Animátor v cestovnom ruchu
Kód kvalifikácie
C5169002-01430
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
5169002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| charakterizovať zásady poskytnutia prvej predlekárskej pomoci |
| charakterizovať základy BOZP a požiarnej ochrany |
| charakterizovať základy ochrany prírody |
| definovať legislatívny rámec ochrany práv spotrebiteľa |
| vysvetliť význam animačných programov a aktivít ako prvku cielenej starostlivosti o klienta |
| definovať základné funkcie animácie a význam jednotlivých druhov programov organizovaného voľného času pre deti a dospelých |
| popísať komerčné aspekty animačných aktivít (vrátane autorských práv a práv dotknutých osôb) |
| popísať systém plánovania a prípravy jednotlivých animačných aktivít (priestorové, materiálno-technické, personálne a ekonomické zabezpečenie) |
| charakterizovať špecifiká animačných programov pre deti |
| charakterizovať špecifiká animačných programov pre mládež (12-16 rokov) |
| charakterizovať špecifiká denných a večerných animačných programov pre dospelých |
| pomenovať základy a špecifiká metodiky práce so skupinou osôb |
| popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér |
| definovať zásady systému realizácie akcie - vrátane ich propagácie, prezentácie, moderácie, riadenia, rozhodcovskej činnosti, ukončenia a vyhodnotenia aktivít |
| definovať zásady pre riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu |
| popísať moderátorske a prezentačné techniky |
| popísať cieľ a účinok animácie |
| definovať psychológiu zážitku |
| charakterizovať základy hygieny a potravinovej bezpečnosti |
| Zručnosti |
|---|
| analyzovať potreby klienta (návštevníka strediska, hotelového hosťa, klienta cestovnej kancelárie...) |
| analyzovať jednotlivé animačné aktivity s ohľadom na bezpečnosť a manažment rizík |
| aplikovať praktické postupy určené pre zabezpečenie a realizáciu animačných aktivít, vrátane riešenia nepredvídaných situácii (napr. prechod na "mokrý program" pri náhlej zmene počasia) a mimoriadnych situácii |
| pripravovať animačné aktivity podľa zamerania |
| poskytovať predlekársku prvú pomoc |
| pracovať s audiovizuálnou technikou |
| vytvárať databázu hier pre animačné programy a aktivity v interiéroch a exteriéri (outdoor a indoor) |
| riešiť vzniknuté konflikty pri práci s cieľovou skupinou |
| komunikovať v cudzom jazyku pri multikultúrnych podujatiach |
| používať prezentačné techniky pri animačných aktivitách |
| pripravovať dekorácie používané pri animáciách |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť riadiť animačné aktivity, alebo ich časť |
| schopnosť viesť ľudí |
| schopnosť efektívnej komunikácie |
| schopnosť kreativity |
| schopnosť empatie |
| schopnosť pracovať v tíme |
| schopnosť asertivity |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať základy BOZP a požiarnej ochrany
- charakterizovať základy ochrany prírody
- charakterizovať zásady poskytnutia prvej predlekárskej pomoci
- charakterizovať základy hygieny a potravinovej bezpečnosti
- poskytovať predlekársku prvú pomoc
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať zásady BOZP a PO | písomná metóda |
| definovať systém ochrany prírody v SR a EÚ | písomná metóda |
| definovať zásady prvej predlekárskej pomoci | písomná metóda |
| definovať pravidlá hygieny a potravinovej bezpečnosti | písomná metóda |
| predviesť poskytnutie predlekárskej prvej pomoci na figuríne | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať cieľ a účinok animácie
- popísať moderátorske a prezentačné techniky
- popísať komerčné aspekty animačných aktivít (vrátane autorských práv a práv dotknutých osôb)
- popísať systém plánovania a prípravy jednotlivých animačných aktivít (priestorové, materiálno-technické, personálne a ekonomické zabezpečenie)
- popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér
- definovať legislatívny rámec ochrany práv spotrebiteľa
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| charakterizovať cieľ animácie a jej účinok | ústna metóda |
| predviesť moderátorské a prezentačné techniky na zadanú tému | praktické skúšanie |
| spracovať manuál pre prípravu animačnej aktivity | praktické skúšanie |
| vysvetliť spôsoby vytvárania sociálnych väzieb | ústna metóda |
| predviesť techniky odbúrania komunikačných a jazykových bariér | praktické skúšanie |
| popísať legislatívu v oblasti ochrany práv spotrebiteľa | ústna metóda |
| popísať autorské práva a práva dotknutých osôb | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- pripravovať animačné aktivity podľa zamerania
- definovať zásady systému realizácie akcie - vrátane ich propagácie, prezentácie, moderácie, riadenia, rozhodcovskej činnosti, ukončenia a vyhodnotenia aktivít
- schopnosť kreativity
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať animačné aktivity zamerané na pohyb (rýchlosť, obratnosť, orientáciu) a šport | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity vo vode a pri vode | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na družnosť, komunikáciu, dôveru a spoločenskú zábavu | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na pohybovo-tanečné, hudobné a výtvarné činnosti | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na zážitkové vzdelávanie, objavovanie a poznávanie | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na dobrodružstvo, spoluprácu, taktiku a teamovú súdržnosť (vrátane nočných a kondične náročných programov) | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na meditáciu, odpočinok a uvoľnenie | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na jemnú mechaniku, postreh, pamäť, logiku a vedomosti | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity vhodné ako večerný "showprogram" pre dospelých | ústna metóda |
| popísať animačné aktivity zamerané na poznávanie prírody a ochranu životného prostredia | ústna metóda |
| predviesť animačné aktivity podľa zadania | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- analyzovať jednotlivé animačné aktivity s ohľadom na bezpečnosť a manažment rizík
- analyzovať potreby klienta (návštevníka strediska, hotelového hosťa, klienta cestovnej kancelárie...)
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| charakterizovať zásady bezpečnosti pri organizácii vybraných animačných aktivít | ústna metóda |
| predviesť reakciu na požiadavky klienta pri tvorbe animačných programov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť význam animačných programov a aktivít ako prvku cielenej starostlivosti o klienta
- definovať psychológiu zážitku
- pomenovať základy a špecifiká metodiky práce so skupinou osôb
- popísať zásady vytvárania sociálnych väzieb a odbúravania komunikačných a jazykových bariér
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať jednotlivé typy animačných programov | písomná metóda |
| popísať psychológiu zážitku | písomná metóda |
| popísať formy práce so skupinou a jej špecifiká | ústna metóda |
| opísať spôsoby vytvárania sociálnych väzieb a spôsoby odbúravania komunikačných bariér | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať základné funkcie animácie a význam jednotlivých druhov programov organizovaného voľného času pre deti a dospelých
- charakterizovať špecifiká animačných programov pre deti
- charakterizovať špecifiká animačných programov pre mládež (12-16 rokov)
- charakterizovať špecifiká denných a večerných animačných programov pre dospelých
- aplikovať praktické postupy určené pre zabezpečenie a realizáciu animačných aktivít, vrátane riešenia nepredvídaných situácii (napr. prechod na "mokrý program" pri náhlej zmene počasia) a mimoriadnych situácii
- definovať zásady pre riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať funkcie animácie | ústna metóda |
| rozčleniť jednotlivé druhy animačných programov pre deti a dospelých | ústna metóda |
| popísať spôsoby vyhodnotenia animačných programov v závislosti od cieľovej skupiny animácie | ústna metóda |
| popísať špecifiká animačných programov pre mládež | ústna metóda |
| popísať organizáciu denných a večerných animačných programov s ohľadom na cieľovú skupinu | ústna metóda |
| popísať vybraný krízový variant riešenia animačného programu pri náhlej zmene podmienok a mimoriadnych situácii | ústna metóda |
| predviesť riešenie mimoriadnej situácie a manažment konfliktu na zadanej úlohe | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- komunikovať v cudzom jazyku pri multikultúrnych podujatiach
- riešiť vzniknuté konflikty pri práci s cieľovou skupinou
- pracovať s audiovizuálnou technikou
- vytvárať databázu hier pre animačné programy a aktivity v interiéroch a exteriéri (outdoor a indoor)
- používať prezentačné techniky pri animačných aktivitách
- pripravovať dekorácie používané pri animáciách
- schopnosť riadiť animačné aktivity, alebo ich časť
- popísať moderátorske a prezentačné techniky
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| predviesť komunikáciu v cudzom jazyku s cieľovou skupinou podľa zadania | praktické skúšanie |
| predviesť riešenie konfliktnej situácie na základe konkrétneho zadania | praktické skúšanie |
| predviesť prácu s audiovizuálnou technikou na základe konkrétneho zadania | praktické skúšanie |
| predviesť tvorbu animačných hier podľa zadania | praktické skúšanie |
| predviesť konkrétnu prezentačnú techniku podľa zadania | praktické skúšanie |
| predviesť prípravu dekorovania miestnosti použitej na animačný program podľa zadania | praktické skúšanie |
| vytvoriť databázu hier pre animačné programy a aktivity | praktické skúšanie |
| predviesť moderátorské a prezentačné techniky | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelávanie: Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111. Neformálne a informálne vzdelávanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |