Tréner v športe (okrem trénera športovej školy, triedy)
Kód kvalifikácie
U3422001-00444
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
3422001
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť zásady BOZP a PO |
| vysvetliť zásady výživy športovca |
| vysvetliť zásady antidopingových predpisov |
| definovať najnovšie teoretické východiská v riadení športového tréningu |
| opísať štruktúru športového tréningu |
| opísať historické, sociálne, právne, filozofické, ekologické a ekonomické aspekty športu |
| charakterizovať základy športovej psychológie |
| vysvetliť biologické, motorické a fyzikálne základy pohybovej činnosti |
| opísať teoretické základy motorického učenia v športe |
| vysvetliť metodologické základy vied o športe |
| charakterizovať intenzifikačné činitele |
| charakterizovať individualizáciu športového tréningu |
| charakterizovať moderné metódy zvyšovania športovej výkonnosti (rozvoj pohybových schopností, osvojovanie si pohybových zručností) |
| Zručnosti |
|---|
| plánovať športový tréning |
| vytvoriť vlastné koncepcie modelovania športového tréningu |
| analyzovať vrcholovú športovú prípravu vo vybranom športe |
| uplatňovať moderné metódy zvyšovania športovej výkonnosti |
| organizovať športový tréning |
| riadiť športový tréning |
| aplikovať najnovšie intenzifikačné činitele tréningového procesu a jeho individualizáciu |
| aplikovať poznatky z oblasti regenerácie |
| využívať diagnostické metódy na zistenie športovej výkonnosti, trénovanosti, miery únavy a miery adaptácie a na jej základe upravovať tréningové zaťaženie v športovom tréningu |
| akceptovať osobitosti tréningu žien a mládeže v praktickej činnosti |
| preskúšať športovca, resp. družstvo v súťaži |
| aplikovať verbálnu i neverbálnu komunikáciu v tréningovom i súťažnom procese |
| využívať informačné, komunikačné a diagnostické technológie na hodnotenie zaťaženia v športovom tréningu |
| Kompetencie |
|---|
| samostatosť v organizovaní a plánovaní práce |
| schopnosť kreatívneho správania |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
| schopnosť motivovať športovcov k tréningu i podávaniu športových výkonov |
| schopnosť tímovo spolupracovať |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať najnovšie teoretické východiská v riadení športového tréningu
- opísať štruktúru športového tréningu
- vysvetliť zásady výživy športovca
- vysvetliť zásady antidopingových predpisov
- charakterizovať moderné metódy zvyšovania športovej výkonnosti (rozvoj pohybových schopností, osvojovanie si pohybových zručností)
- riadiť športový tréning
- vysvetliť zásady BOZP a PO
- vysvetliť metodologické základy vied o športe
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| charakterizovať teoretické východiská v riadení športového tréningu | ústna metóda |
| popísať štruktúru športového tréningu, jeho plánovanie, organizovanie a riadenie s využitím najnovších tréningových metód a intenzifikačných činiteľov a moderných metód zvyšovania športovej výkonnosti | ústna metóda |
| vymenovať a zdôvodniť zásady výživy športovca a antidopingového správania | ústna metóda |
| popísať tréningové metódy zvyšovania športovej výkonnosti | ústna metóda |
| predviesť praktickú ukážku riadenia športového tréningu | praktické skúšanie |
| popísať zásady BOZP a PO pri športe | ústna metóda |
| vypracovať písomnú prácu na vybranú tému zo športového tréningu s využitím základov metodológie vied o športe | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať diagnostické metódy na zistenie športovej výkonnosti, trénovanosti, miery únavy a miery adaptácie a na jej základe upravovať tréningové zaťaženie v športovom tréningu
- aplikovať poznatky z oblasti regenerácie
- aplikovať najnovšie intenzifikačné činitele tréningového procesu a jeho individualizáciu
- vytvoriť vlastné koncepcie modelovania športového tréningu
- analyzovať vrcholovú športovú prípravu vo vybranom športe
- akceptovať osobitosti tréningu žien a mládeže v praktickej činnosti
- preskúšať športovca, resp. družstvo v súťaži
- uplatňovať moderné metódy zvyšovania športovej výkonnosti
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vypracovať projekt diagnostiky športovej výkonnosti a trénovanosti s alternatívami zmien tréningového zaťaženia | písomná metóda |
| navrhnúť regeneračné prostriedky pre jednotlivé tréningové obdobia | písomná metóda |
| popísať intenzifikačné činitele tréningového procesu a jeho individualizáciu | ústna metóda |
| vypracovať vlastný koncept modelovania športového tréningu | písomná metóda |
| popísať vrcholovú športovú prípravu vo vybranom športe | ústna metóda |
| popísať a zdôvodniť osobitosti tréningu žien a mládeže | ústna metóda |
| koučovať družstvo, resp. jednotlivca v súťaži | praktické skúšanie |
| predviesť moderné tréningové metódy zvyšovania všeobecnej i špeciálnej športovej výkonnosti | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 65%.
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať individualizáciu športového tréningu
- charakterizovať intenzifikačné činitele
- plánovať športový tréning
- organizovať športový tréning
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať individualizáciu športového tréningu | ústna metóda |
| definovať intenzifikačné činitele | ústna metóda |
| navrhnúť plán športového tréningu | písomná metóda |
| zorganizovať športový tréning | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- opísať historické, sociálne, právne, filozofické, ekologické a ekonomické aspekty športu
- charakterizovať základy športovej psychológie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| odborne diskutovať na témy týkajúce sa historických, sociálnych a filozofických aspektov športovania | ústna metóda |
| erudovane zodpovedať na otázky zo základov športovej psychológie | ústna metóda |
| reprodukovať vedomosti z tém týkajúcich sa právnych, ekonomických a ekologických aspektov športovania | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- opísať teoretické základy motorického učenia v športe
- vysvetliť biologické, motorické a fyzikálne základy pohybovej činnosti
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať základy motorického učenia v športe | ústna metóda |
| interpretovať vedomosti z biologických základov športovej činnosti | ústna metóda |
| popísať biomechanické základy športu | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať informačné, komunikačné a diagnostické technológie na hodnotenie zaťaženia v športovom tréningu
- aplikovať verbálnu i neverbálnu komunikáciu v tréningovom i súťažnom procese
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| používať verbálnu i neverbálnu komunikáciu v tréningovom i súťažnom procese | praktické skúšanie |
| viesť družstvo, resp. jednotlivca v súťaži | praktické skúšanie |
| využívať informačné a komunikačné technológií v príprave na tréningový proces i v procese jeho hodnotenia | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie kritérií minimálne na 65%.
| Metodické usmernenia |
|---|
|