Učiteľ jazykovej školy
Kód kvalifikácie
U2353001-00448
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2353001
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
definovať základy BOZP a PO |
charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov |
kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie |
vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých |
charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu |
vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov |
charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka |
opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka |
definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje |
Zručnosti |
---|
reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom |
uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky |
aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese |
plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky |
komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2 |
spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu |
aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu |
vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek |
aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka |
interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní |
Kompetencie |
---|
samostatnosť pri prezentovaní |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
zodpovednosť za kvalitu svoje práce |
schopnosť komunikovať s ľuďmi |
schopnosť analyzovať a riešiť problémy |
schopnosť empatie |
schopnosť kreativity a flexibility |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov
- charakterizovať školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu
- vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých
- charakterizovať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka
- plánovať jazykového vzdelávania poslucháčov a projektovanie vyučovacej jednotky
- vysvetliť spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov
- definovať základy BOZP a PO
- spolupracovať pri tvorbe školského vzdelávacieho programu
- definovať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
opísať metodiku tvorby školských vzdelávacích programov | ústna metóda |
uviesť školské dokumenty a povinnú pedagogickú dokumentáciu | ústna metóda |
popísať a vysvetliť biologické, psychologické a sociologické aspekty vývinu detí, mládeže a dospelých na konkrétnom príklade | ústna metóda |
obhájiť vedomosti z pohľadu pedagogiky a psychológie | ústna metóda |
popísať vývoj a aktuálny stav príslušného cudzieho jazyka | ústna metóda |
formulovať najnovšie trendy v oblasti pedagogických a psychologických disciplín | ústna metóda |
zvoliť správne spôsoby hodnotenia a metodické pokyny klasifikácie poslucháčov | ústna metóda |
určiť zásady BOZP a PO | písomná metóda |
vypracovať návrh tvorby školského vzdelávacieho programu | písomná metóda |
popísať základný obsah, metodológiu a epistemológiu cudzieho jazyka, ktorý vyučuje | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- reflektovať skutočný proces učenia sa a porovnávať ho s naprojektovaným procesom
- komunikovať v cudzom jazyku na úrovni C1 až C2
- aplikovať výsledky spätnej väzby a sebareflexie v ďalšom vyučovacom procese
- opísať faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka
- interpretovať vyučovací proces na základe testovania a pozorovaní
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
napísať súvislý jazykový prejav v cudzom jazyku v celkovom rozsahu minimálne 300 slov | písomná metóda |
porozumieť čítanému náročnejšiemu cudzojazyčnému textu v celkovom rozsahu 600 až 800 slov | písomná metóda |
použiť vybrané náročnejšie gramatické a lexikálne štruktúry v cudzom jazyku formou náročného prekladu do cudzieho jazyka v rozsahu 100 plnovýznamových slov | písomná metóda |
prezentovať výstupy z pedagogickej praxe počas štúdia | ústna metóda |
reagovať pohotovo, prirodzene, plynulo v cudzom jazyku v bežných životných situáciách | ústna metóda |
plynulo a jazykovo správne hovoriť v cudzom jazyku o určených konverzačných témach, o vlastnom čítaní beletrie z oblati cieľového jazyka v origináli | ústna metóda |
zhodnotiť faktory ovplyvňujúce učenie sa cudzieho jazyka | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka
- uskutočňovať didaktickú analýzu učiva - rozkladať učivo na základné prvky
- vymedzovať ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek
- aplikovať vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu
- kategorizovať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
interpretovať vedomosti z didaktiky cudzeho jazyka | praktické skúšanie |
predviesť didaktickú analýzu učiva | ústna metóda |
popísať a zhodnotiť ciele učenia sa poslucháčov orientované na rozvoj ich jazykových zručností a formulovať ich v podobe učebných požiadaviek | ústna metóda |
zvoliť vhodné didaktické postupy a metódy so zreteľom na výučbové ciele a cieľovú skupinu | praktické skúšanie |
správne zaradiť a popísať aktuálne didaktické a audiovizuálne pomôcky a ich použitie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 70%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63 |