Pracovník turistického informačného centra - front office

Kód kvalifikácie

C4221002-01243

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

4221002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva
definovať zásady jednoduchého účtovníctva
popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis
popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
definovať základy marketingového mixu
definovať teóriu základov cestovného ruchu
špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku
popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
popísať psychológiu predaja
vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu
charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie
popísať zásady spoločenskej komunikácie
Zručnosti
aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti
aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu
vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase
komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov
používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor
používať rezervačné systémy
určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky
pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb
zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov
informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky)
prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov
Kompetencie
schopnosť silnej orientácie na zákazníka
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť v organizovaní a plánovaní práce
schopnosť adaptibility a flexibility v myslení
schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
schopnosť empatie ku klientom
schopnosť pracovať v tíme

Hodnotená spôsobilosť

  • plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase
  • aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti
  • popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
  • popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
  • schopnosť silnej orientácie na zákazníka
  • schopnosť empatie ku klientom
  • aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie cestovného ruchu a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnosti pre rôzne cieľové skupinypraktické skúšanie
definovať súčasti etického kódexu sprievodcovských služiebústna metóda
riešiť krízovú situáciu pri neočákavanej zmene časového plánu na modelovej situáciiústna metóda
charakterizovať základné zvyky, požiadavky, osobitosti rozličných zákazníkov z rozdielnych kultúrústna metóda
predviesť reálnu prehliadku podľa vlastného manuálu k trasepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov
  • špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
  • vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
  • informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
  • schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
napísať formálny list, resp. email partnerom s použitím správnych pravidiel obchodnej korešpondenciepísomná metóda
zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinnýústna metóda
zodpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2písomná metóda
odpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2ústna metóda
samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis
  • definovať základy marketingového mixu
  • navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
stanoviť jednotlivé časti marketingového mixuústna metóda
popísať základné štandardy turisticko-informačného sektoraústna metóda
definovať základné a doplnkové služby turisticko-informačného sektoraústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať teóriu základov cestovného ruchu
  • vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
  • definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách CR Slovenska s osobitým zreteľom na sektor TICpísomná metóda
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie CRústna metóda
charakterizovať klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadeníústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať základné administratívne regióny Slovenska z pohľadu CR - charakteristika a špecifikaústna metóda
definovať prírodné špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda
popísať historické špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda
popísať kultúrne špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky
  • popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
  • popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
  • používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor
  • používať rezervačné systémy
  • schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
spracovať, zoradiť, vytriediť pomocou funkcií tabuľkového procesora zhromaždené informácie o subjektoch cestovných rezortov (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destináciipraktické skúšanie
definovať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v cestovnom ruchuústna metóda
demonštrovať štandardnú znalosť z informatiky (práca v OS, internetovými prehliadačmi a mailovými klientmi)praktické skúšanie
kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore TICústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
  • vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu
  • vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku
  • definovať zásady jednoduchého účtovníctva
  • pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
  • prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
  • vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb
  • vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
  • vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky)
  • vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady jednoduchého účtovníctva v maloobchodnej prevádzkeústna metóda
popísať základy obehu účtovných dokladovústna metóda
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom stykuústna metóda
popísať postup pri reklamácií nespokojného zákazníka objednanej sprievodcovskej službyústna metóda
vykonať dennú resp. mesačnú uzávierku na registračnej pokladni a s tým súvisiace administratívne krokypraktické skúšanie
definovať postupy a zásady vyúčtovania tržiebústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie
  • komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
  • popísať zásady spoločenskej komunikácie
  • popísať psychológiu predaja
  • vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
  • zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov
  • informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať základné črty interpersonálnej komunikácie (verbálna a neverbálna)ústna metóda
vymenovať základné faktory komunikačného procesu v osobnom, telefonickom a písomnom kontakte so zákazníkomústna metóda
vymenovať základné špecifiká komunikácie so zákazníkom cez sociálne sieteústna metóda
špecifikovať základné bariéry, ktoré môžu vzniknúť pri komunikácii so zákazníkomústna metóda
popísať špecifiká vyplývajúce z interkulturálnej komunikácieústna metóda
predviesť predaj služby a tovaru pri použití psychológie predaja podľa typológie zákazníka v modelových situáciáchpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ.