Vedúci recepcie
Kód kvalifikácie
C4224001-00734
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
4224001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s hosťom |
popísať korešpondenciu v domácom a v cudzom jazyku |
definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií |
špecifikovať princípy obchodného a pracovného práva pre prácu v hotelierstve a v gastronómii |
charakterizovať organizáciu a prevádzku ubytovacieho zariadenia a jeho stredísk, pracovísk |
definovať zásady marketingu pre ubytovacie zariadenia |
charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov v prevádzke ubytovacieho zariadenia |
vysvetliť problematiku zabezpečenia predpisov o hygiene, BOZP a PO v prevádzke ubytovacieho zariadenia |
vysvetliť kontrolnú činnosť ako súčasť riadenia vedúceho recepcie |
Zručnosti |
---|
realizovať zber informácií o službách hotela a jeho stredísk a ich poskytovanie hosťom |
pracovať s PC, internetom, sociálnymi sieťami |
koordinovať činnosti recepcie a zostavovať pracovné náplne jednotlivých pracovníkov |
navrhovať postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadenia |
starať sa o zverený majetok a hodnoty k vyúčtovaniu |
používať informačné technológie ubytovacieho strediska na recepcii |
obsluhovať rezervačný softvér, pokladničný systém a zúčtovací terminál |
spracovávať údaje o činnosti hotelového úseku |
inventarizovať a vysporiadávať inventarizačné rozdiely |
Kompetencie |
---|
schopnosť komunikovať so zákazníkom v rámci zásad spoločenského styku |
schopnosť riadiť a motivovať pracovníkov ubytovacieho úseku |
samostatnosť pri organizácii práce a zodpovednosť za jej výsledky |
samostatnosť pri riešení problémov |
samostatnosť v riadení marketingových činností ubytovacieho zariadenia |
zodpovednosť za kvalitu poskytovaných služieb |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať organizáciu a prevádzku ubytovacieho zariadenia a jeho stredísk, pracovísk
- koordinovať činnosti recepcie a zostavovať pracovné náplne jednotlivých pracovníkov
- definovať zásady marketingu pre ubytovacie zariadenia
- definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s hosťom
- popísať korešpondenciu v domácom a v cudzom jazyku
- charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov v prevádzke ubytovacieho zariadenia
- špecifikovať princípy obchodného a pracovného práva pre prácu v hotelierstve a v gastronómii
- schopnosť komunikovať so zákazníkom v rámci zásad spoločenského styku
- starať sa o zverený majetok a hodnoty k vyúčtovaniu
- schopnosť riadiť a motivovať pracovníkov ubytovacieho úseku
- definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
- navrhovať postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadenia
- vysvetliť problematiku zabezpečenia predpisov o hygiene, BOZP a PO v prevádzke ubytovacieho zariadenia
- vysvetliť kontrolnú činnosť ako súčasť riadenia vedúceho recepcie
- inventarizovať a vysporiadávať inventarizačné rozdiely
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
charakterizovať organizačnú štruktúru ubytovacieho zariadenia a jeho stredísk | ústna metóda |
popísať pracovné činnosti a pracovné náplne - vybrané stredisko, pracovná pozícia | ústna metóda |
definovať prevádzku recepcie a popísať pracovné náplne jej pracovníkov | ústna metóda |
popísať marketing ubytovacieho zariadenia a jeho súčasti | praktické skúšanie |
popísať zásady komunikácie pracovníkov prvého kontaktu so zákazníkom s predvedením zásad spoločenského styku | praktické skúšanie |
definovať zásady ochrany spotrebiteľa v práci recepcie | ústna metóda |
popísať škálu údajov, ktoré zbiera ubytovacie zariadenie o svojej činnosti | praktické skúšanie |
charakterizovať štatistické a ekonomické údaje potrebné pre hodnotenie činnosti ubytovacieho úseku | praktické skúšanie |
predviesť prijatie a vyriešenie vzorovej sťažnosti a reklamácie poskytovaných služieb | praktické skúšanie |
popísať kontrolnú činnosť v práci vedúceho recepcie | ústna metóda |
popísal najfrekventovanejšie legislatívne úpravy upravujúce obchodné operácie v činnosti recepcie | ústna metóda |
definovať majetok hotela sústredený v recepcii | písomná metóda |
popísať inventarizáciu a vysporiadanie inventarizačných rozdielov | ústna metóda |
definovať predpisy o hygiene, BOZP, PO pre ubytovací úsek a jeho strediská | písomná metóda |
navrhnúť postupy pôsobiace na rast kvality poskytovaných služieb ubytovacieho zariadenia | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia v teoretickej oblasti minimálne na 70% a v praktickej oblasti minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- obsluhovať rezervačný softvér, pokladničný systém a zúčtovací terminál
- používať informačné technológie ubytovacieho strediska na recepcii
- pracovať s PC, internetom, sociálnymi sieťami
- realizovať zber informácií o službách hotela a jeho stredísk a ich poskytovanie hosťom
- spracovávať údaje o činnosti hotelového úseku
- zodpovednosť za kvalitu poskytovaných služieb
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
predviesť prijatie objednávky hosťa, prácu s rezervačným systémom a zúčtovať konzumáciu prostredníctvom POS terminálu | praktické skúšanie |
predviesť niekoľko variantov elektronickej písomnej komunikácie s hosťom v cudzom jazyku | praktické skúšanie |
definovať technológie hotela obsluhované z recepcie | ústna metóda |
demonštrovať prácu s PC, softvérom na kancelárske práce, internetom a sociálnymi sieťami | praktické skúšanie |
predviesť obsluhu rezervačného softvéru, pokladničného systému a zúčtovacích terminálov | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť kritériá hodnotenia v teoretickej oblasti minimálne na 70% a v praktickej oblasti minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o kvalifikáciu musí mať ukončené minimálne stredoškolské vzdelanie v oblasti obchodu, hotelov a služieb. |