzdelávacích potrieb PZ a OZ
  • analyzovať vzdelávacie potreby pedagogických a odborných zamestnancov z ohľadom na rešpektovanie individuálnych potrieb účastníkov
  • aplikovať teoretické poznatky z andragogiky a z teórie profesijného rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov vo vzdelávacom proces
  • tvoriť programy kontinuálneho vzdelávania, učebné materiály a učebné zdroje
  • vyhodnocovať proces realizácie vzdelávania, navrhovať korekcie použitých metód, foriem a učebných činnosti
  • využívať digitálne technológie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vytvoriť na PC diagnostický nástroj na identifikáciu a vyhodnotenie sociokultúrneho a pracovného prostredia (napr. pozorovací hárok, dotazník, postojové škály a pod.)praktické skúšanie
prezentovať proces realizácie konkrétneho vzdelávania, v ktorej boli uskutočnené korekcie použitých metód, foriem a učebných činnostíústna metóda
vytvoriť návrh systémového riešenia v oblasti pedagogickej diagnostiky vzdelávacích potrieb PZ a OZ a oblasti škôl a školských zariadenípraktické skúšanie
vytvoriť a vyhodnotiť dotazník k motivácie k učeniu sa a jeho prekážok (napr. syndróm vyhorenia, stres,rezistencia k zmenám a pod.)ústna metóda
vytvoriť portfólio realizovaných andragogických metód, aktivít a profesijných výcvikov zručnostípraktické skúšanie
predložiť návrh programu kontinuálneho vzdelávania, alebo vytvorený učebný materiálpísomná metóda
vytvoriť prezentáciu k využívaniu moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávacom proceseústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienky úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80 %.

Hodnotená spôsobilosť

  • zostavovať plán konzultačnej a poradenskej činnosti
  • realizovať konzultačnú a poradenskú činnosť
  • opísať teoretické východiská konzultačnej činnosti a poradenstva
  • aplikovať materiálno-technické prostriedky vo vzdelávacom procese
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vytvoriť návrhu plánu poradenskej činnosti pre profesijný rozvoj PZ a OZ, plán profesijného rozvoja zamestnancov škôl a školských zariadenípísomná metóda
vysvetliť priebeh konzultačnej a poradenskej činnostiústna metóda
popísať teoretické znalosti z oblasti konzultačnej činnosti a poradenstvaústna metóda
popísať využitie moderných materiálnych a technických prostriedkov vo vzdelávacom proceseústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienky úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80 %.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18