Odborný pracovník samosprávy pre školstvo
Kód kvalifikácie
C3359023-01482
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
2351003
Sektorová rada
Verejné služby a správa
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| vymedziť základné matematické operácie pri spracovaní štatistických údajov |
| určiť postupy pri spracovaní štatistík a údajov potrebných pre výkon správy v oblasti školstva |
| identifikovať a charakterizovať legislatívu a právne normy upravujúce pôsobnosť územnej samosprávy |
| vysvetliť školskú legislatívu, správne konanie a právne normy v oblasti školstva |
| charakterizovať kvalifikačné predpoklady a hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadení |
| vysvetliť pojmy odbornej terminológie v oblasti školstva |
| opísať náležitosti úradnej korešpondencie používanej pri výkone správy v oblasti školstva |
| vysvetliť princípy tvorby vnútorných smerníc, predpisov a interných noriem |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať logické a analytické myslenie pri riešení úloh |
| kontrolovať dodržovanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstva |
| zostaviť podklady k všeobecne záväznému nariadeniu |
| analyzovať problémy a aplikovať právne predpisy v praxi |
| kontrolovať vnútorné smernice a predpisy |
| vypracovať rozhodnutie v správnom konaní |
| hodnotiť riaditeľov škôl a školských zariadení v súlade s legislatívou |
| vypracovať materiály a podklady na rokovania, porady a iné obdobné dokumenty |
| vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť analyzovať a riešiť problémy |
| zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
| schopnosť kultivovaného písomného a ústneho prejavu |
| schopnosť pracovať v tíme |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť školskú legislatívu, správne konanie a právne normy v oblasti školstva
- vysvetliť pojmy odbornej terminológie v oblasti školstva
- charakterizovať kvalifikačné predpoklady a hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadení
- vypracovať rozhodnutie v správnom konaní
- kontrolovať dodržovanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstva
- hodnotiť riaditeľov škôl a školských zariadení v súlade s legislatívou
- analyzovať problémy a aplikovať právne predpisy v praxi
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| opísať a aplikovať legislatívu a právne normy v školstve | písomná metóda |
| použiť odbornú terminológiu pri tvorbe všeobecne záväzného nariadenia | praktické skúšanie |
| určiť spôsob kontroly dodržovania všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstva | písomná metóda |
| určiť kvalifikačné predpoklady riaditeľov škôl a školských zariadení | ústna metóda |
| navrhnúť štruktúru a obsah rozhodnutia v správnom konaní | písomná metóda |
| zodpovedne navrhnúť kritéria pre hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadení | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- vymedziť základné matematické operácie pri spracovaní štatistických údajov
- aplikovať logické a analytické myslenie pri riešení úloh
- určiť postupy pri spracovaní štatistík a údajov potrebných pre výkon správy v oblasti školstva
- vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| určiť pravidlá pre hospodárenie škôl a školských zariadení | ústna metóda |
| vytvoriť štatistický prehľad z predložených údajov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- opísať náležitosti úradnej korešpondencie používanej pri výkone správy v oblasti školstva
- vysvetliť princípy tvorby vnútorných smerníc, predpisov a interných noriem
- vypracovať materiály a podklady na rokovania, porady a iné obdobné dokumenty
- vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz
- kontrolovať vnútorné smernice a predpisy
- zostaviť podklady k všeobecne záväznému nariadeniu
- schopnosť kultivovaného písomného a ústneho prejavu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| navrhnúť štruktúru interného predpisu | ústna metóda |
| popísať proces predkladania, schvaľovania a účinnosti všeobecne záväzného nariadenia | ústna metóda |
| vymenovať náležitosti úradnej korešpondencie | ústna metóda |
| bez gramatických chýb a použitím adekvátneho jazyka spracovať materiály, podklady na rokovania, porady v oblasti školstva | praktické skúšanie |
| organizačne zabezpečiť pracovné stretnutie | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- identifikovať a charakterizovať legislatívu a právne normy upravujúce pôsobnosť územnej samosprávy
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| určiť orgány verejnej správy ich povinnosti a kompetencie v oblasti školstva | ústna metóda |
| charakterizovať vzťah medzi orgánmi verejnej správy v oblasti školstva | ústna metóda |
| charakterizovať druhy uplatňovaných právnych predpisov (zákon, vyhláška, nariadenia vlády, všeobecné záväzné nariadenie) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon č. 568/2009 Z. z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18. Podmienkou uchádzania o kvalifikáciu je pedagogické vzdelanie 2. stupňa VŠ. |