Manažér pre kľúčových zákazníkov v chémii

Kód kvalifikácie

U2433999-01239

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

2433999

Sektorová rada

Chémia a farmácia

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
definovať legislatívu súvisiacu s chemickou výrobou
identifikovať základné procesy z anorganickej a organickej chémie
definovať chemické procesy vo výrobe a postupy podľa jednotlivých zákazníkov
kategorizovať a definovať predajné techniky
popísať proces výroby u zákazníka a využitie chemického produktu
opísať dôležité kvalitatívne parametre vybraného okruhu chemických výrobkov
Zručnosti
zrozumiteľne a spisovne komunikovať v požadovanom cudzom jazyku pri prezentácii produktov
aplikovať znalosti z chémie podľa konkrétnych produktov
vyhľadať informácie o sortimente, kvalitatívnych a ekonomických parametroch zvolenej skupiny výrobkov
vyhľadať, roztriediť a interpretovať informácie o stave vedy a techniky vo zvolenom okruhu chemickej výroby
aktívne používať predajné techniky
využívať prezentačné zručnosti na dennej báze
využívať princípy biznis etikety
aktívne komunikovať so zákazníkmi
poskytovať kľúčovým zákazníkom potrebné informácie o chemickych produktoch
organizovať pracovné stretnutia, porady a návštevy
kontrolovať objednávkový proces
riadiť tím špecialistov predaja a asistentov
riešiť odborné/pracovné problémy v súlade s platnou legislatívou a svojím pracovným zaradením
usporadúvať a vyhodnocovať informácie o konkurencii
udržiavať obchodné vzťahy a podporovať kľúčových zákazníkov
efektívne komunikovať s kľúčovými zákazníkmi aj s vedením produktovej línie
udržiavať kľúčových zákazníkov
efektívne riešiť problémy na strane spoločnosti aj u zákazníka
zabezpečiť skúšanie a testovanie produktov u zákazníka
prerokovať a vyjednávať ceny produktov
plniť stanovené ciele a plány predaja
hľadať nové možnosti a cesty predaja chemických produktov
uvádzať produkty na trh
Kompetencie
samostatnosť pri časovom manažmente svojej práce
samostatnosť v myslení a rozhodovaní pri riešení každodenných problémov, týkajúcich sa organizácii práce na pracovisku.
digitálna gramotnosť
zodpovednosť za výsledky svojej prace
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť pristupovať ku klientovi odborne
profesionalita, ľudskosť, empatia a tolerancia

Hodnotená spôsobilosť

  • identifikovať základné procesy z anorganickej a organickej chémie
  • popísať proces výroby u zákazníka a využitie chemického produktu
  • definovať chemické procesy vo výrobe a postupy podľa jednotlivých zákazníkov
  • aplikovať znalosti z chémie podľa konkrétnych produktov
  • opísať dôležité kvalitatívne parametre vybraného okruhu chemických výrobkov
  • vyhľadať informácie o sortimente, kvalitatívnych a ekonomických parametroch zvolenej skupiny výrobkov
  • vyhľadať, roztriediť a interpretovať informácie o stave vedy a techniky vo zvolenom okruhu chemickej výroby
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať a popísať procesy z oblasti anorganickej a organickej chémiepísomná metóda
opísať jednotlivé produkty v uvedených oblastiach chémiepísomná metóda
navrhnúť jednotlivé procesy výroby čo najefektívnejšie pre jednotlivé typy produktovpísomná metóda
navrhnúť spôsob aplikácie procesu výroby pre potreby zákazníkapísomná metóda
vysvetliť základné kvalitatívne parametre na základe predložených údajov o vlastnostiach a zložení chemického produktuústna metóda
na základe vybraných dát interpretovať informácie o sortimenteústna metóda
prezentovať aktuálny stav vedy a techniky v určenom okruhu chemickej výroby na základe najnovších publikovaných vedeckotechnických poznatkovústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

podmienkou pre úspešné vykonanie skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 75%

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať legislatívu súvisiacu s chemickou výrobou
  • definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
  • riešiť odborné/pracovné problémy v súlade s platnou legislatívou a svojím pracovným zaradením
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
opísať legislatívu súvisiacu s chemickou výrobou a uvádzaním chemických látok na trhpísomná metóda
charakterizovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri prácipísomná metóda
popísať platnú legislatívu v nadväznosti na kvalifikáciupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

podmienkou pre úspešné vykonanie skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 70%

Hodnotená spôsobilosť

  • kategorizovať a definovať predajné techniky
  • plniť stanovené ciele a plány predaja
  • aktívne komunikovať so zákazníkmi
  • hľadať nové možnosti a cesty predaja chemických produktov
  • efektívne riešiť problémy na strane spoločnosti aj u zákazníka
  • uvádzať produkty na trh
  • aktívne používať predajné techniky
  • využívať prezentačné zručnosti na dennej báze
  • využívať princípy biznis etikety
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
odprezentovať na základe simulovanej úlohy schopnosť predať chemické produktypraktické skúšanie
popísať použitie biznis etikety v praxiústna metóda
charakterizovať proces cenotvorby chemických produktovpraktické skúšanie
navrhnúť efektívne riešenie potrieb zákazníka vzhľadom na potreby spoločnostiústna metóda
na základe odborného rozhovoru preukázať schopnosť naplniť stanovené ciele a naplniť predpokladané plány predaja produktovústna metóda
objasniť a vysvetliť techniky zavádzania nových produktov na trhpísomná metóda
vymenovať základné techniky predaja špecifických chemických produktovpísomná metóda
vysvetliť nastavenia ceny vzhľadom na potreby zákazníkapraktické skúšanie
predviesť komunikáciu so zákazníkom na základe stanovenej situácieústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

podmienkou pre úspešné vykonanie skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 75%

Hodnotená spôsobilosť

  • usporadúvať a vyhodnocovať informácie o konkurencii
  • udržiavať obchodné vzťahy a podporovať kľúčových zákazníkov
  • efektívne komunikovať s kľúčovými zákazníkmi aj s vedením produktovej línie
  • riadiť tím špecialistov predaja a asistentov
  • prerokovať a vyjednávať ceny produktov
  • zabezpečiť skúšanie a testovanie produktov u zákazníka
  • organizovať pracovné stretnutia, porady a návštevy
  • kontrolovať objednávkový proces
  • schopnosť pristupovať ku klientovi odborne
  • schopnosť pracovať v tíme
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť schopnosť viesť rozhovor na odbornej úrovni a zároveň efektívne komunikovať v simulovanom rozhovore s kľúčovými zákazníkmi o cene produktu, o nových produktov, ktoré sa zavádzajú na trh.praktické skúšanie
popísať objednávkový proces a jeho následnú kontrolu.písomná metóda
predviesť formy udržiavania obchodných vzťahov pre kľúčových zákazníkovústna metóda
odprezentovať profesionálnym a odborným spôsobom produkty pred potenciálnym zákazníkom, preukázať profesionálny a odborný prístup ku klientoviústna metóda
odprezentovať profesionálnym prístupom organizáciu a vedenie porady a stretnutiaústna metóda
predviesť efektívnu komunikáciu a spoluprácu s ostatnými pracovníkmiústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

podmienkou pre úspešné vykonanie skúšky je splniť uvedené kritériá minimálne na 75%

Metodické usmernenia

Uchádzač o overenie kompetencií manažér pre kľúčových zákazníkov v chémii  získa od oprávnenej vzdelávacej inštitúcie informácie o priebehu skúšky a zoznam potrebných dokladov. Uchádzač je vopred oboznámený s pracoviskom a požiadavkami bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany.

Formálne vzdelávanie: vysokoškolské (terciárne)

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63

Neformálne vzdelávanie

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18