Riadiaci pracovník pre oblasť náboru a výberu pracovníkov

Kód kvalifikácie

U1212002-01001

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

1212002

Sektorová rada

Administratíva, ekonomika a manažment

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
vysvetliť účel a cieľ personálneho manažmentu
definovať pracovnoprávnu legislatívu
špecifikovať štandardné techniky manažmentu využívaného pri plánovaní, realizácií a vyhodnocovaní náboru a výberu pracovníkov
popísať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
vysvetliť postup v pracovných analýzach a metodiku projektovania práce
popísať metódy v personálnej oblasti, ktoré podporujú stratégiu organizácie
špecifikovať fázy náboru a výberu pracovníkov
definovať metódy získavania zamestnancov
Zručnosti
riadiť tím náborových pracovníkov
riadiť a vytvárať koncepcie adaptačného procesu v spoločnosti
riešiť problémy vyplývajúce z oblasti riadenia ľudských zdrojov
plánovať finančné náklady na nábor a výber pracovníkov
stanovovať vstupné jednotky vo výberovom procese
aplikovať metódy prijímania pracovníkov a viesť prijímacie pohovory
aplikovať princípy psychólogie a andragogiky v oblasti riadenia ľudí
vytvárať stratégiu spoločnosti v oblasti náboru a výberu pracovníkov
analyzovať a hodnotiť pracovné miesta v organizácii
poskytovať poradenstvo pri vytváraní a obsadzovaní pracovných miest
vytvárať dokumentáciu spojenú s personálnym zabezpečením
Kompetencie
schopnosť analyzovať a riešiť problémy
schopnosť riadiť tím, reflektovať názory spolupracovníkov z iných profesií, flexibilne reagovať na podnety
organizovať a plánovať prácu
mať tvorivý a kreatívny prístup k práci
uplatňovať profesijnú komunikáciu a produktívny psychologický prístup
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť viesť ľudí
zodpovednosť za kvalitu svojej práce

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť postup v pracovných analýzach a metodiku projektovania práce
  • špecifikovať štandardné techniky manažmentu využívaného pri plánovaní, realizácií a vyhodnocovaní náboru a výberu pracovníkov
  • analyzovať a hodnotiť pracovné miesta v organizácii
  • vytvárať stratégiu spoločnosti v oblasti náboru a výberu pracovníkov
  • plánovať finančné náklady na nábor a výber pracovníkov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vyhotoviť analýzu pracovných miest zameranú na potrebu nových pracovníkov pre dosiahnutie cieľov organizáciepísomná metóda
vysvetliť jednotlivé kroky a metódy použité pri zisťovaní potreby obsadzovania pracovných miestústna metóda
vypracovať projekt zameraný na nábor a výber zamestnacovpísomná metóda
na základe analýzy vytvoriť plán finančných nákladov potrebných pre nábor a výber zamestnancovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať kariérny rast zamestnancov, formy a možnosti ďalšieho vzdelávania
  • popísať metódy v personálnej oblasti, ktoré podporujú stratégiu organizácie
  • riešiť problémy vyplývajúce z oblasti riadenia ľudských zdrojov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
stanoviť kritéria pre jednotlivé pracovné pozíciepísomná metóda
na základe organizačnej štruktúry a stanovených podmienok pre jednotlivé pracovné pozície vysvetliť možný kariérny rastústna metóda
vypracovať návrh pre vzdelávací projekt pracovníkov zameraný na zvyšovanie kvalifikáciepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať metódy získavania zamestnancov
  • špecifikovať fázy náboru a výberu pracovníkov
  • stanovovať vstupné jednotky vo výberovom procese
  • aplikovať metódy prijímania pracovníkov a viesť prijímacie pohovory
  • poskytovať poradenstvo pri vytváraní a obsadzovaní pracovných miest
  • definovať pracovnoprávnu legislatívu
  • vytvárať dokumentáciu spojenú s personálnym zabezpečením
  • riadiť tím náborových pracovníkov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať možné spôsoby získavania zamestanacovústna metóda
vysvetliť jednotlivé fázy náboru a výberu pracovníkovústna metóda
vypracovať štruktúru náborových akciípísomná metóda
na základe vstupných informácií selektovať uchádzačov o pracovné miestopraktické skúšanie
simulovať prijímacie pohovory s vybranými uchádzačmi o pracovné miestopraktické skúšanie
vyhodnotiť hodnotiace pohovory a navrhnúť vhodných uchádzačov spĺňajúcich kritéria výberuústna metóda
vytvoriť pracovné zmluvy s konkrétnymi podmienkami a náplňou prácepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%.

Hodnotená spôsobilosť

  • riadiť a vytvárať koncepcie adaptačného procesu v spoločnosti
  • aplikovať princípy psychólogie a andragogiky v oblasti riadenia ľudí
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vytvoriť štruktúru adaptačného procesu nových pracovníkovpísomná metóda
navrhnúť možnosti vzdelávacích kurzov pre zvýšenie kvalifikácie nových pracovníkov a pre efektívnejšie adaptovanie do pracovného prostrediaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritéria hodnotenia min. na 75%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63

Neformálne vzdelanie: 

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18