Manažér v oblasti vzdelávania a rozvoja pracovníkov
Kód kvalifikácie
U1212004-01349
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
1212004
Sektorová rada
Administratíva, ekonomika a manažment
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých |
| špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých |
| definovať teórie personálneho manažmentu |
| definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania |
| popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov |
| vysvetliť metodiku výchovno-vzdelávacieho procesu |
| definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania |
| Zručnosti |
|---|
| analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov |
| hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii |
| poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest |
| realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí |
| organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy |
| vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov |
| vypracovávať vzdelávacie projekty |
| implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry |
| viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách |
| tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania |
| Kompetencie |
|---|
| samostatnosť prístupu k tvorbe a implementácii politiky vzdelávania organizácie |
| samostatnosť v myslení a rozhodovaní pri riešení každodenných problémov |
| zodpovednosť za realizáciu politiky vzdelávania v organizácii |
| schopnosť pružne reagovať na neočakávané situácie a využiť svoje improvizačné spôsobilosti |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať teórie personálneho manažmentu
- popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
- analyzovať a riešiť problémy vyplývajúce z plánovania rozvoja ľudských zdrojov
- tvoriť plány nástupníctva a ich udržiavanie, riadiť proces talent manažmentu a kariérneho plánovania
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať obsah personálneho manažmentu | ústna metóda |
| vymenovať základné činnosti personálneho manažmentu | ústna metóda |
| vymenovať teórie vedenia ľudí | ústna metóda |
| definovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov | ústna metóda |
| simulovať hodnotiaci rozhovor so zamestnancom na základe predloženej dokumentácie o zamestnancovi | praktické skúšanie |
| vypracovať písomné hodnotenie zamestnanca s návrhom ďalšieho rozvoja | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať formy celoživotného vzdelávania dospelých
- realizovať analýzu trhových podmienok ďalšieho vzdelávania v organizačnom prostredí
- vypracovávať vzdelávacie projekty
- organizovať a plánovať vzdelávacie kurzy
- implementovať nové vzdelávacie systémy dospelých a ich štruktúry
- viesť dokumentáciu o plánovaných a realizovaných vzdelávacích aktivitách
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať formy celoživotného vzdelávania | ústna metóda |
| analyzovať trhové podmienky v oblasti poskytovania vzdelávacích kurzov | praktické skúšanie |
| vyhodnotiť analýzu a navrhnúť plán ďalšieho vzdelávania zamestnancov s prihliadnutím na ciele organizácie | praktické skúšanie |
| vypracovať štruktúru vzdelávacích kurzov na ďalšie obdobie | písomná metóda |
| vypracovať prezentáciu zameranú na plánovanie vzdelávacích kurzov | praktické skúšanie |
| vyhotoviť dokumentáciu o plánovaných vzdelávacích aktivitách | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať metódy andragogiky používané pri vzdelávaní dospelých
- definovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
- popísať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov
- vypracovávať plány osobného rozvoja a kariérneho rastu zamestnancov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať metódy používané v andragogike pri vzdelávaní dospelích | ústna metóda |
| špecifikovať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania | ústna metóda |
| vyhodnotiť možnosti ďalšieho vzdelávania zamestnancov na základe simulovaných pohovorov | praktické skúšanie |
| špecifikovať teórie motivácie v procese vzdelávania zamestnancov a implementovať ich do plánu ďalšieho vzdelávania zamestnancov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
Hodnotená spôsobilosť
- definovať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania
- hodnotiť zamestnancov a využívať ich silné stránky pre systém hodnotenia v organizácii
- poskytovať konzultácie a rady v oblasti obsadzovania nových pracovných miest
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať právne predpisy z oblasti pracovného práva ako i výchovy a vzdelávania dospelých | ústna metóda |
| simulovať výberový pohovory s uchádzačmi o zamestnanie | praktické skúšanie |
| napísať hodnotenie jednotlivých uchádzačov | písomná metóda |
| navrhnúť vhodného kandidáta a navrhnúť vhodný postup pri jeho dovzdelaní | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%
| Metodické usmernenia |
|---|
|
Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63 |