Odborný pracovník samosprávy pre školstvo

Kód kvalifikácie

C3359023-01482

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2351003

Sektorová rada

Verejné služby a správa

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
vymedziť základné matematické operácie pri spracovaní štatistických údajov
určiť postupy pri spracovaní štatistík a údajov potrebných pre výkon správy v oblasti školstva
identifikovať a charakterizovať legislatívu a právne normy upravujúce pôsobnosť územnej samosprávy
vysvetliť školskú legislatívu, správne konanie a právne normy v oblasti školstva
charakterizovať kvalifikačné predpoklady a hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadení
vysvetliť pojmy odbornej terminológie v oblasti školstva
opísať náležitosti úradnej korešpondencie používanej pri výkone správy v oblasti školstva
vysvetliť princípy tvorby vnútorných smerníc, predpisov a interných noriem
Zručnosti
aplikovať logické a analytické myslenie pri riešení úloh
kontrolovať dodržovanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstva
zostaviť podklady k všeobecne záväznému nariadeniu
analyzovať problémy a aplikovať právne predpisy v praxi
kontrolovať vnútorné smernice a predpisy
vypracovať rozhodnutie v správnom konaní
hodnotiť riaditeľov škôl a školských zariadení v súlade s legislatívou
vypracovať materiály a podklady na rokovania, porady a iné obdobné dokumenty
vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz
Kompetencie
schopnosť analyzovať a riešiť problémy
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť kultivovaného písomného a ústneho prejavu
schopnosť pracovať v tíme

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť školskú legislatívu, správne konanie a právne normy v oblasti školstva
  • vysvetliť pojmy odbornej terminológie v oblasti školstva
  • charakterizovať kvalifikačné predpoklady a hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadení
  • vypracovať rozhodnutie v správnom konaní
  • kontrolovať dodržovanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstva
  • hodnotiť riaditeľov škôl a školských zariadení v súlade s legislatívou
  • analyzovať problémy a aplikovať právne predpisy v praxi
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
opísať a aplikovať legislatívu a právne normy v školstvepísomná metóda
použiť odbornú terminológiu pri tvorbe všeobecne záväzného nariadeniapraktické skúšanie
určiť spôsob kontroly dodržovania všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti školstvapísomná metóda
určiť kvalifikačné predpoklady riaditeľov škôl a školských zariadeníústna metóda
navrhnúť štruktúru a obsah rozhodnutia v správnom konanípísomná metóda
zodpovedne navrhnúť kritéria pre hodnotenie riaditeľov škôl a školských zariadenípísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vymedziť základné matematické operácie pri spracovaní štatistických údajov
  • aplikovať logické a analytické myslenie pri riešení úloh
  • určiť postupy pri spracovaní štatistík a údajov potrebných pre výkon správy v oblasti školstva
  • vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
určiť pravidlá pre hospodárenie škôl a školských zariadeníústna metóda
vytvoriť štatistický prehľad z predložených údajovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • opísať náležitosti úradnej korešpondencie používanej pri výkone správy v oblasti školstva
  • vysvetliť princípy tvorby vnútorných smerníc, predpisov a interných noriem
  • vypracovať materiály a podklady na rokovania, porady a iné obdobné dokumenty
  • vytvoriť textové súbory, tabuľky, grafy, prezentácie pre potreby kontroly, rozhodovania a analýz
  • kontrolovať vnútorné smernice a predpisy
  • zostaviť podklady k všeobecne záväznému nariadeniu
  • schopnosť kultivovaného písomného a ústneho prejavu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
navrhnúť štruktúru interného predpisuústna metóda
popísať proces predkladania, schvaľovania a účinnosti všeobecne záväzného nariadeniaústna metóda
vymenovať náležitosti úradnej korešpondencieústna metóda
bez gramatických chýb a použitím adekvátneho jazyka spracovať materiály, podklady na rokovania, porady v oblasti školstvapraktické skúšanie
organizačne zabezpečiť pracovné stretnutiepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • identifikovať a charakterizovať legislatívu a právne normy upravujúce pôsobnosť územnej samosprávy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
určiť orgány verejnej správy ich povinnosti a kompetencie v oblasti školstvaústna metóda
charakterizovať vzťah medzi orgánmi verejnej správy v oblasti školstvaústna metóda
charakterizovať druhy uplatňovaných právnych predpisov (zákon, vyhláška, nariadenia vlády, všeobecné záväzné nariadenie)ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon č. 568/2009 Z. z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18.

Podmienkou uchádzania o kvalifikáciu je pedagogické vzdelanie 2. stupňa VŠ.