Manažér kvality v cestovnom ruchu
Kód kvalifikácie
C1439999-01252
Úroveň SKKR
6
SK ISCO-08
1439999
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| definovať základy obchodného práva |
| špecifikovať služby v cestovnom ruchu |
| rozoznať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu |
| popísať jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovensku |
| definovať východiská manažmentu |
| charakterizovať plánovanie v manažmente organizácie |
| definovať manažment rizík |
| charakterizovať metodológiu kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu |
| popísať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu |
| definovať metódy manažérstva kvality |
| popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality |
| definovať základy licencie ServiceQualität Deutchland |
| charakterizovať psychológiu predaja a služieb v cestovnom ruchu |
| charakterizovať zásady všeobecnej pedagogiky a didaktiky |
| charakterizovať metódy a postupy v poradenstve |
| popísať problematiku sociologického prieskumu a výskumu |
| Zručnosti |
|---|
| analyzovať procesy riadenia kvality v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu |
| merať a hodnotiť kritické a problémové časti v analyzovaných procesoch |
| navrhovať zlepšenia procesov v súlade s profesijnými, technickými a funkčnými štandardami |
| aplikovať metódy a techniky plánovania |
| vyhľadávať informácie o nových trendoch v informačných zdrojoch |
| vykonávať sociologický prieskum v oblasti služieb |
| identifikovať a analyzovať riziká v cestovnom ruchu |
| analyzovať problémy identifikované v jednotlivých procesoch |
| navrhovať zlepšenia v cestovnom ruchu |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť systematického a analytického myslenia |
| zodpovednosť za plnenie svojich povinností |
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
| schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať |
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť riadiť ľudí |
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať služby v cestovnom ruchu
- rozoznať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
- popísať jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovensku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vysvetliť jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovensku | ústna metóda |
| reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie cestovného ruchu | ústna metóda |
| analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách cestovného ruchu Slovenska | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
- popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality
- analyzovať procesy riadenia kvality v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
- merať a hodnotiť kritické a problémové časti v analyzovaných procesoch
- navrhovať zlepšenia procesov v súlade s profesijnými, technickými a funkčnými štandardami
- navrhovať zlepšenia v cestovnom ruchu
- definovať základy licencie ServiceQualität Deutchland
- definovať metódy manažérstva kvality
- charakterizovať metodológiu kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu
- analyzovať problémy identifikované v jednotlivých procesoch
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu | ústna metóda |
| identifikovať a stručne popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality (definovanie, meranie, analyzovanie, zlepšovanie a riadenie kvality) | ústna metóda |
| na simulovanej úlohe definovať, analyzovať, zmerať, vyhodnotiť problémovú časť a navrhnúť kvalitatívnu zmenu na zlepšenie cestovného ruchu | praktické skúšanie |
| charakterizovať rozdiely medzi určenými metódami manažmentu kvality (Servqual, Kano Model, Mystery Shopping, samohodnotenie, princíp zlepšovania atď.) | ústna metóda |
| vysvetliť podstatu licencie ServiceQualität Deutchland pre jednotlivé sektory cestovného ruchu | ústna metóda |
| opísať najefektívnejšie nástroje merania kvality pre vybraný sektor cestovného ruchu | ústna metóda |
| definovať základnú charakteristiku kvantitatívneho výskumu a písať jeho metódy | ústna metóda |
| definovať základnú charakteristiku kvalitatívneho výskumu a písať jeho metódy | ústna metóda |
| na modelovej situácii vybrať a použiť najvhodnejšiu metódu výskumu na zadanú problematiku | praktické skúšanie |
| navrhnúť zlepšenia v cestovnom ruchu na zadanú oblasť | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%
Hodnotená spôsobilosť
- definovať východiská manažmentu
- definovať základy obchodného práva
- definovať manažment rizík
- charakterizovať plánovanie v manažmente organizácie
- aplikovať metódy a techniky plánovania
- identifikovať a analyzovať riziká v cestovnom ruchu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať manažérske nástroje, metódy a techniky so zameraním na riadenie kvality | ústna metóda |
| charakterizovať riadenia kvality v cestovnom ruchu (napr. manažment zmien, krízový manažment) | ústna metóda |
| definovať obsah, východiská, podstatu a potrebu krízového manažmentu | ústna metóda |
| analyzovať riziká vo vybranom sektore CR so zameraním na konkrétny subjekt na simulovanom príklade | praktické skúšanie |
| vyhodnotiť zanalyzované riziká a navrhnúť riešenie na kvalitatívnu zmenu | praktické skúšanie |
| vysvetliť úrovne plánovania, plánovací proces, základné prvky a väzby plánov v rámci štruktúry organizácie, vrátane metód a techník | ústna metóda |
| použiť kvantitatívne a kvalitatívne indikátory v rámci plánovacieho cyklu | praktické skúšanie |
| vytvoriť akčný plán na základe nastavených procesov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať zásady všeobecnej pedagogiky a didaktiky
- charakterizovať psychológiu predaja a služieb v cestovnom ruchu
- vyhľadávať informácie o nových trendoch v informačných zdrojoch
- popísať problematiku sociologického prieskumu a výskumu
- charakterizovať metódy a postupy v poradenstve
- vykonávať sociologický prieskum v oblasti služieb
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať a popísať metódy a postupy v poradenstve | ústna metóda |
| nastaviť podmienky pre sociologický výskum vrátane metód a relevantnosti štatistickej vzorky | ústna metóda |
| popísať základné pojmy z oblasti psychológie | ústna metóda |
| popísať základné teórie z oblasti pedagogiky a didaktiky podľa zadania | ústna metóda |
| vybrať vhodný informačný zdroj pre určenie informácie o nových trendoch | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelanie: Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63. Neformálne vzdelanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |