Pracovník turistického informačného centra - back office

Kód kvalifikácie

C4221002-01242

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

4221002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov
popísať pravidlá slovenského jazyka a štylistiku v médiách a publikáciách
vymenovať a charakterizovať základné slohové postupy
popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
definovať teóriu základov cestovného ruchu
definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikácia a kategorizácia ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
špecifikovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
popísať sektor turistického informačného centra, prevádzku turistického informačného centra, zákaznícky servis
popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
definovať základy marketingového mixu
popísať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
charakterizovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
vysvetliť spôsoby platieb v obchodnom styku
charakterizovať zásady masovej komunikácie
Zručnosti
aplikovať teoretické vedomosti z oblasti marketingu pri redakčnej práci
aplikovať praktické vedomosti z oblasti cestovnéhom ruchu
používať databázový software určený pre sektor turistického informačného centra
používať rezervačné systémy pomocou digitálnych technológií
spracovávať štatistické údaje a následne ich analyzovať
vkladať dáta a dátové súbory do počítačových aplikácií
vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
monitorovať webové stránky
spracovávať databázové/textové súbory, vytvárať tabulky a grafy
komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
zálohovať dátové súbory a knižnice
vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
analyzovať sťažnosti od klientov a partnerov turistického informačného centra
analyzovať publicitu eventov a základného informačného servisu v rámci služieb informačného centra
Kompetencie
zodpovednosť za rešpektovanie právnych a etických zásad
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť silnej orientácie na zákazníka
samostatosť v organizovaní a plánovaní práce
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť tvorivého myslenia

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov
  • popísať pravidlá slovenského jazyka a štylistiku v médiách a publikáciách
  • aplikovať teoretické vedomosti z oblasti marketingu pri redakčnej práci
  • charakterizovať zásady masovej komunikácie
  • schopnosť tvorivého myslenia
  • vymenovať a charakterizovať základné slohové postupy
  • schopnosť pracovať v tíme
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať jednotlivé role v tíme resp. pracovnom kolektíveústna metóda
napísať inšpiratívny článok k produktovému balíku destináciepraktické skúšanie
spracovať vybraný produkt destinácie do článku, ktorý by mal byť uverejnený na webovej stránke v slovenskom i cudzom jazykupraktické skúšanie
vymenovať slohové postupy písania v printových médiáchústna metóda
definovať štylistiku písania pre webové stránky resp. sociálne sieteústna metóda
popísať redakčný systém elektronických mediíústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
  • vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov
  • vybavovať korešpondenciu v slovenskom i cudzom jazyku
  • charakterizovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
  • vysvetliť spôsoby platieb v obchodnom styku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského jazyka do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisupísomná metóda
napísať inšpiratívny článok o zvolenej destinácii v cudzom jazyku (angličtina je povinná, ďalší jazyk výhodou)písomná metóda
predviesť komunikáciu v cudzom jazyku slovom na úrovni B2, prípadne C1 a C2ústna metóda
napísať formálny list resp.email partnerom s použitím pravidiel obchodnej korešpondenciepísomná metóda
odpovedať na otázky v cudzom jazyku na úrovni B2, prípadne C1 a C2písomná metóda
zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinnýústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať sektor turistického informačného centra, prevádzku turistického informačného centra, zákaznícky servis
  • navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
  • popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
  • popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
  • schopnosť silnej orientácie na zákazníka
  • analyzovať publicitu eventov a základného informačného servisu v rámci služieb informačného centra
  • schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
  • aplikovať praktické vedomosti z oblasti cestovnéhom ruchu
  • definovať základy marketingového mixu
  • charakterizovať zásady masovej komunikácie
  • analyzovať sťažnosti od klientov a partnerov turistického informačného centra
  • komunikovať s náročným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základné štandardy turistického informačného centraústna metóda
definovať základné a doplnkové služby turistického informačného centraústna metóda
definovať produkt ako súčasť marketingového mixu turistického informačného centraústna metóda
na základe analýzy navrhnúť stratégiu publicity eventov a základného informačného servisu v rámci služieb vybraného informačného centraústna metóda
špecifikovať jednotlivé časti marketingového mixu turistického informačného centraústna metóda
spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnostiústna metóda
predviesť krízovú komunikáciu na modelovej situáciipraktické skúšanie
definovať distribučné kanály ako súčasť marketingového mixu turistického informačného centraústna metóda
vyriešiť krízovú situáciu s komplikovaným zákazníkom na modelovej situáciiústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
  • používať databázový software určený pre sektor turistického informačného centra
  • vkladať dáta a dátové súbory do počítačových aplikácií
  • používať rezervačné systémy pomocou digitálnych technológií
  • samostatosť v organizovaní a plánovaní práce
  • popísať digitálne technológie so zameraním na textové editory, tabuľkový procesor, prezentačný softvér, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
  • zodpovednosť za rešpektovanie právnych a etických zásad
  • zálohovať dátové súbory a knižnice
  • spracovávať databázové/textové súbory, vytvárať tabulky a grafy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v cestovnom ruchuústna metóda
predviesť prácu v digitálnom prostredí s internetovými prehliadačmi a mailovými klientmipraktické skúšanie
spracovať pomocou funkcií tabuľkového procesora zhromaždené informácie o subjektoch cestovného ruchu (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destináciipraktické skúšanie
kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore turistického informačného centraústna metóda
určiť stratégiu zoradenia a vytriedenia informácií o subjektoch cestovného ruchu pomocou tabuľkového procesoraústna metóda
charakterizovať nové trendy v rozvoji informačných systémov v cestovnom ruchuústna metóda
vysvetliť význam počítačových sietí a možnosti ich využitia v praxiústna metóda
spracovať databázové/textové súbory, vytvoriť tabuľky a grafypraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať všeobecnú regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať základné administratívne regióny Slovenska z pohľadu cestovného ruchu - charakteristika a kompetencieústna metóda
definovať prírodné špecifiká základných regiónov Slovenskaústna metóda
definovať historické špecifiká základných regiónov Slovenskaústna metóda
definovať kultúrne špecifiká základných regiónov Slovenskaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať teóriu základov cestovného ruchu
  • špecifikovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb cestovného ruchu
  • definovať základnú charakteristiku služieb cestovného ruchu, klasifikácia a kategorizácia ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
  • spracovávať štatistické údaje a následne ich analyzovať
  • monitorovať webové stránky
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
analyzovať zadané služby v určených destináciách cestovného ruchu Slovenska s osobitým zreteľom na sektor turisticko-informačného centraústna metóda
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie cestovného ruchuústna metóda
definovať klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadeníústna metóda
predviesť monitorovanie zadanej webovej stránkypraktické skúšanie
spracovať štatistické údaje a následne ich analyzovať podľa zadaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je úspešné splnenie kritérií hodnotenia na minimálne 80%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne I. stupeň VŠ.