Animátor v cestovnom ruchu

Kód kvalifikácie

C5169002-01430

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

5169002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
charakterizovať zásady poskytnutia prvej predlekárskej pomoci
charakterizovať základy BOZP a požiarnej ochrany
charakterizovať základy ochrany prírody
definovať legislatívny rámec ochrany práv spotrebiteľa
vysvetliť význam animačných programov a aktivít ako prvku cielenej starostlivosti o klienta
definovať základné funkcie animácie a význam jednotlivých druhov programov organizovaného voľného času pre deti a dospelých
popísať komerčné aspekty animačných aktivít (vrátane autorských práv a práv dotknutých osôb)
popísať systém plánovania a prípravy jednotlivých animačných aktivít (priestorové, materiálno-technické, personálne a ekonomické zabezpečenie)
charakterizovať špecifiká animačných programov pre deti
charakterizovať špecifiká animačných programov pre mládež (12-16 rokov)
charakterizovať špecifiká denných a večerných animačných programov pre dospelých
pomenovať základy a špecifiká metodiky práce so skupinou osôb
popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér
definovať zásady systému realizácie akcie - vrátane ich propagácie, prezentácie, moderácie, riadenia, rozhodcovskej činnosti, ukončenia a vyhodnotenia aktivít
definovať zásady pre riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu
popísať moderátorske a prezentačné techniky
popísať cieľ a účinok animácie
definovať psychológiu zážitku
charakterizovať základy hygieny a potravinovej bezpečnosti
Zručnosti
analyzovať potreby klienta (návštevníka strediska, hotelového hosťa, klienta cestovnej kancelárie...)
analyzovať jednotlivé animačné aktivity s ohľadom na bezpečnosť a manažment rizík
aplikovať praktické postupy určené pre zabezpečenie a realizáciu animačných aktivít, vrátane riešenia nepredvídaných situácii (napr. prechod na "mokrý program" pri náhlej zmene počasia) a mimoriadnych situácii
pripravovať animačné aktivity podľa zamerania
poskytovať predlekársku prvú pomoc
pracovať s audiovizuálnou technikou
vytvárať databázu hier pre animačné programy a aktivity v interiéroch a exteriéri (outdoor a indoor)
riešiť vzniknuté konflikty pri práci s cieľovou skupinou
komunikovať v cudzom jazyku pri multikultúrnych podujatiach
používať prezentačné techniky pri animačných aktivitách
pripravovať dekorácie používané pri animáciách
Kompetencie
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť riadiť animačné aktivity, alebo ich časť
schopnosť viesť ľudí
schopnosť efektívnej komunikácie
schopnosť kreativity
schopnosť empatie
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť asertivity

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať základy BOZP a požiarnej ochrany
  • charakterizovať základy ochrany prírody
  • charakterizovať zásady poskytnutia prvej predlekárskej pomoci
  • charakterizovať základy hygieny a potravinovej bezpečnosti
  • poskytovať predlekársku prvú pomoc
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať zásady BOZP a POpísomná metóda
definovať systém ochrany prírody v SR a EÚpísomná metóda
definovať zásady prvej predlekárskej pomocipísomná metóda
definovať pravidlá hygieny a potravinovej bezpečnostipísomná metóda
predviesť poskytnutie predlekárskej prvej pomoci na figurínepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať cieľ a účinok animácie
  • popísať moderátorske a prezentačné techniky
  • popísať komerčné aspekty animačných aktivít (vrátane autorských práv a práv dotknutých osôb)
  • popísať systém plánovania a prípravy jednotlivých animačných aktivít (priestorové, materiálno-technické, personálne a ekonomické zabezpečenie)
  • popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér
  • definovať legislatívny rámec ochrany práv spotrebiteľa
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať cieľ animácie a jej účinokústna metóda
predviesť moderátorské a prezentačné techniky na zadanú témupraktické skúšanie
spracovať manuál pre prípravu animačnej aktivitypraktické skúšanie
vysvetliť spôsoby vytvárania sociálnych väziebústna metóda
predviesť techniky odbúrania komunikačných a jazykových bariérpraktické skúšanie
popísať legislatívu v oblasti ochrany práv spotrebiteľaústna metóda
popísať autorské práva a práva dotknutých osôbústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • pripravovať animačné aktivity podľa zamerania
  • definovať zásady systému realizácie akcie - vrátane ich propagácie, prezentácie, moderácie, riadenia, rozhodcovskej činnosti, ukončenia a vyhodnotenia aktivít
  • schopnosť kreativity
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať animačné aktivity zamerané na pohyb (rýchlosť, obratnosť, orientáciu) a športústna metóda
popísať animačné aktivity vo vode a pri vodeústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na družnosť, komunikáciu, dôveru a spoločenskú zábavuústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na pohybovo-tanečné, hudobné a výtvarné činnostiústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na zážitkové vzdelávanie, objavovanie a poznávanieústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na dobrodružstvo, spoluprácu, taktiku a teamovú súdržnosť (vrátane nočných a kondične náročných programov)ústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na meditáciu, odpočinok a uvoľnenieústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na jemnú mechaniku, postreh, pamäť, logiku a vedomostiústna metóda
popísať animačné aktivity vhodné ako večerný "showprogram" pre dospelýchústna metóda
popísať animačné aktivity zamerané na poznávanie prírody a ochranu životného prostrediaústna metóda
predviesť animačné aktivity podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • analyzovať jednotlivé animačné aktivity s ohľadom na bezpečnosť a manažment rizík
  • analyzovať potreby klienta (návštevníka strediska, hotelového hosťa, klienta cestovnej kancelárie...)
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať zásady bezpečnosti pri organizácii vybraných animačných aktivítústna metóda
predviesť reakciu na požiadavky klienta pri tvorbe animačných programovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť význam animačných programov a aktivít ako prvku cielenej starostlivosti o klienta
  • definovať psychológiu zážitku
  • pomenovať základy a špecifiká metodiky práce so skupinou osôb
  • popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať jednotlivé typy animačných programovpísomná metóda
popísať psychológiu zážitkupísomná metóda
popísať formy práce so skupinou a jej špecifikáústna metóda
opísať spôsoby vytvárania sociálnych väzieb a spôsoby odbúravania komunikačných bariérústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať základné funkcie animácie a význam jednotlivých druhov programov organizovaného voľného času pre deti a dospelých
  • charakterizovať špecifiká animačných programov pre deti
  • charakterizovať špecifiká animačných programov pre mládež (12-16 rokov)
  • charakterizovať špecifiká denných a večerných animačných programov pre dospelých
  • aplikovať praktické postupy určené pre zabezpečenie a realizáciu animačných aktivít, vrátane riešenia nepredvídaných situácii (napr. prechod na "mokrý program" pri náhlej zmene počasia) a mimoriadnych situácii
  • definovať zásady pre riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať funkcie animácieústna metóda
rozčleniť jednotlivé druhy animačných programov pre deti a dospelýchústna metóda
popísať spôsoby vyhodnotenia animačných programov v závislosti od cieľovej skupiny animácieústna metóda
popísať špecifiká animačných programov pre mládežústna metóda
popísať organizáciu denných a večerných animačných programov s ohľadom na cieľovú skupinuústna metóda
popísať vybraný krízový variant riešenia animačného programu pri náhlej zmene podmienok a mimoriadnych situáciiústna metóda
predviesť riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu na zadanej úlohepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • komunikovať v cudzom jazyku pri multikultúrnych podujatiach
  • riešiť vzniknuté konflikty pri práci s cieľovou skupinou
  • pracovať s audiovizuálnou technikou
  • vytvárať databázu hier pre animačné programy a aktivity v interiéroch a exteriéri (outdoor a indoor)
  • používať prezentačné techniky pri animačných aktivitách
  • pripravovať dekorácie používané pri animáciách
  • schopnosť riadiť animačné aktivity, alebo ich časť
  • popísať moderátorske a prezentačné techniky
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť komunikáciu v cudzom jazyku s cieľovou skupinou podľa zadaniapraktické skúšanie
predviesť riešenie konfliktnej situácie na základe konkrétneho zadaniapraktické skúšanie
predviesť prácu s audiovizuálnou technikou na základe konkrétneho zadaniapraktické skúšanie
predviesť tvorbu animačných hier podľa zadaniapraktické skúšanie
predviesť konkrétnu prezentačnú techniku podľa zadaniapraktické skúšanie
predviesť prípravu dekorovania miestnosti použitej na animačný program podľa zadaniapraktické skúšanie
vytvoriť databázu hier pre animačné programy a aktivitypraktické skúšanie
predviesť moderátorské a prezentačné technikypraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelávanie:

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111.

Neformálne a informálne vzdelávanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.