Vysokoškolský učiteľ - asistent
Kód kvalifikácie
U2310004-00433
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2310004
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) |
charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru |
kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov na vysokej škole |
vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru |
formulovať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti |
definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska |
vysvetliť zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti |
Zručnosti |
---|
plánovať, organizovať a vyhodocovať učebné činnosti študentov na seminároch a cvičeniach |
navrhovať, realizovať a vyhodnocovať rôzne metódy hodnotenia a sebahodnotenia študentov |
aplikovať vlastné zistenia vyplývajúce z teoretickej alebo empirickej výskumnej činnosti do vysokoškolskej výučby |
plánovať, realizovať a vyhodnocovať metodické postupy vysokoškolskej výučby |
pracovať s informačnými systémami na evidenciu študijných výsledkov (AIS, UIS) |
vytvárať študijné materiály |
aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu |
Kompetencie |
---|
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov pri výučbe a výskume |
schopnosť odborne prezentovať výsledky vedecko-výskumnej práce |
zodpovednosť za kvalitu svoje práce |
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností aj zariadenie práce tímu |
schopnosť vyjadrovať sa odborne a profesionálne komunikovať |
schopnosť motivovať ľudí |
schopnosť pracovať v tíme |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
- pracovať s informačnými systémami na evidenciu študijných výsledkov (AIS, UIS)
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách | ústna metóda |
predviesť prácu s informačným systémom na evidenciu hodnotenia študijných výsledkov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
- charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
- definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska
- vysvetliť zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru | ústna metóda |
popísať systém kariérneho rastu vysokoškolských učiteľov | ústna metóda |
predložiť plán svojho profesijného rozvoja s aktuálnym odpočtom | ústna metóda |
špecifikovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru | ústna metóda |
popísať zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov na vysokej škole
- plánovať, realizovať a vyhodnocovať metodické postupy vysokoškolskej výučby
- navrhovať, realizovať a vyhodnocovať rôzne metódy hodnotenia a sebahodnotenia študentov
- plánovať, organizovať a vyhodocovať učebné činnosti študentov na seminároch a cvičeniach
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa | ústna metóda |
preukázať svoju pedagogickú spôsobilosť (výstup z formálneho vzdelávania alebo minimálne 10 rokov práce ako asistent vysokej školy) | ústna metóda |
vyriešiť modelovú situáciu - vybrať vhodné metódy a formy pre aktívne učenie sa | ústna metóda |
popísať rôzne metódy hodnotenia | ústna metóda |
navrhnúť plán, predložiť prípravu na vyučovanie (cvičenie, seminár) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať vlastné zistenia vyplývajúce z teoretickej alebo empirickej výskumnej činnosti do vysokoškolskej výučby
- vytvárať študijné materiály
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť aplikáciu transformácie výsledkov výskumu, vývoja alebo umeleckej činnosti do vzdelávacieho procesu na konkrétnom príklade | praktické skúšanie |
opísať výsledky výskumu vo vyučovaní študentov na konkrétnom príklade | ústna metóda |
navrhnúť a pripraviť študijné materiály s aplikovaním najnovších poznatkov vo svojom odbore | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- formulovať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti
- aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti | ústna metóda |
predložiť zoznam svojej publikačnej činnosti | ústna metóda |
vypracovať projekt výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokách školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §77 |