Pracovník turistického informačného centra - front office
Kód kvalifikácie
C4221002-01243
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
4221002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva |
definovať zásady jednoduchého účtovníctva |
popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami |
popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy |
popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis |
popísať metodiku sprievodcovskej činnosti |
popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb |
vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu |
definovať základy marketingového mixu |
definovať teóriu základov cestovného ruchu |
špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku |
definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb |
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku |
popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku |
vysvetliť základy obehu účtovných dokladov |
popísať psychológiu predaja |
vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu |
charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie |
popísať zásady spoločenskej komunikácie |
Zručnosti |
---|
aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti |
aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu |
vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi |
plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase |
komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia |
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka |
vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov |
používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor |
používať rezervačné systémy |
určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky |
pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď) |
vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb |
zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov |
informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku |
vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku |
vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky) |
prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov |
Kompetencie |
---|
schopnosť silnej orientácie na zákazníka |
schopnosť komunikovať s ľuďmi |
schopnosť v organizovaní a plánovaní práce |
schopnosť adaptibility a flexibility v myslení |
schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie |
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať |
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
schopnosť empatie ku klientom |
schopnosť pracovať v tíme |
Hodnotená spôsobilosť
- plánovať manuál sprevádzania po zadanej trase
- aplikovať praktické sprievodcovské činnosti so zreteľom na získané vedomosti
- popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
- popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
- schopnosť silnej orientácie na zákazníka
- schopnosť empatie ku klientom
- aplikovať manažment času, schopnosť operatívne skrátiť alebo rozšíriť trvanie prehliadky/výkladu z časových dôvodov s cieľom poskytnúť účastníkom čo najkomplexnejšiu informáciu
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie cestovného ruchu a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnosti pre rôzne cieľové skupiny | praktické skúšanie |
definovať súčasti etického kódexu sprievodcovských služieb | ústna metóda |
riešiť krízovú situáciu pri neočákavanej zmene časového plánu na modelovej situácii | ústna metóda |
charakterizovať základné zvyky, požiadavky, osobitosti rozličných zákazníkov z rozdielnych kultúr | ústna metóda |
predviesť reálnu prehliadku podľa vlastného manuálu k trase | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vypracovávať preklady textov z/do cudzích jazykov
- špecifikovať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
- vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
- informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
napísať formálny list, resp. email partnerom s použitím správnych pravidiel obchodnej korešpondencie | písomná metóda |
zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinný | ústna metóda |
zodpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | písomná metóda |
odpovedať na zadané otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | ústna metóda |
samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisu | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať turisticko-informačný sektor, prevádzku turisticko-informačného sektora, zákaznícky servis
- definovať základy marketingového mixu
- navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
stanoviť jednotlivé časti marketingového mixu | ústna metóda |
popísať základné štandardy turisticko-informačného sektora | ústna metóda |
definovať základné a doplnkové služby turisticko-informačného sektora | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať teóriu základov cestovného ruchu
- vymenovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
- definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách CR Slovenska s osobitým zreteľom na sektor TIC | písomná metóda |
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie CR | ústna metóda |
charakterizovať klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadení | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného historického a kultúrneho dedičstva
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať základné administratívne regióny Slovenska z pohľadu CR - charakteristika a špecifika | ústna metóda |
definovať prírodné špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
popísať historické špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
popísať kultúrne špecifiká základných regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- určovať, vyhľadávať, triediť a spracovávať informácie s využítím výpočtovej techniky
- popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
- popísať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
- používať databázový software určený pre turisticko-informačný sektor
- používať rezervačné systémy
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
spracovať, zoradiť, vytriediť pomocou funkcií tabuľkového procesora zhromaždené informácie o subjektoch cestovných rezortov (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destinácii | praktické skúšanie |
definovať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v cestovnom ruchu | ústna metóda |
demonštrovať štandardnú znalosť z informatiky (práca v OS, internetovými prehliadačmi a mailovými klientmi) | praktické skúšanie |
kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore TIC | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
- vymenovať právne predpisy v prevádzke obchodu
- vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku
- definovať zásady jednoduchého účtovníctva
- pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
- prijímať hotovostné platby od zákazníkov za poskytnuté služby a tovar, vrátane vystavovania príslušných dokladov
- vyúčtovať tržby z predaja tovarov a služieb
- vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
- vykonávať všetky administratívne úkony spojené s vedením registračnej pokladne (uzávierky)
- vykonávať zmenárenskú činnosť zákazníkom, vrátane vystavovania príslušných dokladov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady jednoduchého účtovníctva v maloobchodnej prevádzke | ústna metóda |
popísať základy obehu účtovných dokladov | ústna metóda |
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku | ústna metóda |
popísať postup pri reklamácií nespokojného zákazníka objednanej sprievodcovskej služby | ústna metóda |
vykonať dennú resp. mesačnú uzávierku na registračnej pokladni a s tým súvisiace administratívne kroky | praktické skúšanie |
definovať postupy a zásady vyúčtovania tržieb | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať znaky verbálnej a neverbálnej komunikácie
- komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
- popísať zásady spoločenskej komunikácie
- popísať psychológiu predaja
- vystupovať spoločensky a profesionálne v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
- zabezpečovať reklamné a propagačné akcie v oblasti záujmu zákazníkov
- informovať cez telefón v slovenskom i cudzom jazyku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vymenovať základné črty interpersonálnej komunikácie (verbálna a neverbálna) | ústna metóda |
vymenovať základné faktory komunikačného procesu v osobnom, telefonickom a písomnom kontakte so zákazníkom | ústna metóda |
vymenovať základné špecifiká komunikácie so zákazníkom cez sociálne siete | ústna metóda |
špecifikovať základné bariéry, ktoré môžu vzniknúť pri komunikácii so zákazníkom | ústna metóda |
popísať špecifiká vyplývajúce z interkulturálnej komunikácie | ústna metóda |
predviesť predaj služby a tovaru pri použití psychológie predaja podľa typológie zákazníka v modelových situáciách | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie všetkých uvedených kritérií hodnotenia na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Formálne vzdelanie: Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63. Informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ. |