Vysokoškolský učiteľ - asistent
Kód kvalifikácie
U2310004-00433
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2310004
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) |
| charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru |
| kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov na vysokej škole |
| vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru |
| formulovať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti |
| definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska |
| vysvetliť zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti |
| Zručnosti |
|---|
| plánovať, organizovať a vyhodocovať učebné činnosti študentov na seminároch a cvičeniach |
| navrhovať, realizovať a vyhodnocovať rôzne metódy hodnotenia a sebahodnotenia študentov |
| aplikovať vlastné zistenia vyplývajúce z teoretickej alebo empirickej výskumnej činnosti do vysokoškolskej výučby |
| plánovať, realizovať a vyhodnocovať metodické postupy vysokoškolskej výučby |
| pracovať s informačnými systémami na evidenciu študijných výsledkov (AIS, UIS) |
| vytvárať študijné materiály |
| aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu |
| Kompetencie |
|---|
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| samostatnosť pri analyzovaní a riešení problémov pri výučbe a výskume |
| schopnosť odborne prezentovať výsledky vedecko-výskumnej práce |
| zodpovednosť za kvalitu svoje práce |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností aj zariadenie práce tímu |
| schopnosť vyjadrovať sa odborne a profesionálne komunikovať |
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť pracovať v tíme |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
- pracovať s informačnými systémami na evidenciu študijných výsledkov (AIS, UIS)
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách | ústna metóda |
| predviesť prácu s informačným systémom na evidenciu hodnotenia študijných výsledkov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
- charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
- definovať písomné dokumenty súvisiace s pedagogickou, výskumnou, vývojovou alebo umeleckou činnosťou pracoviska
- vysvetliť zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru | ústna metóda |
| popísať systém kariérneho rastu vysokoškolských učiteľov | ústna metóda |
| predložiť plán svojho profesijného rozvoja s aktuálnym odpočtom | ústna metóda |
| špecifikovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru | ústna metóda |
| popísať zásady správnej pedagogickej a vedecko-výskumnej činnosti | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov na vysokej škole
- plánovať, realizovať a vyhodnocovať metodické postupy vysokoškolskej výučby
- navrhovať, realizovať a vyhodnocovať rôzne metódy hodnotenia a sebahodnotenia študentov
- plánovať, organizovať a vyhodocovať učebné činnosti študentov na seminároch a cvičeniach
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa | ústna metóda |
| preukázať svoju pedagogickú spôsobilosť (výstup z formálneho vzdelávania alebo minimálne 10 rokov práce ako asistent vysokej školy) | ústna metóda |
| vyriešiť modelovú situáciu - vybrať vhodné metódy a formy pre aktívne učenie sa | ústna metóda |
| popísať rôzne metódy hodnotenia | ústna metóda |
| navrhnúť plán, predložiť prípravu na vyučovanie (cvičenie, seminár) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať vlastné zistenia vyplývajúce z teoretickej alebo empirickej výskumnej činnosti do vysokoškolskej výučby
- vytvárať študijné materiály
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť aplikáciu transformácie výsledkov výskumu, vývoja alebo umeleckej činnosti do vzdelávacieho procesu na konkrétnom príklade | praktické skúšanie |
| opísať výsledky výskumu vo vyučovaní študentov na konkrétnom príklade | ústna metóda |
| navrhnúť a pripraviť študijné materiály s aplikovaním najnovších poznatkov vo svojom odbore | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- formulovať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti
- aplikovať výsledky vedeckej, vývojovej a umeleckej činnosti do vyučovacieho procesu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať metódy výskumu a vývoja vo svojej oblasti | ústna metóda |
| predložiť zoznam svojej publikačnej činnosti | ústna metóda |
| vypracovať projekt výskumnej, vývojovej alebo umeleckej činnosti | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokách školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §77 |