Manažér reštaurácie
Kód kvalifikácie
U1412001-00705
Úroveň SKKR
7
SK ISCO-08
1412001
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
popísať postupy pri reklamáciách |
vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie |
špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času |
popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov |
popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode |
definovať marketing a reklamu v oblasti služieb |
špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania |
charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii |
špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji |
vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov |
popísať strojové a technické vybavenie prevádzky |
charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov |
definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke |
vysvetliť zásady techniky obsluhy |
Zručnosti |
---|
aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi |
aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času |
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem |
koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie) |
vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík) |
koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť |
pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv |
posudzovať kvalitu tovaru |
riadiť prevádzku reštaurácie |
vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov |
organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách |
zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb |
rozdeľovať smeny zamestnancov |
prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku |
zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku |
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
skladovať potravinárske suroviny |
obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software |
Kompetencie |
---|
schopnosť viesť ľudí |
schopnosť motivovať ľudí |
schopnosť riešiť konfliktné situácie |
samostatnosť pri plnení pracovných úloh |
zodpovednosť za kvalitu odvedenej práce |
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce |
zodpovednosť za dodržiavanie pravidiel |
Hodnotená spôsobilosť
- charakterizovať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
- špecifikovať zásady psychológie predaja, krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
- popísať pravidlá BOZP, HACCP a hygienické zásady v obchode
- definovať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii
- definovať marketing a reklamu v oblasti služieb
- špecifikovať prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania
- popísať postupy pri reklamáciách
- vysvetliť zásady spoločenskej komunikácie
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať základy práva a ekonomiky prevádzky, základy personálneho manažmentu, základy podvojného a jednoduchého účtovníctva a hospodársku korešpodenciu | písomná metóda |
definovať zásady psychológie predaja | ústna metóda |
vysvetliť pravidlá HACCP a hygienické zásady v obchode | ústna metóda |
popísať základy obchodného a pracovného práva pre prácu v obchode a gastronómii | písomná metóda |
opísať princípy marketingu a reklamy v oblasti služieb | ústna metóda |
vysvetliť prevádzku reštaurácií, vinární a ďalších zariadení verejného stravovania | ústna metóda |
popísať postupy pri reklamáciách a zásady spoločenskej komunikácie na základe príkladu - vytvorenie odpovede na písomnú reklamáciu zákazníka s prihliadnutím na využitie poznatkov o postupoch pri reklamáciách a za dodržania zásad spoločenskej komunikácie | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času
- riadiť prevádzku reštaurácie
- koučovať zamestnancov na predajnej ploche, rozvíjať a zvyšovať ich výkonnosť
- rozdeľovať smeny zamestnancov
- organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať krízový manažment, manažment konfliktu a manažment času | ústna metóda |
popísať metódy riadenia prevádzky reštaurácie | ústna metóda |
popísať metódy koučovania zamestnancov s apelom na zvýšenie výkonnosti | ústna metóda |
navrhnúť smeny zamestnancov podľa zadania | praktické skúšanie |
špecifikovať a vysvetliť práce v prevádzke a pri gastronomických akciách | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať spoločenské a profesionálne vystupovanie v styku so zákazníkmi a obchodnými partnermi
- zabezpečovať prezentovanie a propagáciu podniku
- pripravovať podklady a doklady na spracovávanie objednávok a na uzatváranie obchodných zmlúv
- vyhodnocovať výsledky činnosti organizácie (vrátane vyhodnocovania štatistík)
- prejednávať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi s cieľom zabezpečiť plynulé zásobovanie zvereného úseku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady spoločenského a profesionálneho vystupovania | ústna metóda |
prezentovať a propagovať podnik podľa zadania typu | praktické skúšanie |
pripraviť podklady a doklady na spracovávanie objednávok podľa zadania | praktické skúšanie |
popísať základné zmluvné podmienky s obchodnými partnermi | ústna metóda |
vyhodnotiť výsledky činnosti organizácie podľa zadania (vrátane vyhodnotenia zadaných štatistík) | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- zabezpečovať predaj doplnkového tovaru a služieb
- koordinovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie)
- popísať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov
- vybavovať sťažnosti a reklamácie zákazníkov
- zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO a hygienických noriem
- posudzovať kvalitu tovaru
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- skladovať potravinárske suroviny
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať predaj doplnkového tovaru a služieb | ústna metóda |
popísať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania | ústna metóda |
definovať bezpečnostné pravidlá pri platbe kartou a bezpečnostné prvky bankoviek, peňažných poukážok a kupónov | ústna metóda |
predviesť vybavovanie simulovanej sťažnosti a reklamácie | praktické skúšanie |
popísať zásady dodržiavania BOZP, PO a hygienických noriem v reštauračných zariadeniach | ústna metóda |
popísať štandardy prevádzky, dennej rutiny a zákazníckeho servisu | ústna metóda |
určiť potravinárske suroviny | praktické skúšanie |
popísať štandardy skladovania potravinárskych surovín | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Hodnotená spôsobilosť
- špecifikovať zásady organizácie prevádzky - vysvetliť poznatky o potravinách, nápojoch a technológii ich výroby, prezentácii a predaji
- vysvetliť gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
- popísať strojové a technické vybavenie prevádzky
- charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov
- definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke
- vysvetliť zásady techniky obsluhy
- obsluhovať registračnú pokladnicu a gastronomický a skladový software
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady organizácie prevádzky - na príklade z praxe | ústna metóda |
popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov | praktické skúšanie |
popísať strojové a technické vybavenie prevádzky | písomná metóda |
charakterizovať technologický postup pri výrobe jedál - na základe vybraného príkladu | ústna metóda |
definovať základné pravidlá skladovania tovarov, potravín a nápojov v gastroprevádzke | písomná metóda |
vysvetliť zásady techniky obsluhy | písomná metóda |
obsluhovať registračnú pokladnicu, gastronomický a skladový software | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 70%.
Metodické usmernenia |
---|
Formálne vzdelanie: Zákon 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 63. Neformálne vzdelanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |