Manažér kvality v cestovnom ruchu

Kód kvalifikácie

C1439999-01252

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

1439999

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať základy obchodného práva
špecifikovať služby v cestovnom ruchu
rozoznať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
popísať jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovensku
definovať východiská manažmentu
charakterizovať plánovanie v manažmente organizácie
definovať manažment rizík
charakterizovať metodológiu kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu
popísať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
definovať metódy manažérstva kvality
popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality
definovať základy licencie ServiceQualität Deutchland
charakterizovať psychológiu predaja a služieb v cestovnom ruchu
charakterizovať zásady všeobecnej pedagogiky a didaktiky
charakterizovať metódy a postupy v poradenstve
popísať problematiku sociologického prieskumu a výskumu
Zručnosti
analyzovať procesy riadenia kvality v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
merať a hodnotiť kritické a problémové časti v analyzovaných procesoch
navrhovať zlepšenia procesov v súlade s profesijnými, technickými a funkčnými štandardami
aplikovať metódy a techniky plánovania
vyhľadávať informácie o nových trendoch v informačných zdrojoch
vykonávať sociologický prieskum v oblasti služieb
identifikovať a analyzovať riziká v cestovnom ruchu
analyzovať problémy identifikované v jednotlivých procesoch
navrhovať zlepšenia v cestovnom ruchu
Kompetencie
schopnosť systematického a analytického myslenia
zodpovednosť za plnenie svojich povinností
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť riadiť ľudí

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať služby v cestovnom ruchu
  • rozoznať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
  • popísať jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovensku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť jednotlivé sektory cestovného ruchu na Slovenskuústna metóda
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie cestovného ruchuústna metóda
analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách cestovného ruchu Slovenskaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
  • popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality
  • analyzovať procesy riadenia kvality v jednotlivých sektoroch cestovného ruchu
  • merať a hodnotiť kritické a problémové časti v analyzovaných procesoch
  • navrhovať zlepšenia procesov v súlade s profesijnými, technickými a funkčnými štandardami
  • navrhovať zlepšenia v cestovnom ruchu
  • definovať základy licencie ServiceQualität Deutchland
  • definovať metódy manažérstva kvality
  • charakterizovať metodológiu kvantitatívneho a kvalitatívneho výskumu
  • analyzovať problémy identifikované v jednotlivých procesoch
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať profesijné a technické štandardy v jednotlivých sektoroch cestovného ruchuústna metóda
identifikovať a stručne popísať jednotlivé fázy manažérstva kvality (definovanie, meranie, analyzovanie, zlepšovanie a riadenie kvality)ústna metóda
na simulovanej úlohe definovať, analyzovať, zmerať, vyhodnotiť problémovú časť a navrhnúť kvalitatívnu zmenu na zlepšenie cestovného ruchupraktické skúšanie
charakterizovať rozdiely medzi určenými metódami manažmentu kvality (Servqual, Kano Model, Mystery Shopping, samohodnotenie, princíp zlepšovania atď.)ústna metóda
vysvetliť podstatu licencie ServiceQualität Deutchland pre jednotlivé sektory cestovného ruchuústna metóda
opísať najefektívnejšie nástroje merania kvality pre vybraný sektor cestovného ruchuústna metóda
definovať základnú charakteristiku kvantitatívneho výskumu a písať jeho metódyústna metóda
definovať základnú charakteristiku kvalitatívneho výskumu a písať jeho metódyústna metóda
na modelovej situácii vybrať a použiť najvhodnejšiu metódu výskumu na zadanú problematikupraktické skúšanie
navrhnúť zlepšenia v cestovnom ruchu na zadanú oblasťpísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať východiská manažmentu
  • definovať základy obchodného práva
  • definovať manažment rizík
  • charakterizovať plánovanie v manažmente organizácie
  • aplikovať metódy a techniky plánovania
  • identifikovať a analyzovať riziká v cestovnom ruchu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať manažérske nástroje, metódy a techniky so zameraním na riadenie kvalityústna metóda
charakterizovať riadenia kvality v cestovnom ruchu (napr. manažment zmien, krízový manažment)ústna metóda
definovať obsah, východiská, podstatu a potrebu krízového manažmentuústna metóda
analyzovať riziká vo vybranom sektore CR so zameraním na konkrétny subjekt na simulovanom príkladepraktické skúšanie
vyhodnotiť zanalyzované riziká a navrhnúť riešenie na kvalitatívnu zmenupraktické skúšanie
vysvetliť úrovne plánovania, plánovací proces, základné prvky a väzby plánov v rámci štruktúry organizácie, vrátane metód a techníkústna metóda
použiť kvantitatívne a kvalitatívne indikátory v rámci plánovacieho cyklupraktické skúšanie
vytvoriť akčný plán na základe nastavených procesovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať zásady všeobecnej pedagogiky a didaktiky
  • charakterizovať psychológiu predaja a služieb v cestovnom ruchu
  • vyhľadávať informácie o nových trendoch v informačných zdrojoch
  • popísať problematiku sociologického prieskumu a výskumu
  • charakterizovať metódy a postupy v poradenstve
  • vykonávať sociologický prieskum v oblasti služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať a popísať metódy a postupy v poradenstveústna metóda
nastaviť podmienky pre sociologický výskum vrátane metód a relevantnosti štatistickej vzorkyústna metóda
popísať základné pojmy z oblasti psychológieústna metóda
popísať základné teórie z oblasti pedagogiky a didaktiky podľa zadaniaústna metóda
vybrať vhodný informačný zdroj pre určenie informácie o nových trendochpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Neformálne vzdelanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.