Vysokoškolský učiteľ - lektor

Kód kvalifikácie

C2310005-01623

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2310005

Sektorová rada

Vzdelávanie, výchova a šport

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania
vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore
kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa
Zručnosti
plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva
hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií
aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa
vytvárať študijné a podporné učebné materiály
realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu
zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov
Kompetencie
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
samostatnosť pri riešení a analyzovaní problémov pri výučbe a výskume
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností aj zariadenie práce tímu
zodpovednosť za kvalitu svojej práce
zodpovednosť za osobnostný rozvoj
schopnosť vyjadrovať sa odborne a profesionálne komunikovať
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť adaptability a flexibility v myslení

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore
  • kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa
  • vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
  • charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
  • vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základy andragogiky a trendov v odboreústna metóda
kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia saústna metóda
popísať základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboruústna metóda
špecifikoval metódy metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteruústna metóda
popísať zásady efektívnej komunikácieústna metóda
popísať zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania
  • aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa
  • plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva
  • hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií
  • zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
kategorizovať vyučovacie metódyústna metóda
popísať formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávaniaústna metóda
aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa do vyučovanieho procesuústna metóda
navrhnúť riešenie konkrétnej pedagogickej situácie podľa zadaniaústna metóda
navrhnúť plán a naprojektovať proces vzdelávania a poradenstvapísomná metóda
popísať možnosti motivovania študentov k lepším výkonomústna metóda
na konkrétnom príklade zhodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultáciípraktické skúšanie
na konkrétnom príklade zistiť a zhodnotiť vzdelávacie potreby frekventantovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vytvárať študijné a podporné učebné materiály
  • realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
navrhnúť a pripraviť študijné a podporné učebné materiály s aplikovaním najnovších poznatkov vo svojom odborepraktické skúšanie
podľa zadania zrealizovať a zhodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvopraktické skúšanie
opísať výsledky výskumu vo vyučovaní študentovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokách školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §77