Vedúci recepcie

Kód kvalifikácie

C4224001-00734

Úroveň SKKR

5

SK ISCO-08

4224001

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s hosťom
popísať korešpondenciu v domácom a v cudzom jazyku
definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
špecifikovať princípy obchodného a pracovného práva pre prácu v hotelierstve a v gastronómii
charakterizovať organizáciu a prevádzku ubytovacieho zariadenia a jeho stredísk, pracovísk
definovať zásady marketingu pre ubytovacie zariadenia
charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov v prevádzke ubytovacieho zariadenia
vysvetliť problematiku zabezpečenia predpisov o hygiene, BOZP a PO v prevádzke ubytovacieho zariadenia
vysvetliť kontrolnú činnosť ako súčasť riadenia vedúceho recepcie
Zručnosti
realizovať zber informácií o službách hotela a jeho stredísk a ich poskytovanie hosťom
pracovať s PC, internetom, sociálnymi sieťami
koordinovať činnosti recepcie a zostavovať pracovné náplne jednotlivých pracovníkov
navrhovať postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadenia
starať sa o zverený majetok a hodnoty k vyúčtovaniu
používať informačné technológie ubytovacieho strediska na recepcii
obsluhovať rezervačný softvér, pokladničný systém a zúčtovací terminál
spracovávať údaje o činnosti hotelového úseku
inventarizovať a vysporiadávať inventarizačné rozdiely
Kompetencie
schopnosť komunikovať so zákazníkom v rámci zásad spoločenského styku
schopnosť riadiť a motivovať pracovníkov ubytovacieho úseku
samostatnosť pri organizácii práce a zodpovednosť za jej výsledky
samostatnosť pri riešení problémov
samostatnosť v riadení marketingových činností ubytovacieho zariadenia
zodpovednosť za kvalitu poskytovaných služieb

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať organizáciu a prevádzku ubytovacieho zariadenia a jeho stredísk, pracovísk
  • koordinovať činnosti recepcie a zostavovať pracovné náplne jednotlivých pracovníkov
  • definovať zásady marketingu pre ubytovacie zariadenia
  • definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s hosťom
  • popísať korešpondenciu v domácom a v cudzom jazyku
  • charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov v prevádzke ubytovacieho zariadenia
  • špecifikovať princípy obchodného a pracovného práva pre prácu v hotelierstve a v gastronómii
  • schopnosť komunikovať so zákazníkom v rámci zásad spoločenského styku
  • starať sa o zverený majetok a hodnoty k vyúčtovaniu
  • schopnosť riadiť a motivovať pracovníkov ubytovacieho úseku
  • definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
  • navrhovať postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadenia
  • vysvetliť problematiku zabezpečenia predpisov o hygiene, BOZP a PO v prevádzke ubytovacieho zariadenia
  • vysvetliť kontrolnú činnosť ako súčasť riadenia vedúceho recepcie
  • inventarizovať a vysporiadávať inventarizačné rozdiely
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať organizačnú štruktúru ubytovacieho zariadenia a jeho stredískústna metóda
popísať pracovné činnosti a pracovné náplne - vybrané stredisko, pracovná pozíciaústna metóda
definovať prevádzku recepcie a popísať pracovné náplne jej pracovníkovústna metóda
popísať marketing ubytovacieho zariadenia a jeho súčastipraktické skúšanie
popísať zásady komunikácie pracovníkov prvého kontaktu so zákazníkom s predvedením zásad spoločenského stykupraktické skúšanie
definovať zásady ochrany spotrebiteľa v práci recepcieústna metóda
popísať škálu údajov, ktoré zbiera ubytovacie zariadenie o svojej činnostipraktické skúšanie
charakterizovať štatistické a ekonomické údaje potrebné pre hodnotenie činnosti ubytovacieho úsekupraktické skúšanie
predviesť prijatie a vyriešenie vzorovej sťažnosti a reklamácie poskytovaných služiebpraktické skúšanie
popísať kontrolnú činnosť v práci vedúceho recepcieústna metóda
popísal najfrekventovanejšie legislatívne úpravy upravujúce obchodné operácie v činnosti recepcieústna metóda
definovať majetok hotela sústredený v recepciipísomná metóda
popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielovústna metóda
definovať predpisy o hygiene, BOZP, PO pre ubytovací úsek a jeho strediskápísomná metóda
navrhnúť postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadeniaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia v teoretickej oblasti minimálne na 70% a v praktickej oblasti minimálne na 80%.

 

Hodnotená spôsobilosť

  • obsluhovať rezervačný softvér, pokladničný systém a zúčtovací terminál
  • používať informačné technológie ubytovacieho strediska na recepcii
  • pracovať s PC, internetom, sociálnymi sieťami
  • realizovať zber informácií o službách hotela a jeho stredísk a ich poskytovanie hosťom
  • spracovávať údaje o činnosti hotelového úseku
  • zodpovednosť za kvalitu poskytovaných služieb
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť prijatie objednávky hosťa, prácu s rezervačným systémom a zúčtovať konzumáciu prostredníctvom POS terminálupraktické skúšanie
predviesť niekoľko variantov elektronickej písomnej komunikácie s hosťom v cudzom jazykupraktické skúšanie
definovať technológie hotela obsluhované z recepcieústna metóda
demonštrovať prácu s PC, softvérom na kancelárske práce, internetom a sociálnymi sieťamipraktické skúšanie
predviesť obsluhu rezervačného softvéru, pokladničného systému a zúčtovacích terminálovpraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia v teoretickej oblasti minimálne na 70% a v praktickej oblasti minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.

Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončené minimálne stredoškolské vzdelanie v oblasti obchodu, hotelov a služieb.