Manažér v oblasti vzdelávania a rozvoja pracovníkov
Kód kvalifikácie
U1212004-01349
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
1212004
Sektorová rada
Administratíva, ekonomika a manažment
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých |
špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých |
definovať teórie personálneho manažmentu |
definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania |
popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov |
vysvetliť metodiku výchovno-vzdelávacieho procesu |
definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania |
Zručnosti |
---|
analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov |
hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii |
poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest |
realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí |
organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy |
vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov |
vypracovávať vzdelávacie projekty |
implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry |
viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách |
tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania |
Kompetencie |
---|
samostatnosť prístupu k tvorbe a implementácii politiky vzdelávania organizácie |
samostatnosť v myslení a rozhodovaní pri riešení každodenných problémov |
zodpovednosť za realizáciu politiky vzdelávania v organizácii |
schopnosť pružne reagovať na neočakávané situácie a využiť svoje improvizačné spôsobilosti |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať teórie personálneho manažmentu
- popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
- analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov
- tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať obsah personálneho manažmentu | ústna metóda |
vymenovať základné činnosti personálneho manažmentu | ústna metóda |
vymenovať teórie vedenia ľudí | ústna metóda |
definovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov | ústna metóda |
simulovať hodnotiaci rozhovor so zamestnancom na základe predloženej dokumentácie o zamestnancovi | praktické skúšanie |
vypracovať písomné hodnotenie zamestnanca s návrhom ďalšieho rozvoja | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých
- realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí
- vypracovávať vzdelávacie projekty
- organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy
- implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry
- viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vymenovať formy celoživotného vzdelávania | ústna metóda |
analyzovať trhové podmienky v oblasti poskytovania vzdelávacích kurzov | praktické skúšanie |
vyhodnotiť analýzu a navrhnúť plán ďalšieho vzdelávania zamestnancov s prihliadnutím na ciele organizácie | praktické skúšanie |
vypracovať štruktúru vzdelávacích kurzov na ďalšie obdobie | písomná metóda |
vypracovať prezentáciu zameranú na plánovanie vzdelávacích kurzov | praktické skúšanie |
vyhotoviť dokumentáciu o plánovaných vzdelávacích aktivitách | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých
- definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
- popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
- vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať metódy používané v andragogike pri vzdelávaní dospelích | ústna metóda |
špecifikovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania | ústna metóda |
vyhodnotiť možnosti ďalšieho vzdelávania zamestnancov na základe simulovaných pohovorov | praktické skúšanie |
špecifikovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov a implementovať ich do plánu ďalšieho vzdelávania zamestnancov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania
- hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii
- poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania dospelých | ústna metóda |
simulovať výberový pohovory s uchádzačmi o zamestnanie | praktické skúšanie |
napísať hodnotenie jednotlivých uchádzačov | písomná metóda |
navrhnúť vhodného kandidáta a navrhnúť vhodný postup pri jeho dovzdelaní | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63 |