Manažér v oblasti vzdelávania a rozvoja pracovníkov

Kód kvalifikácie

U1212004-01349

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

1212004

Sektorová rada

Administratíva, ekonomika a manažment

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých
špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých
definovať teórie personálneho manažmentu
definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania
popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
vysvetliť metodiku výchovno-vzdelávacieho procesu
definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
Zručnosti
analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov
hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii
poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest
realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí
organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy
vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov
vypracovávať vzdelávacie projekty
implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry
viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách
tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania
Kompetencie
samostatnosť prístupu k tvorbe a implementácii politiky vzdelávania organizácie
samostatnosť v myslení a rozhodovaní pri riešení každodenných problémov
zodpovednosť za realizáciu politiky vzdelávania v organizácii
schopnosť pružne reagovať na neočakávané situácie a využiť svoje improvizačné spôsobilosti
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať teórie personálneho manažmentu
  • popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
  • analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov
  • tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať obsah personálneho manažmentuústna metóda
vymenovať základné činnosti personálneho manažmentuústna metóda
vymenovať teórie vedenia ľudíústna metóda
definovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancovústna metóda
simulovať hodnotiaci rozhovor so zamestnancom na základe predloženej dokumentácie o zamestnancovipraktické skúšanie
vypracovať písomné hodnotenie zamestnanca s návrhom ďalšieho rozvojapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých
  • realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí
  • vypracovávať vzdelávacie projekty
  • organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy
  • implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry
  • viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať formy celoživotného vzdelávaniaústna metóda
analyzovať trhové podmienky v oblasti poskytovania vzdelávacích kurzovpraktické skúšanie
vyhodnotiť analýzu a navrhnúť plán ďalšieho vzdelávania zamestnancov s prihliadnutím na ciele organizáciepraktické skúšanie
vypracovať štruktúru vzdelávacích kurzov na ďalšie obdobiepísomná metóda
vypracovať prezentáciu zameranú na plánovanie vzdelávacích kurzovpraktické skúšanie
vyhotoviť dokumentáciu o plánovaných vzdelávacích aktivitáchpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých
  • definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
  • popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
  • vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať metódy používané v andragogike pri vzdelávaní dospelíchústna metóda
špecifikovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávaniaústna metóda
vyhodnotiť možnosti ďalšieho vzdelávania zamestnancov na základe simulovaných pohovorovpraktické skúšanie
špecifikovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov a implementovať ich do plánu ďalšieho vzdelávania zamestnancovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania
  • hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii
  • poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania dospelýchústna metóda
simulovať výberový pohovory s uchádzačmi o zamestnaniepraktické skúšanie
napísať hodnotenie jednotlivých uchádzačovpísomná metóda
navrhnúť vhodného kandidáta a navrhnúť vhodný postup pri jeho dovzdelaníústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%

Metodické usmernenia

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63