Učiteľ jazykovej školy
Kód kvalifikácie
U2353001-00448
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2353001
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| definovať základy BOZP a PO |
| charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov |
| kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie |
| vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých |
| charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu |
| vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov |
| charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka |
| opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka |
| definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje |
| Zručnosti |
|---|
| reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom |
| uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky |
| aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese |
| plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky |
| komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2 |
| spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu |
| aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu |
| vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek |
| aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka |
| interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní |
| Kompetencie |
|---|
| samostatnosť pri prezentovaní |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
| zodpovednosť za kvalitu svoje práce |
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
| schopnosť analyzovať a riešiť problémy |
| schopnosť empatie |
| schopnosť kreativity a flexibility |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov
- charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu
- vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých
- charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka
- plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky
- vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov
- definovať základy BOZP a PO
- spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu
- definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| opísať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov | ústna metóda |
| uviesť školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu | ústna metóda |
| popísať a vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých na konkrétnom príklade | ústna metóda |
| obhájiť vedomosti z pohľadu pedagogiky a psychológie | ústna metóda |
| popísať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka | ústna metóda |
| formulovať najnovšie trendy v oblasti pedagogických a psychologických disciplín | ústna metóda |
| zvoliť správne spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov | ústna metóda |
| určiť zásady BOZP a PO | písomná metóda |
| vypracovať návrh tvorby školského vzdelávacieho programu | písomná metóda |
| popísať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom
- komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2
- aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese
- opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka
- interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| napísať súvislý jazykový prejav v cudzom jazyku v celkovom rozsahu minimálne 300 slov | písomná metóda |
| porozumieť čítanému náročnejšiemu cudzojazyčnému textu v celkovom rozsahu 600 až 800 slov | písomná metóda |
| použiť vybrané náročnejšie gramatické a lexikálne štruktúry v cudzom jazyku formou náročného prekladu do cudzieho jazyka v rozsahu 100 plnovýznamových slov | písomná metóda |
| prezentovať výstupy z pedagogickej praxe počas štúdia | ústna metóda |
| reagovať pohotovo, prirodzene, plynulo v cudzom jazyku v bežných životných situáciách | ústna metóda |
| plynulo a jazykovo správne hovoriť v cudzom jazyku o určených konverzačných témach, o vlastnom čítaní beletrie z oblati cieľového jazyka v origináli | ústna metóda |
| zhodnotiť faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka
- uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky
- vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek
- aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu
- kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| interpretovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka | praktické skúšanie |
| predviesť didaktickú analýzu učiva | ústna metóda |
| popísať a zhodnotiť ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek | ústna metóda |
| zvoliť vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu | praktické skúšanie |
| správne zaradiť a popísať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63 |