Vysokoškolský učiteľ - lektor
Kód kvalifikácie
C2310005-01623
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2310005
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) |
| charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru |
| kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania |
| vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru |
| vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore |
| kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa |
| Zručnosti |
|---|
| plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva |
| hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií |
| aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa |
| vytvárať študijné a podporné učebné materiály |
| realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu |
| zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov |
| Kompetencie |
|---|
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| samostatnosť pri riešení a analyzovaní problémov pri výučbe a výskume |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností aj zariadenie práce tímu |
| zodpovednosť za kvalitu svojej práce |
| zodpovednosť za osobnostný rozvoj |
| schopnosť vyjadrovať sa odborne a profesionálne komunikovať |
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť pracovať v tíme |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore
- kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa
- vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
- charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
- vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základy andragogiky a trendov v odbore | ústna metóda |
| kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa | ústna metóda |
| popísať základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru | ústna metóda |
| špecifikoval metódy metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru | ústna metóda |
| popísať zásady efektívnej komunikácie | ústna metóda |
| popísať zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania
- aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa
- plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva
- hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií
- zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| kategorizovať vyučovacie metódy | ústna metóda |
| popísať formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania | ústna metóda |
| aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa do vyučovanieho procesu | ústna metóda |
| navrhnúť riešenie konkrétnej pedagogickej situácie podľa zadania | ústna metóda |
| navrhnúť plán a naprojektovať proces vzdelávania a poradenstva | písomná metóda |
| popísať možnosti motivovania študentov k lepším výkonom | ústna metóda |
| na konkrétnom príklade zhodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií | praktické skúšanie |
| na konkrétnom príklade zistiť a zhodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vytvárať študijné a podporné učebné materiály
- realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| navrhnúť a pripraviť študijné a podporné učebné materiály s aplikovaním najnovších poznatkov vo svojom odbore | praktické skúšanie |
| podľa zadania zrealizovať a zhodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo | praktické skúšanie |
| opísať výsledky výskumu vo vyučovaní študentov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokách školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §77 |