Špecialista rozvoja a koordinácie obchodnej siete

Kód kvalifikácie

C2431999-01444

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

2431999

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať zásady spoločenskej komunikácie
vysvetliť prácu s digitálnymi technológiami
vysvetliť kľúčové marketingové ukazovatele výkonnosti podnikateľského subjektu
vysvetliť marketingové nástroje podpory predaja
popísať faktory psychológie predaja
definovať základné princípy category manažmentu
charakterizovať nástroje a hlavné zásady merchandisingu
popísať zásady tovaroznalectva
charakterizovať BOZP, PO, základné hygienické zásady a princípy HACCP
charakterizovať právne predpisy súvisiace s obchodnou činnosťou siete
Zručnosti
aplikovať zásady BOZP, PO, hygienických zásad a HACCP v mieste predaja tovaru
aplikovať nástroje na dosiahnutie výkonnosti sortimentných kategórií
uplatňovať psychológiu zákazníka pri nákupe
analyzovať marketingových dáta výkonnosti siete a pripravovať reporty
navrhovať efektívne zmeny a inovácie v podpore predaja tovaru konečnému spotrebiteľovi
navrhovať štandardy pre tvorbu a úpravy dizajn manuálu
hodnotiť uplatňovanie plánogramov a listingu
navrhovať parametre in-store komunikácie
Kompetencie
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť kľúčové marketingové ukazovatele výkonnosti podnikateľského subjektu
  • analyzovať marketingových dáta výkonnosti siete a pripravovať reporty
  • vysvetliť prácu s digitálnymi technológiami
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať marketingové ukazovatele výkonnosti podnikateľského subjektuústna metóda
popísať metódy merania marketingových ukazovateľov výkonnostiústna metóda
definovať metodiky analýzy marketingových dátpísomná metóda
realizovať analýzu marketingových dát a prognostikovaniepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť marketingové nástroje podpory predaja
  • popísať faktory psychológie predaja
  • uplatňovať psychológiu zákazníka pri nákupe
  • definovať základné princípy category manažmentu
  • aplikovať nástroje na dosiahnutie výkonnosti sortimentných kategórií
  • charakterizovať nástroje a hlavné zásady merchandisingu
  • navrhovať parametre in-store komunikácie
  • navrhovať štandardy pre tvorbu a úpravy dizajn manuálu
  • navrhovať efektívne zmeny a inovácie v podpore predaja tovaru konečnému spotrebiteľovi
  • hodnotiť uplatňovanie plánogramov a listingu
  • aplikovať zásady BOZP, PO, hygienických zásad a HACCP v mieste predaja tovaru
  • samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
  • schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
  • popísať zásady spoločenskej komunikácie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
klasifikovať produkty a ich zaradenie do kategórieústna metóda
popísať kľúčové parametre hodnotenia výkonnosti sortimentnej kategórieústna metóda
popísať jednotlivé zóny rozdelenia predajnej plochyústna metóda
popísať formy nákupného správania zákazníkaústna metóda
charakterizovať efektívne metódy a prvky na ovplyvňovanie nákupného správania zákazníkaústna metóda
popísať pravidlá tvorby sortimentného plánuústna metóda
charakterizovať kľúčové prvky dizajn manuáluústna metóda
definovať zásady vystavovania tovaruústna metóda
definovať základné parametre pre označovanie tovaruústna metóda
charakterizovať spôsoby vystavovania a označovania akčnej ponukyústna metóda
zostaviť prvky in-store komunikácie predajnej jednotkypraktické skúšanie
zhodnotiť zadané plánogramy a listingypraktické skúšanie
predviesť zhodnotenie aplikácie hygienických zásad a HACCP v mieste predaja tovarupraktické skúšanie
popísať aktuálne trendy v predaji tovaru konečnému spotrebiteľoviústna metóda
charakterizovať základné princípy manažmentu smenyústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať právne predpisy súvisiace s obchodnou činnosťou siete
  • charakterizovať BOZP, PO, základné hygienické zásady a princípy HACCP
  • popísať zásady tovaroznalectva
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať a charakterizovať právne predpisy súvisiace s činnosťou sietepísomná metóda
popísať základné hygienické zásady a princípy HACCPpísomná metóda
popísať základné charakteristiky jednotlivých sortimentných skupín tovarovpísomná metóda
rozlišovať potreby jednotlivých druhov tovarov na balenie, ochranu pri skladovaní, správne používaniepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Neformálne vzdelanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.