Hosteska

Kód kvalifikácie

C5169001-01428

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

5169001

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať zásady spoločenskej komunikácie
špecifikovať prípravu a organizovanie konferencií a seminárov
popísať základné pravidlá stolovania, obsluhy a s tým súvisiace práce
popísať základy spoločenského správania a protokolu v multikulturálnom kontexte etikety
definovať zásady pre zvládanie stresu a manažment konfliktu
Zručnosti
dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu
obsluhovať bežnú kancelársku techniku
podávať nápoje a drobné občerstvenie zákazníkom (hosťom)
komunikovať v slovenskom a cudzom jazyku primerane úrovni hosťom
vhodne upravovať svoj zovňajšok podľa typu akcie
Kompetencie
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť kultivovaného slovného prejavu
schopnosť pracovať v tíme
samostatnosť pri plnení úloh

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať prípravu a organizovanie konferencií a seminárov
  • popísať zásady spoločenskej komunikácie
  • definovať zásady pre zvládanie stresu a manažment konfliktu
  • popísať základy spoločenského správania a protokolu v multikulturálnom kontexte etikety
  • popísať základné pravidlá stolovania, obsluhy a s tým súvisiace práce
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať systém prípravy a špecifiká organizovania konferencií a seminárov so zreteľom na úlohy a náplň práce hosteskyústna metóda
charakterizovať základné zásady spoločenskej komunikácieústna metóda
po vypočutí audio ukážky označiť nešpecifikovaný cudzí jazykpraktické skúšanie
na modelovej situácie názorne predviesť využitie zásad pre zvládanie stresu a manažment konfliktupraktické skúšanie
charakterizovať základy spoločenského správania v závislosti od typu akcieústna metóda
navrhnúť protokol spoločenskej akcie a špecifikovať priebeh a etiketu v závislosti multikulturálnych odlišnostípísomná metóda
popísať základné pravidlá stolovania v závislosti od charakteru podujatiaústna metóda
predviesť techniku obsluhy a s ňou súvisiace prácepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • obsluhovať bežnú kancelársku techniku
  • podávať nápoje a drobné občerstvenie zákazníkom (hosťom)
  • dodržiavať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť obsluhu bežnej kancelárskej techniky (pobočková telefónna ústredňa, záznamník, skener, fax, kopírka, tlačiareň a pod.)praktické skúšanie
predviesť podávanie nápojov a drobného občerstvenia zákazníkom (hosťom)praktické skúšanie
popísať zásady bezpečnosti, ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany, osobnú a pracovnú hygienuústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • komunikovať v slovenskom a cudzom jazyku primerane úrovni hosťom
  • vhodne upravovať svoj zovňajšok podľa typu akcie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
komunikovať s klientom/hosťom v cudzom jazyku na zadanú témupraktické skúšanie
viesť rozhovor s klientom/hosťom na zadanú témupraktické skúšanie
predviesť úpravu svojho zovňajšku na zadanú témupraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.