Manažér reštaurácie

Kód kvalifikácie

U1412001-00705

Úroveň SKKR

7

SK ISCO-08

1412001

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať postupy pri reklamáciách
vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie
špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode
definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania
charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov
definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke
vysvetliť zásady techniky obsluhy
Zručnosti
aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem
koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie)
vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
posudzovať kvalitu tovaru
riadiť prevádzku reštaurácie
vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb
rozdeľovať smeny zamestnancov
prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
skladovať potravinárske suroviny
obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software
Kompetencie
schopnosť viesť ľudí
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť riešiť konfliktné situácie
samostatnosť pri plnení pracovných úloh
zodpovednosť za kvalitu odvedenej práce
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce
zodpovednosť za dodržiavanie pravidiel

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
  • špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
  • popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode
  • definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
  • definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
  • špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania
  • popísať postupy pri reklamáciách
  • vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho manažmentu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva a hospodársku korešpodenciupísomná metóda
definovať zásady psychológie predajaústna metóda
vysvetliť pravidlá HACCP a hygienické zásady v obchodeústna metóda
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómiipísomná metóda
opísať princípy marketingu a reklamy v oblasti služiebústna metóda
vysvetliť prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovaniaústna metóda
popísať postupy pri reklamáciách a zásady spoločenskej komunikácie na základe príkladu - vytvorenie odpovede na písomnú reklamáciu zákazníka s prihliadnutím na využitie poznatkov o postupoch pri reklamáciách a za dodržania zásad spoločenskej komunikáciepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
  • riadiť prevádzku reštaurácie
  • koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
  • rozdeľovať smeny zamestnancov
  • organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment časuústna metóda
popísať metódy riadenia prevádzky reštaurácieústna metóda
popísať metódy koučovania zamestnancov s apelom na zvýšenie výkonnostiústna metóda
navrhnúť smeny zamestnancov podľa zadaniapraktické skúšanie
špecifikovať a vysvetliť práce v prevádzke a pri gastronomických akciáchústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
  • zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku
  • pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
  • vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
  • prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady spoločenského a profesionálneho vystupovaniaústna metóda
prezentovať a propagovať podnik podľa zadania typupraktické skúšanie
pripraviť podklady a doklady na spracovávanie objednávok podľa zadaniapraktické skúšanie
popísať základné zmluvné podmienky s obchodnými partnermiústna metóda
vyhodnotiť výsledky činnosti organizácie podľa zadania (vrátane vyhodnotenia zadaných štatistík)ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb
  • koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie)
  • popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
  • vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
  • zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem
  • posudzovať kvalitu tovaru
  • kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
  • skladovať potravinárske suroviny
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať predaj doplnkového tovaru a služiebústna metóda
popísať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovaniaústna metóda
definovať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónovústna metóda
predviesť vybavovanie simulovanej sťažnosti a reklamáciepraktické skúšanie
popísať zásady dodržiavania BOZP, PO a hygienických noriem v reštauračných zariadeniachústna metóda
popísať štandardy prevádzky, dennej rutiny a zákazníckeho servisuústna metóda
určiť potravinárske surovinypraktické skúšanie
popísať štandardy skladovania potravinárskych surovínústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
  • vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
  • popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
  • charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov
  • definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke
  • vysvetliť zásady techniky obsluhy
  • obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady organizácie prevádzky - na príklade z praxeústna metóda
popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkovpraktické skúšanie
popísať strojové a technické vybavenie prevádzkypísomná metóda
charakterizovať technologický postup pri výrobe jedál - na základe vybraného príkladuústna metóda
definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzkepísomná metóda
vysvetliť zásady techniky obsluhypísomná metóda
obsluhovať registračnú pokladnicu, gastronomický a skladový softwarepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelanie:

Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63.

Neformálne vzdelanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.