Hotelová gazdiná

Kód kvalifikácie

U5152000-01244

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

5152000

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať zásady spoločenskej komunikácie
popísať prevádzku ubytovacích zariadení
definovať pracovné úlohy ubytovacieho úseku
popísať zabezpečovanie hygieny ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, prevádzkový poriadok a hygienický plán
popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa využívajúcich ubytovacie zariadenie
popísať poskytovanie služieb spojených s pobytom hostí v ubytovacích zariadeniach
charakterizovať administratívu a účtovníctvo zverených činností
vysvetliť zásady BOZP, PO a hygieny práce
Zručnosti
zabezpečovať dodržiavanie zásad BOZP, PO a hygieny práce
vybavovať sťažnosti a reklamácie
pracovať s IKT na používateľskej úrovni
viesť evidenciu strát a nálezov a zabezpečovať manipuláciu s nálezmi
koordinovať prácu chyžných, upratovačiek a práčiek
pripravovať izby po uprataní na ďalší nocľah
zabezpečovať plynulú údržbu zverených priestorov zariadenia
efektívne hospodáriť so zvereným majetkom
kontrolovať dodržiavanie štandardov prevádzky ubytovacieho zariadenia
Kompetencie
samostatnosť pri plnení pracovných úloh
zodpovednosť za zverený majetok spoločnosti v obchodnej prevádzke a manipuláciu s ním
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce
schopnosť zvládnuť psychickú a fyzickú záťaž vykonávanej profesie
schopnosť motivovať zamestnancov pri plnení zverených úloh

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať prevádzku ubytovacích zariadení
  • popísať zabezpečovanie hygieny ubytovacieho a stravovacieho zariadenia, prevádzkový poriadok a hygienický plán
  • definovať pracovné úlohy ubytovacieho úseku
  • popísať zásady spoločenskej komunikácie
  • pracovať s IKT na používateľskej úrovni
  • vysvetliť zásady BOZP, PO a hygieny práce
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať ubytovacie zariadenie, organizačnú štruktúru ubytovacieho úseku, funkciu hotelovej gazdinejústna metóda
uviesť hygienické zásady prevádzky spracované v hygienickom pláneústna metóda
popísať každodennú činnosť úseku v zabezpečení hygieny v hoteliústna metóda
definovať základné princípy ochrany životného prostredia v prevádzke ubytovacieho zariadeniaústna metóda
zostaviť pracovnú náplň chyžnej a upratovačky s využitím výpočtovej technikypraktické skúšanie
zostaviť tabuľku harmonogramu nástupu chyžných na pracoviskopísomná metóda
vysvetliť princípy odmeňovania pracovníkov úsekuústna metóda
vymenovať v praxi najčastejšie používané zásady spoločenského styku - etiketyústna metóda
popísať zásady komunikácie s hosťomústna metóda
definovať zásady BOZP, PO a hygieny prácepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať poskytovanie služieb spojených s pobytom hostí v ubytovacích zariadeniach
  • koordinovať prácu chyžných, upratovačiek a práčiek
  • pripravovať izby po uprataní na ďalší nocľah
  • kontrolovať dodržiavanie štandardov prevádzky ubytovacieho zariadenia
  • zabezpečovať plynulú údržbu zverených priestorov zariadenia
  • efektívne hospodáriť so zvereným majetkom
  • zabezpečovať dodržiavanie zásad BOZP, PO a hygieny práce
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať prácu so sezónnou výzdobou zariadenia a so skladovaním dekoráciíústna metóda
vysvetliť poskytovanie služieb spojených s pobytom hostí v ubytovacích zariadeniachústna metóda
určiť prácu chyžných, upratovačiek a práčiekpísomná metóda
skontrolovať izby po upratanípraktické skúšanie
popísať štandardy prevádzky hotelaústna metóda
predviesť údržbu zverených priestorov zariadeniapraktické skúšanie
popísať zásady efektívneho hospodárenia so zvereným majetkomústna metóda
predviesť kontrolu dodržiavania zásad BOZP, PO a hygieny prácepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať postupy pri reklamáciách a práva spotrebiteľa využívajúcich ubytovacie zariadenie
  • viesť evidenciu strát a nálezov a zabezpečovať manipuláciu s nálezmi
  • vybavovať sťažnosti a reklamácie
  • charakterizovať administratívu a účtovníctvo zverených činností
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať administratívu a účtovníctvo zverených činnostíústna metóda
vymenovať druhy evidencie vykonávanej v dennej práci ubytovacieho úsekuústna metóda
popísať potrebné činnosti v uzávierke mesiacaústna metóda
predviesť riešenie reklamácie a sťažnosti podľa zadanej úlohypraktické skúšanie
popísať postup pri inventarizácii majetku zariadeniaústna metóda
predviesť manipuláciu so stratami a nájdenými predmetmi v hotelipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelávanie:

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90.

Neformálne vzdelávanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.