Učiteľ jazykovej školy

Kód kvalifikácie

U2353001-00448

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2353001

Sektorová rada

Vzdelávanie, výchova a šport

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať základy BOZP a PO
charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov
kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie
vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých
charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu
vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov
charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka
opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka
definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje
Zručnosti
reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom
uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky
aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese
plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky
komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2
spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu
aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu
vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek
aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka
interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní
Kompetencie
samostatnosť pri prezentovaní
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
zodpovednosť za kvalitu svoje práce
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť analyzovať a riešiť problémy
schopnosť empatie
schopnosť kreativity a flexibility

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov
  • charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu
  • vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých
  • charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka
  • plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky
  • vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov
  • definovať základy BOZP a PO
  • spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu
  • definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
opísať metodiku tvorby školských vzdelávacích programovústna metóda
uviesť školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciuústna metóda
popísať a vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých na konkrétnom príkladeústna metóda
obhájiť vedomosti z pohľadu pedagogiky a psychológieústna metóda
popísať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazykaústna metóda
formulovať najnovšie trendy v oblasti pedagogických a psychologických disciplínústna metóda
zvoliť správne spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčovústna metóda
určiť zásady BOZP a POpísomná metóda
vypracovať návrh tvorby školského vzdelávacieho programupísomná metóda
popísať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučujeústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom
  • komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2
  • aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese
  • opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka
  • interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
napísať súvislý jazykový prejav v cudzom jazyku v celkovom rozsahu minimálne 300 slovpísomná metóda
porozumieť čítanému náročnejšiemu cudzojazyčnému textu v celkovom rozsahu 600 až 800 slovpísomná metóda
použiť vybrané náročnejšie gramatické a lexikálne štruktúry v cudzom jazyku formou náročného prekladu do cudzieho jazyka v rozsahu 100 plnovýznamových slovpísomná metóda
prezentovať výstupy z pedagogickej praxe počas štúdiaústna metóda
reagovať pohotovo, prirodzene, plynulo v cudzom jazyku v bežných životných situáciáchústna metóda
plynulo a jazykovo správne hovoriť v cudzom jazyku o určených konverzačných témach, o vlastnom čítaní beletrie z oblati cieľového jazyka v origináliústna metóda
zhodnotiť faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazykaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka
  • uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky
  • vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek
  • aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu
  • kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
interpretovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazykapraktické skúšanie
predviesť didaktickú analýzu učivaústna metóda
popísať a zhodnotiť ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviekústna metóda
zvoliť vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinupraktické skúšanie
správne zaradiť a popísať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitieústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63