Tanečný pedagóg
Kód kvalifikácie
U2653003-00443
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
2653001
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| definovať základné právne predpisy týkajúce sa BOZP |
| rozlíšiť rôzne súčasti kultúry a rozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti |
| definovať možnosti podnikania v danom odbore, formulovať podstatu a princípy podnikania |
| definovať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca |
| reprodukovať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti |
| charakterizovať odbornú terminológiu učebného predmetu |
| rozlišovať jednotlivé druhy tanečného umenia |
| opísať metodické postupy cvičení, zaradených do programu výučby tanečných odborov ZUŠ |
| definovať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca |
| charakterizovať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu |
| charakterizovať didaktiku vyučovania tanca |
| uvádzať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku |
| rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia |
| pomenovať a určiť významné umelecké diela z európskej tradície |
| rozlíšiť hlavné umelecké druhy, opisovať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel |
| vysvetliť teoretickú rovinu tanečného umenia |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať v umelecko-pedagogickej praxi svoje odborné vedomosti |
| aplikovať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca, ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov vo vlastnej umeleckej a umeleckopedagogickej praxi |
| vyjadrovať exaktne myšlienky, skúsenosti a emócie prostredníctvom médií |
| analyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni |
| aplikovať prvky a pozície klasického tanca a ľudového tanca |
| prezentovať kombinácie a choreografie klasického tanca a ľudového tanca |
| podávať profesionálne umelecké výkony |
| zvládnuť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia |
| charakterizovať základné zložky tanca |
| prepájať problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou |
| aplikovať prostriedky tanečného umenia na vyjadrenie umeleckej výpovede predvedeného diela |
| prejaviť kreativitu a prínos vlastnej osobnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela |
| viesť pedagogickú dokumentáciu |
| vystihnúť pohybový a výrazový charakter stvárnenej postavy |
| uplatňovať vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi |
| poskytovať vlastné pedagogické názory, postoje a správnu formuláciu výchovných a vzdelávacích problémov |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť za neustále zdokonaľovanie sa v tanečnom prejave |
| zodpovednosť za udržiavanie dobrej fyzickej a psychickej kondície |
| zodpovednosť za svoj výkon |
| schopnosť mať pozitívny vzťah k tancu a k tanečnému prejavu ako k prostriedku uplatnenia sa v budúcej praxi |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| schopnosť hodnotiť kriticky svoje výsledky a aktívne pristupovať k uskutočneniu svojich cieľov |
| schopnosť objektívne hodnotiť výsledky svojej práce a prácu iných |
| schopnosť vytvárať si vzťah k učiteľskému povolaniu, zmyslu a zodpovednosti učiteľskej práce |
| schopnosť pracovať v tíme |
| schopnosť motivovať ľudí |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať odbornú terminológiu učebného predmetu
- opísať metodické postupy cvičení, zaradených do programu výučby tanečných odborov ZUŠ
- definovať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca
- charakterizovať didaktiku vyučovania tanca
- poskytovať vlastné pedagogické názory, postoje a správnu formuláciu výchovných a vzdelávacích problémov
- uplatňovať vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi
- uvádzať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku
- charakterizovať základné zložky tanca
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| ovládať odbornú terminológiu učebného predmetu | ústna metóda |
| popísať metodické postupy cvičení, ktoré sú zaradené do programu výučby tanečných odborov ZUŠ | ústna metóda |
| popísať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca | ústna metóda |
| špecifikovať didaktiku vyučovania tanca | ústna metóda |
| formulovať originálne profesionálne stanoviská k danej problematike vychádzajúce z predchádzajúcich vedomostí, umeleckého prejavu a umelecko-pedagogických vedomostí | ústna metóda |
| odborne štylizovať základné estetické súdy, vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi | ústna metóda |
| ovládať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku | ústna metóda |
| definovať základné zložky tanca | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať základné právne predpisy týkajúce sa BOZP
- charakterizovať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu
- definovať možnosti podnikania v danom odbore, formulovať podstatu a princípy podnikania
- rozlíšiť rôzne súčasti kultúry a rozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti
- vyjadrovať exaktne myšlienky, skúsenosti a emócie prostredníctvom médií
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať zásady BOZP s ohľadom na prácu s deťmi | ústna metóda |
| popísať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu | ústna metóda |
| formulovať stratégie, podstatu a princípy podnikania | ústna metóda |
| analyzovať rôzne časti kultúry a porozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti | ústna metóda |
| prezentovať svoje myšlienky, skúsenosti a emócie na konkrétnej úlohe | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať prvky a pozície klasického tanca a ľudového tanca
- podávať profesionálne umelecké výkony
- zvládnuť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia
- prezentovať kombinácie a choreografie klasického tanca a ľudového tanca
- rozlišovať jednotlivé druhy tanečného umenia
- aplikovať prostriedky tanečného umenia na vyjadrenie umeleckej výpovede predvedeného diela
- rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia
- prejaviť kreativitu a prínos vlastnej osobnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela
- vystihnúť pohybový a výrazový charakter stvárnenej postavy
- definovať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť ovládanie techniky klasického, ľudového a moderného tanca | praktické skúšanie |
| predviesť pri interpretácii tanečného diela vysoký stupeň psychickej koncentrácie | praktické skúšanie |
| demonštrovať tvorivý prístup pri interpretácii naštudovaného tanečného diela, rešpektujúc jeho myšlienkový obsah | praktické skúšanie |
| aplikovať prvky a pozície klasického tanca, ľudového a moderného tanca | praktické skúšanie |
| charakterizovať jednotlivé druhy tanečného umenia | ústna metóda |
| predviesť profesionálny umelecký výkon | praktické skúšanie |
| špecifikovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia | ústna metóda |
| zvládoť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia | praktické skúšanie |
| prejaviť majstrovské schopnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela | praktické skúšanie |
| popísať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- prepájať problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou
- aplikovať v umelecko-pedagogickej praxi svoje odborné vedomosti
- aplikovať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca, ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov vo vlastnej umeleckej a umeleckopedagogickej praxi
- reprodukovať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti
- viesť pedagogickú dokumentáciu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| dokázať prepojiť problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou | ústna metóda |
| preukázať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov a prezentovať svoj vzťah k učiteľskému povolaniu, zmyslu a zodpovednosti učiteľskej práce | ústna metóda |
| prezentovať svoje pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor | ústna metóda |
| opísať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti | ústna metóda |
| predviesť pedagogickú evidenciu na konkrétnom príklade | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia
- pomenovať a určiť významné umelecké diela z európskej tradície
- vysvetliť teoretickú rovinu tanečného umenia
- rozlíšiť hlavné umelecké druhy, opisovať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel
- analyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť schopnosť štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia | praktické skúšanie |
| bližšie špecifikovať významné umelecké diela z európskej tradície | ústna metóda |
| charakterizovať teoretickú rovinu tanečného umenia | ústna metóda |
| rozoznať hlavné umelecké druhy, opísať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel | ústna metóda |
| zanalyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
| Metodické usmernenia |
|---|
|