Vysokoškolský učiteľ - lektor
Kód kvalifikácie
C2310005-01623
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2310005
Sektorová rada
Vzdelávanie, výchova a šport
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) |
charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru |
kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania |
vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru |
vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore |
kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa |
Zručnosti |
---|
plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva |
hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií |
aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa |
vytvárať študijné a podporné učebné materiály |
realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu |
zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov |
Kompetencie |
---|
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
samostatnosť pri riešení a analyzovaní problémov pri výučbe a výskume |
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností aj zariadenie práce tímu |
zodpovednosť za kvalitu svojej práce |
zodpovednosť za osobnostný rozvoj |
schopnosť vyjadrovať sa odborne a profesionálne komunikovať |
schopnosť motivovať ľudí |
schopnosť pracovať v tíme |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť základy andragogiky a trendov v odbore
- kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa
- vysvetliť základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru
- charakterizovať metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru
- vysvetliť zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.)
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základy andragogiky a trendov v odbore | ústna metóda |
kategorizovať psychologické a sociálne faktory učenia sa | ústna metóda |
popísať základnú štruktúru profesie a profesijného zázemia odboru | ústna metóda |
špecifikoval metódy metódy efektívneho sebaučenia sa vo vzťahu k indentifikovanému učebnému a osobnostnému charakteru | ústna metóda |
popísať zásady efektívnej komunikácie | ústna metóda |
popísať zásady BOZP pre potreby vzdelávania na vysokej škole v rôznych výučbových formách (prednáška, seminár, laboratórne cvičenia a pod.) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- kategorizovať vyučovacie metódy a formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania
- aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa
- plánovať a projektovať proces vzdelávania a poradenstva
- hodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií
- zisťovať a hodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
kategorizovať vyučovacie metódy | ústna metóda |
popísať formy pre podporu aktívneho učenia sa študentov a frekventantov vzdelávania | ústna metóda |
aplikovať vyučovacie metódy a formy podporujúce aktívne učenie sa do vyučovanieho procesu | ústna metóda |
navrhnúť riešenie konkrétnej pedagogickej situácie podľa zadania | ústna metóda |
navrhnúť plán a naprojektovať proces vzdelávania a poradenstva | písomná metóda |
popísať možnosti motivovania študentov k lepším výkonom | ústna metóda |
na konkrétnom príklade zhodnotiť výsledky procesov vzdelávania a konzultácií | praktické skúšanie |
na konkrétnom príklade zistiť a zhodnotiť vzdelávacie potreby frekventantov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vytvárať študijné a podporné učebné materiály
- realizovať a hodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo v závislosti od identifikovaného sociokultúrneho a pracovného kontextu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
navrhnúť a pripraviť študijné a podporné učebné materiály s aplikovaním najnovších poznatkov vo svojom odbore | praktické skúšanie |
podľa zadania zrealizovať a zhodnotiť vzdelávanie, konzultačnú činnosť a poradenstvo | praktické skúšanie |
opísať výsledky výskumu vo vyučovaní študentov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokách školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §77 |