Manažér reštaurácie
Kód kvalifikácie
U1412001-00705
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
1412001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
| Vedomosti |
|---|
| popísať postupy pri reklamáciách |
| vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie |
| špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času |
| popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov |
| popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode |
| definovať marketing a reklamu v oblasti služieb |
| špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania |
| charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
| definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
| špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji |
| vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov |
| popísať strojové a technické vybavenie prevádzky |
| charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov |
| definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke |
| vysvetliť zásady techniky obsluhy |
| Zručnosti |
|---|
| aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi |
| aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času |
| zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem |
| koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie) |
| vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík) |
| koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť |
| pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv |
| posudzovať kvalitu tovaru |
| riadiť prevádzku reštaurácie |
| vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov |
| organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách |
| zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb |
| rozdeľovať smeny zamestnancov |
| prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku |
| zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku |
| kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
| skladovať potravinárske suroviny |
| obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť viesť ľudí |
| schopnosť motivovať ľudí |
| schopnosť riešiť konfliktné situácie |
| samostatnosť pri plnení pracovných úloh |
| zodpovednosť za kvalitu odvedenej práce |
| zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce |
| zodpovednosť za dodržiavanie pravidiel |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
- špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
- popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode
- definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
- špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania
- popísať postupy pri reklamáciách
- vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho manažmentu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva a hospodársku korešpodenciu | písomná metóda |
| definovať zásady psychológie predaja | ústna metóda |
| vysvetliť pravidlá HACCP a hygienické zásady v obchode | ústna metóda |
| popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii | písomná metóda |
| opísať princípy marketingu a reklamy v oblasti služieb | ústna metóda |
| vysvetliť prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania | ústna metóda |
| popísať postupy pri reklamáciách a zásady spoločenskej komunikácie na základe príkladu - vytvorenie odpovede na písomnú reklamáciu zákazníka s prihliadnutím na využitie poznatkov o postupoch pri reklamáciách a za dodržania zásad spoločenskej komunikácie | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
- riadiť prevádzku reštaurácie
- koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
- rozdeľovať smeny zamestnancov
- organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času | ústna metóda |
| popísať metódy riadenia prevádzky reštaurácie | ústna metóda |
| popísať metódy koučovania zamestnancov s apelom na zvýšenie výkonnosti | ústna metóda |
| navrhnúť smeny zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
| špecifikovať a vysvetliť práce v prevádzke a pri gastronomických akciách | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
- zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku
- pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
- vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
- prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať zásady spoločenského a profesionálneho vystupovania | ústna metóda |
| prezentovať a propagovať podnik podľa zadania typu | praktické skúšanie |
| pripraviť podklady a doklady na spracovávanie objednávok podľa zadania | praktické skúšanie |
| popísať základné zmluvné podmienky s obchodnými partnermi | ústna metóda |
| vyhodnotiť výsledky činnosti organizácie podľa zadania (vrátane vyhodnotenia zadaných štatistík) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb
- koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie)
- popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
- vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
- zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem
- posudzovať kvalitu tovaru
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- skladovať potravinárske suroviny
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| definovať predaj doplnkového tovaru a služieb | ústna metóda |
| popísať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania | ústna metóda |
| definovať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov | ústna metóda |
| predviesť vybavovanie simulovanej sťažnosti a reklamácie | praktické skúšanie |
| popísať zásady dodržiavania BOZP, PO a hygienických noriem v reštauračných zariadeniach | ústna metóda |
| popísať štandardy prevádzky, dennej rutiny a zákazníckeho servisu | ústna metóda |
| určiť potravinárske suroviny | praktické skúšanie |
| popísať štandardy skladovania potravinárskych surovín | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
- vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
- popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
- charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov
- definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke
- vysvetliť zásady techniky obsluhy
- obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať zásady organizácie prevádzky - na príklade z praxe | ústna metóda |
| popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov | praktické skúšanie |
| popísať strojové a technické vybavenie prevádzky | písomná metóda |
| charakterizovať technologický postup pri výrobe jedál - na základe vybraného príkladu | ústna metóda |
| definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke | písomná metóda |
| vysvetliť zásady techniky obsluhy | písomná metóda |
| obsluhovať registračnú pokladnicu, gastronomický a skladový software | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Formálne vzdelanie: Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63. Neformálne vzdelanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |