Pracovník turistického informačného centra - front office
Kód kvalifikácie
C4221002-01243
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
4221002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva |
| definovať zásady jednoduchého účtovníctva |
| popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami |
| popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy |
| popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis |
| popísať metodiku sprievodcovskej činnosti |
| popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb |
| vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu |
| definovať základy marketingového mixu |
| definovať teóriu základov cestovného ruchu |
| špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku |
| definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb |
| vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku |
| popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku |
| vysvetliť základy obehu účtovných dokladov |
| popísať psychológiu predaja |
| vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu |
| charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie |
| popísať zásady spoločenskej komunikácie |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti |
| aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu |
| vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi |
| plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase |
| komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia |
| navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka |
| vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov |
| používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor |
| používať rezervačné systémy |
| určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky |
| pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď) |
| vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb |
| zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov |
| informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku |
| vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku |
| vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky) |
| prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
| vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť silnej orientácie na zákazníka |
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
| schopnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| schopnosť adaptibility a flexibility v myslení |
| schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie |
| schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať |
| schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
| schopnosť empatie ku klientom |
| schopnosť pracovať v tíme |
Hodnotená spôsobilosť
- plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase
- aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti
- popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
- popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
- schopnosť silnej orientácie na zákazníka
- schopnosť empatie ku klientom
- aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie cestovného ruchu a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnosti pre rôzne cieľové skupiny | praktické skúšanie |
| definovať súčasti etického kódexu sprievodcovských služieb | ústna metóda |
| riešiť krízovú situáciu pri neočákavanej zmene časového plánu na modelovej situácii | ústna metóda |
| charakterizovať základné zvyky, požiadavky, osobitosti rozličných zákazníkov z rozdielnych kultúr | ústna metóda |
| predviesť reálnu prehliadku podľa vlastného manuálu k trase | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov
- špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
- vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
- informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| napísať formálny list, resp. email partnerom s použitím správnych pravidiel obchodnej korešpondencie | písomná metóda |
| zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinný | ústna metóda |
| zodpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | písomná metóda |
| odpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | ústna metóda |
| samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisu | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis
- definovať základy marketingového mixu
- navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| stanoviť jednotlivé časti marketingového mixu | ústna metóda |
| popísať základné štandardy turisticko-informačného sektora | ústna metóda |
| definovať základné a doplnkové služby turisticko-informačného sektora | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať teóriu základov cestovného ruchu
- vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
- definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách CR Slovenska s osobitým zreteľom na sektor TIC | písomná metóda |
| reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie CR | ústna metóda |
| charakterizovať klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadení | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať základné administratívne regióny Slovenska z pohľadu CR - charakteristika a špecifika | ústna metóda |
| definovať prírodné špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
| popísať historické špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
| popísať kultúrne špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky
- popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
- popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
- používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor
- používať rezervačné systémy
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| spracovať, zoradiť, vytriediť pomocou funkcií tabuľkového procesora zhromaždené informácie o subjektoch cestovných rezortov (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destinácii | praktické skúšanie |
| definovať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v cestovnom ruchu | ústna metóda |
| demonštrovať štandardnú znalosť z informatiky (práca v OS, internetovými prehliadačmi a mailovými klientmi) | praktické skúšanie |
| kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore TIC | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
- vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu
- vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku
- definovať zásady jednoduchého účtovníctva
- pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
- prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
- vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb
- vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
- vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky)
- vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať zásady jednoduchého účtovníctva v maloobchodnej prevádzke | ústna metóda |
| popísať základy obehu účtovných dokladov | ústna metóda |
| vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku | ústna metóda |
| popísať postup pri reklamácií nespokojného zákazníka objednanej sprievodcovskej služby | ústna metóda |
| vykonať dennú resp. mesačnú uzávierku na registračnej pokladni a s tým súvisiace administratívne kroky | praktické skúšanie |
| definovať postupy a zásady vyúčtovania tržieb | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie
- komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
- popísať zásady spoločenskej komunikácie
- popísať psychológiu predaja
- vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
- zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov
- informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať základné črty interpersonálnej komunikácie (verbálna a neverbálna) | ústna metóda |
| vymenovať základné faktory komunikačného procesu v osobnom, telefonickom a písomnom kontakte so zákazníkom | ústna metóda |
| vymenovať základné špecifiká komunikácie so zákazníkom cez sociálne siete | ústna metóda |
| špecifikovať základné bariéry, ktoré môžu vzniknúť pri komunikácii so zákazníkom | ústna metóda |
| popísať špecifiká vyplývajúce z interkulturálnej komunikácie | ústna metóda |
| predviesť predaj služby a tovaru pri použití psychológie predaja podľa typológie zákazníka v modelových situáciách | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelanie: Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63. Informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ. |