Tanečný pedagóg
Kód kvalifikácie
U2653003-00443
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
2653001
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
definovať základné právne predpisy týkajúce sa BOZP |
rozlíšiť rôzne súčasti kultúry a rozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti |
definovať možnosti podnikania v danom odbore, formulovať podstatu a princípy podnikania |
definovať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca |
reprodukovať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti |
charakterizovať odbornú terminológiu učebného predmetu |
rozlišovať jednotlivé druhy tanečného umenia |
opísať metodické postupy cvičení, zaradených do programu výučby tanečných odborov ZUŠ |
definovať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca |
charakterizovať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu |
charakterizovať didaktiku vyučovania tanca |
uvádzať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku |
rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia |
pomenovať a určiť významné umelecké diela z európskej tradície |
rozlíšiť hlavné umelecké druhy, opisovať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel |
vysvetliť teoretickú rovinu tanečného umenia |
Zručnosti |
---|
aplikovať v umelecko-pedagogickej praxi svoje odborné vedomosti |
aplikovať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca, ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov vo vlastnej umeleckej a umeleckopedagogickej praxi |
vyjadrovať exaktne myšlienky, skúsenosti a emócie prostredníctvom médií |
analyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni |
aplikovať prvky a pozície klasického tanca a ľudového tanca |
prezentovať kombinácie a choreografie klasického tanca a ľudového tanca |
podávať profesionálne umelecké výkony |
zvládnuť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia |
charakterizovať základné zložky tanca |
prepájať problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou |
aplikovať prostriedky tanečného umenia na vyjadrenie umeleckej výpovede predvedeného diela |
prejaviť kreativitu a prínos vlastnej osobnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela |
viesť pedagogickú dokumentáciu |
vystihnúť pohybový a výrazový charakter stvárnenej postavy |
uplatňovať vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi |
poskytovať vlastné pedagogické názory, postoje a správnu formuláciu výchovných a vzdelávacích problémov |
Kompetencie |
---|
zodpovednosť za neustále zdokonaľovanie sa v tanečnom prejave |
zodpovednosť za udržiavanie dobrej fyzickej a psychickej kondície |
zodpovednosť za svoj výkon |
schopnosť mať pozitívny vzťah k tancu a k tanečnému prejavu ako k prostriedku uplatnenia sa v budúcej praxi |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
schopnosť hodnotiť kriticky svoje výsledky a aktívne pristupovať k uskutočneniu svojich cieľov |
schopnosť objektívne hodnotiť výsledky svojej práce a prácu iných |
schopnosť vytvárať si vzťah k učiteľskému povolaniu, zmyslu a zodpovednosti učiteľskej práce |
schopnosť pracovať v tíme |
schopnosť motivovať ľudí |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať odbornú terminológiu učebného predmetu
- opísať metodické postupy cvičení, zaradených do programu výučby tanečných odborov ZUŠ
- definovať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca
- charakterizovať didaktiku vyučovania tanca
- poskytovať vlastné pedagogické názory, postoje a správnu formuláciu výchovných a vzdelávacích problémov
- uplatňovať vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi
- uvádzať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku
- charakterizovať základné zložky tanca
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
ovládať odbornú terminológiu učebného predmetu | ústna metóda |
popísať metodické postupy cvičení, ktoré sú zaradené do programu výučby tanečných odborov ZUŠ | ústna metóda |
popísať kritériá posudzovania miery talentu dieťaťa ako základného predpokladu pre štúdium tanca | ústna metóda |
špecifikovať didaktiku vyučovania tanca | ústna metóda |
formulovať originálne profesionálne stanoviská k danej problematike vychádzajúce z predchádzajúcich vedomostí, umeleckého prejavu a umelecko-pedagogických vedomostí | ústna metóda |
odborne štylizovať základné estetické súdy, vlastné pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor v praxi | ústna metóda |
ovládať tanečnú terminológiu vo francúzskom jazyku | ústna metóda |
definovať základné zložky tanca | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať základné právne predpisy týkajúce sa BOZP
- charakterizovať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu
- definovať možnosti podnikania v danom odbore, formulovať podstatu a princípy podnikania
- rozlíšiť rôzne súčasti kultúry a rozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti
- vyjadrovať exaktne myšlienky, skúsenosti a emócie prostredníctvom médií
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady BOZP s ohľadom na prácu s deťmi | ústna metóda |
popísať anatómiu ľudského tela so zameraním na fyziológiu a hygienu pohybového aparátu | ústna metóda |
formulovať stratégie, podstatu a princípy podnikania | ústna metóda |
analyzovať rôzne časti kultúry a porozumieť ich úlohe v živote jednotlivca a spoločnosti | ústna metóda |
prezentovať svoje myšlienky, skúsenosti a emócie na konkrétnej úlohe | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať prvky a pozície klasického tanca a ľudového tanca
- podávať profesionálne umelecké výkony
- zvládnuť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia
- prezentovať kombinácie a choreografie klasického tanca a ľudového tanca
- rozlišovať jednotlivé druhy tanečného umenia
- aplikovať prostriedky tanečného umenia na vyjadrenie umeleckej výpovede predvedeného diela
- rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia
- prejaviť kreativitu a prínos vlastnej osobnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela
- vystihnúť pohybový a výrazový charakter stvárnenej postavy
- definovať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť ovládanie techniky klasického, ľudového a moderného tanca | praktické skúšanie |
predviesť pri interpretácii tanečného diela vysoký stupeň psychickej koncentrácie | praktické skúšanie |
demonštrovať tvorivý prístup pri interpretácii naštudovaného tanečného diela, rešpektujúc jeho myšlienkový obsah | praktické skúšanie |
aplikovať prvky a pozície klasického tanca, ľudového a moderného tanca | praktické skúšanie |
charakterizovať jednotlivé druhy tanečného umenia | ústna metóda |
predviesť profesionálny umelecký výkon | praktické skúšanie |
špecifikovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia | ústna metóda |
zvládoť štýlovú a žánrovú rôznorodosť jednotlivých druhov tanečného umenia | praktické skúšanie |
prejaviť majstrovské schopnosti pri umeleckom dotváraní predvedeného diela | praktické skúšanie |
popísať skladbu a charakteristické črty pohybového systému klasického, ľudového a moderného tanca | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- prepájať problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou
- aplikovať v umelecko-pedagogickej praxi svoje odborné vedomosti
- aplikovať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca, ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov vo vlastnej umeleckej a umeleckopedagogickej praxi
- reprodukovať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti
- viesť pedagogickú dokumentáciu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
dokázať prepojiť problémy výchovy, vzdelávania alebo učenia s praxou | ústna metóda |
preukázať získané vedomosti z psychológie, pedagogiky, metodiky výučby tanca, didaktiky tanca ako aj z odborných hudobno-teoretických predmetov a prezentovať svoj vzťah k učiteľskému povolaniu, zmyslu a zodpovednosti učiteľskej práce | ústna metóda |
prezentovať svoje pedagogicko-umelecké myslenie a umelecký názor | ústna metóda |
opísať poznatky z umeleckej, pedagogickej a organizačnej činnosti | ústna metóda |
predviesť pedagogickú evidenciu na konkrétnom príklade | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Hodnotená spôsobilosť
- rozoznať a štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia
- pomenovať a určiť významné umelecké diela z európskej tradície
- vysvetliť teoretickú rovinu tanečného umenia
- rozlíšiť hlavné umelecké druhy, opisovať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel
- analyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť schopnosť štýlovo uplatňovať výrazové, vyjadrovacie prostriedky a techniky hlavného odboru štúdia | praktické skúšanie |
bližšie špecifikovať významné umelecké diela z európskej tradície | ústna metóda |
charakterizovať teoretickú rovinu tanečného umenia | ústna metóda |
rozoznať hlavné umelecké druhy, opísať svoje estetické zážitky z vnímania a tvorby umeleckých diel | ústna metóda |
zanalyzovať umelecké dielo i vlastné, jeho interpretáciu na profesionálnej úrovni | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 60 %.
Metodické usmernenia |
---|
|