Tajný agent prieskumu (mystery shopper)

Kód kvalifikácie

C4227003-01441

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

4227003

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charakterizovať zásady slušného správania a komunikáciu
popísať profesijné a technické štandardy v sektore
popísať nástroje marketingového mixu
vysvetliť práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
charakterizovať základné pojmy psychológie
charakterizovať metódy kvalitatívneho výskumu
definovať základné štatistické a analytické metódy vhodné pre oblasť obchodu a služieb
Zručnosti
aplikovať teoretické vedomosti z oblasti marketingu
aplikovať projektové riadenie pri práci
analyzovať informácie z prieskumu s využítím digitálnych technológií
pozorovať veci a javy v súvislostiach pri výkone
spracovávať výsledky prieskumu
vcítiť sa do viacerých rolí
aplikovať základné komunikačné techniky v praxi
zabezpečovať zber a spracovanie údajov
vykonávať sociologický prieskum v oblasti obchodu a služieb
vypracovávať dotazník pre účely prieskumu trhu resp. obchodu
spracovávať štatistické údaje a následne ich analyzovať
identifikovať riziká a príležitosti
vypracovávať SWOT analýzu
hodnotiť špecifikácie mystery shoppingu podľa oblastí obchodu a služieb
realizovať mystery shopping podľa scenára
identifikovať konkrétne fakty na základe pozorovania a zistenia
vyhodnotiť požadované aspekty vyplývajúce zo scenára za každých okolností
Kompetencie
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
schopnosť silnej orientácie na zákazníka
schopnosť adaptability a flexibility
schopnosť pracovať v utajení
schopnosť asertívity

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať základné štatistické a analytické metódy vhodné pre oblasť obchodu a služieb
  • charakterizovať metódy kvalitatívneho výskumu
  • vypracovávať dotazník pre účely prieskumu trhu resp. obchodu
  • zabezpečovať zber a spracovanie údajov
  • identifikovať riziká a príležitosti
  • spracovávať štatistické údaje a následne ich analyzovať
  • spracovávať výsledky prieskumu
  • vypracovávať SWOT analýzu
  • analyzovať informácie z prieskumu s využítím digitálnych technológií
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základné štatistické a analytické metódy vhodné pre oblasť obchodu a služiebústna metóda
popísať metódy kvalitatívneho výskumuústna metóda
určiť vhodnú metódu na spracovanie údajov na modelovom príkladeústna metóda
vybrať vhodnú metódu kvalitatívneho výskumu pre vybraný sektorústna metóda
popísať základné fázy sociologického prieskumuústna metóda
navrhnúť osnovu dotazníka na zadanom príkladepísomná metóda
vhodne analyzovať riziká a príležitosti v určenom sektorepísomná metóda
spracovať SWOT analýzu na identifikované problémy a rizikápraktické skúšanie
zdokumentovať výsledky prieskumu s využitím digitálnych technológiípraktické skúšanie
zanalyzovať štatistické údaje na základe poskytnutých dátpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať profesijné a technické štandardy v sektore
  • charakterizovať základné pojmy psychológie
  • popísať nástroje marketingového mixu
  • aplikovať teoretické vedomosti z oblasti marketingu
  • aplikovať základné komunikačné techniky v praxi
  • vysvetliť práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť základné pojmy z oblasti psychológieústna metóda
vysvetliť jednotlivé nástroje marketingového mixu na modelovom príkladeústna metóda
popísať zásady obchodného stykuústna metóda
vymenovať základné špecifiká profesijných a technických štandardov vo vybranom sektoreústna metóda
predviesť reakciu na rozdielne typy zákazníkovpraktické skúšanie
definovať zásady marketingu pri mystery shopperoviústna metóda
definovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom stykupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vykonávať sociologický prieskum v oblasti obchodu a služieb
  • hodnotiť špecifikácie mystery shoppingu podľa oblastí obchodu a služieb
  • realizovať mystery shopping podľa scenára
  • vyhodnotiť požadované aspekty vyplývajúce zo scenára za každých okolností
  • aplikovať projektové riadenie pri práci
  • pozorovať veci a javy v súvislostiach pri výkone
  • identifikovať konkrétne fakty na základe pozorovania a zistenia
  • aplikovať základné komunikačné techniky v praxi
  • vcítiť sa do viacerých rolí
  • charakterizovať zásady slušného správania a komunikáciu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať predmet a scenár fiktívneho mystery shoppingu vo vybranom sektoreústna metóda
popísať jednotlivé fázy realizácie fiktívneho mystery shoppinguústna metóda
určiť typické špecifiká mystery shoppingu na zaklade modelovej situácie pre jednotlivé sektorypraktické skúšanie
vybrať vhodné komunikačné techniky pre rôzne typy rolí vo fiktívnom mystery shoppingupraktické skúšanie
predviesť sociologický prieskum vo vybranom sektore prostredníctvom riadeného telefonického rozhovorupraktické skúšanie
predviesť sociologický prieskum vo vybranom sektore prostredníctvom štruktúrovaného e-dotazníkupraktické skúšanie
predviesť sociologický prieskum vo vybranom sektore prostredníctvom pološtruktúrovaného riadeného rozhovorupraktické skúšanie
vybrať príklady slušného správania podľa zadaných modelových situáciiústna metóda
predviesť herecké základy na zadanú témupraktické skúšanie
predviesť základné komunikačné technikypraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18.

Podmienkou pripustenia účastníka k preskúšaniu je mať minimálne úplné stredoškolské vzdelanie.