Predajca nákladných automobilov a autobusov
Kód kvalifikácie
C5223011-01520
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
5223011
Sektorová rada
Automobilový priemysel a strojárstvo
Vedomosti |
---|
definovať zásady bezpečnosti práce, ochrany zdravia a požiarnej ochrany pri práci |
popísať základné zásady obchodovania s motorovými vozidlami |
charakterizovať automobilový trh a úlohu CI (Corporate Identity) značky |
vymenovať druhy nákladnej dopravy a zameranie podnikateľských subjektov, ktoré ju využívajú |
definovať zameranie a formy autoparkov, ako aj podmienky ich prevádzkovania |
popísať konštrukciu motorových vozidiel, ako aj ich údržby a opravy |
charakterizovať rôzne formy nadstavieb v závislosti na podvozku vozidla a jeho technickom vybavení |
prezentovať produktové informácie a ich úžitkovú hodnotu |
popísať štruktúru obchodného rozhovoru a jeho cieľavedomé vedenie |
popísať druhy financovania a možnosti poistenia |
vysvetliť právne a legislatívne predpisy v súvislosti s prihlásením a užívaním nákladných vozdiel |
definovať postup pri objednaní a dodaní nákladného vozidla, ako aj jeho nadstavieb |
identifikovať rôzne formy popredajnej starostlivosti o zákazníka |
Zručnosti |
---|
dodžiavať zásady bezpečnosti práce, ochrany zdravia a požiarnej ochrany pri práci |
pracovať s počítačom na úrovni osvedčenia ECDL (European Computer Driving Licence) |
viesť cieľavedome obchodný rozhovor |
prezentovať vozidlo v závislosti na potrebe zákazníka |
realizovať predvádzaciu jazdu s dôrazom na úžitkové vlastnosti a komfort ovládania |
zisťovať potreby zákazníka a navrhovať mu optimálne riešenie |
riešiť námietky zákazníka a uzatvárať obchod |
realizovať odovzdanie vozidla v spojení s predvedením jeho ovládania |
vytvárať cenové ponuky na výkup automobilu |
Kompetencie |
---|
schopnosť komunikovať a mať pozitívny prístup k ľuďom |
schopnosť nadväzovať nové a udržiavať získané vzťahy so zákazníkmi |
schopnosť argumentovať a vyjednávať s ľuďmi |
samostatnosť v rozhodovaní a hľadaní riešení v obchodných situáciách |
zodpovednosť pri plnení úloh a záväzkov vyplývajúcich z jeho pracovnej náplne |
schopnosť vytvárať a budovať vzťah so zákazníkom |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať zásady bezpečnosti práce, ochrany zdravia a požiarnej ochrany pri práci
- dodžiavať zásady bezpečnosti práce, ochrany zdravia a požiarnej ochrany pri práci
- popísať základné zásady obchodovania s motorovými vozidlami
- charakterizovať automobilový trh a úlohu CI (Corporate Identity) značky
- vymenovať druhy nákladnej dopravy a zameranie podnikateľských subjektov, ktoré ju využívajú
- definovať zameranie a formy autoparkov, ako aj podmienky ich prevádzkovania
- popísať konštrukciu motorových vozidiel, ako aj ich údržby a opravy
- vysvetliť právne a legislatívne predpisy v súvislosti s prihlásením a užívaním nákladných vozdiel
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základné zásady z oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri manipulácii s motorovými vozidlami, ich údržbou a prevádzkou | písomná metóda |
vysvetliť podstatu podnikateľskej činnosti v oblasti obchodovania s nákladnými motorovými vozidlami a súvislosti s nákladnou automobilovou dopravou | ústna metóda |
popísať automobilový trh všeobecne a charakterizovať jeho zloženie na Slovensku | ústna metóda |
vybrať si jednu značku a popísať jej postavenie na trhu | ústna metóda |
vysvetliť funkciu a spôsob prevádzky autoparku v rámci nákladnej automobilovej doprave | ústna metóda |
vysvetliť zameranie CI značky a popísať spôsob jej aplikácie v praxi na príklade jednej značky | ústna metóda |
na zvolenom príklade vysvetliť základnú konštrukciu nákladných motorových vozidiel (rôzne riešenia podvozkov a nadstavieb v súvislosti s ich využitím v nákladnej doprave) | ústna metóda |
popísať zásady správnej údržby a obsah základných servisných úkonov | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
Hodnotená spôsobilosť
- popísať štruktúru obchodného rozhovoru a jeho cieľavedomé vedenie
- viesť cieľavedome obchodný rozhovor
- zisťovať potreby zákazníka a navrhovať mu optimálne riešenie
- charakterizovať rôzne formy nadstavieb v závislosti na podvozku vozidla a jeho technickom vybavení
- prezentovať vozidlo v závislosti na potrebe zákazníka
- definovať postup pri objednaní a dodaní nákladného vozidla, ako aj jeho nadstavieb
- realizovať odovzdanie vozidla v spojení s predvedením jeho ovládania
- prezentovať produktové informácie a ich úžitkovú hodnotu
- identifikovať rôzne formy popredajnej starostlivosti o zákazníka
- vytvárať cenové ponuky na výkup automobilu
- pracovať s počítačom na úrovni osvedčenia ECDL (European Computer Driving Licence)
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
opísať štruktúru obchodného rozhovoru a zameranie jednotlivých fáz | ústna metóda |
vymenovať produktovú paletu vybranej značky | ústna metóda |
popísať charakteristické vlastnosti vybraného modelu nákladného vozidla, jeho využitie pre rôzne cieľové skupiny zákazníkov a správne určiť kombinácie jeho prevedenia, nadstavieb a výbavy | praktické skúšanie |
predviesť na modelovej situácii správne vedenie obchodného rozhovoru so záujemcom o kúpu nákladného motorového vozidla | praktické skúšanie |
vytvoriť príjemnú a nenútenú atmosféru a nadviazať so zákazníkom rovnocenný vzťah | praktické skúšanie |
zistiť potreby a očakávania zákazníka od nového vozidla | praktické skúšanie |
vysvetliť rôzne formy riešenia konštrukcie nákladného vozidla a jeho nadstavby v súvislosti s jeho využitím | ústna metóda |
odprezentovať predvádzacie vozidlo so zameraním sa na jeho úžitkové vlastnosti s využitím informácií získaných od zákazníka | praktické skúšanie |
predstaviť zákazníkovi možnosti a riešenia vybraného vozidla vrátane riešenia nadstavby | praktické skúšanie |
adekvátne reagovať na námietky zákazníka a uzatvoriť s ním obchod formou kúpnej zmluvy | praktické skúšanie |
na základe zadania popisujúceho potreby zákazníka vypracovať návrh na nadstavbu vozidla a jeho technické prevedenie | praktické skúšanie |
odprezentovať vypracovaný ponukový list v rámci modelovej situácie so zameraním na uspokojenie potrieb zákazníka | praktické skúšanie |
vystaviť pre vybraného zákazníka osobnú ponuku, na základe toho vypracovať kúpnu zmluvu vrátane podkladov pre vystavenie faktúry na počítači | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
Hodnotená spôsobilosť
- realizovať predvádzaciu jazdu s dôrazom na úžitkové vlastnosti a komfort ovládania
- riešiť námietky zákazníka a uzatvárať obchod
- popísať druhy financovania a možnosti poistenia
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať postup pri príprave, realizácii a vyhodnotení predvádzacej jazdy so zameraním na vytvorenie zážitku pre zákazníka s využitím informácií o jeho potrebách a očakávaniach | ústna metóda |
viesť modelový rozhovor so zákazníkom počas predvádzacej jazdy | praktické skúšanie |
vysvetliť zásady, ktoré predajca počas jazdy dodržiava | praktické skúšanie |
využiť výsledok predvádzacej jazdy na vyriešenie námietok zákazníka a uzatvorenie obchodu | praktické skúšanie |
vysvetliť zákazníkovi obsah kúpnej zmluvy a dohodnúť s ním podmienky dodania | praktické skúšanie |
popísať možnosti financovania kúpy motorového vozidla a jeho poistenia | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
Metodické usmernenia |
---|
Pre formálne vzdelávanie: Vyhláška 318/2008 Z.z. o ukoncovaní štúdia na stredných školách v znení neskorších predpisov. Pre neformálne vzdelávanie: |