Predajca osobných automobilov
Kód kvalifikácie
C5223011-11521
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
5223011
Sektorová rada
Automobilový priemysel a strojárstvo
| Vedomosti |
|---|
| vedieť vysvetliť zásady bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci |
| popísať základné zásady obchodovania s motorovými vozidlami |
| charakterizovať automobilový trh, jeho zloženie a úlohu CI (Corporate Identity) značky |
| popísať konštrukcie motorových vozidiel, ako aj ich údržby a oprav, záručných podmienok (elektrické vozidlá, vozidlá na alternatívny pohon) |
| popísať štruktúru obchodného rozhovoru a jeho cieľavedomé vedenie |
| popísať druhy financovania a možnosti poistenia motorových vozidiel |
| definovať postup pri spracovaní objednávky, vypracovaní kúpnej zmluvy a vyhotovení faktúry |
| definovať postup pri objednaní vozidla a jeho dodaní zákazníkovi |
| vysvetliť právne a legislatívne podmienky v súvislosti s prihlásením a užívaním motorového vozidla, servisnýmí a záručnými podmienkami |
| identifikovať rôzne formy popredajnej starostlivosti o zákazníka |
| popísať, ako hlavné technické parametre vozidla (pohon, výkon, krútiaci moment, spotreba, emisie ...) ovplyvňujú užívanie, resp. prevádzkovanie vozidla. |
| Zručnosti |
|---|
| dodržiavať zásady BOZP |
| pracovať s počítačom na úrovni osvedčenia ECDL (European Computer Driving Licence) |
| viesť cieľavedome obchodný rozhovor |
| zisťovať potreby zákazníka a navrhovať mu optimálne riešenie |
| prezentovať vozidlo v závislosti na potrebe zákazníka |
| realizovať predvádzaciu jazdu zážitkovou formou |
| riešiť námietky zákazníka a uzatvárať obchod |
| realizovať odovzdanie vozidla v spojení s predvedením jeho ovládania |
| vytvárať cenové ponuky na výkup motorových vozidiel |
| prezentovať produktové informácie a ich úžitkovú hodnotu |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť pri plnení úloh a záväzkov vyplývajúcich z pracovnej náplne |
| samostatnosť v rozhodovaní a hľadaní riešení v obchodných situáciách |
| schopnosť vytvárať a budovať vzťah so zákazníkom |
| schopnosť argumentovať a vyjednávať s ľuďmi |
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
Hodnotená spôsobilosť
- vedieť vysvetliť zásady bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri práci
- dodržiavať zásady BOZP
- popísať základné zásady obchodovania s motorovými vozidlami
- charakterizovať automobilový trh, jeho zloženie a úlohu CI (Corporate Identity) značky
- popísať konštrukcie motorových vozidiel, ako aj ich údržby a oprav, záručných podmienok (elektrické vozidlá, vozidlá na alternatívny pohon)
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať základné zásady z oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdravia pri manipulácii s motorovými vozidlami, ich údržbou a prevádzkou | písomná metóda |
| vysvetliť podstatu podnikateľskej činnosti v oblasti obchodovania s motorovými vozidlami | ústna metóda |
| popísať automobilový trh všeobecne a charakterizoval jeho zloženie na Slovensku; vybral si jednu značku, popísal jej postavenie na trhu | ústna metóda |
| vysvetliť zameranie CI značky a popísal spôsob jej aplikácie v praxi na príklade jednej značky | ústna metóda |
| na zvolenom príklade vysvetliť základnú konštrukciu motorových vozidiel | ústna metóda |
| popísať zásady správnej údržby a obsah základných servisných úkonov a záruky | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
Hodnotená spôsobilosť
- popísať štruktúru obchodného rozhovoru a jeho cieľavedomé vedenie
- viesť cieľavedome obchodný rozhovor
- zisťovať potreby zákazníka a navrhovať mu optimálne riešenie
- prezentovať vozidlo v závislosti na potrebe zákazníka
- pracovať s počítačom na úrovni osvedčenia ECDL (European Computer Driving Licence)
- vytvárať cenové ponuky na výkup motorových vozidiel
- definovať postup pri spracovaní objednávky, vypracovaní kúpnej zmluvy a vyhotovení faktúry
- definovať postup pri objednaní vozidla a jeho dodaní zákazníkovi
- vysvetliť právne a legislatívne podmienky v súvislosti s prihlásením a užívaním motorového vozidla, servisnýmí a záručnými podmienkami
- prezentovať produktové informácie a ich úžitkovú hodnotu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať štruktúru obchodného rozhovoru a zameranie jednotlivých fáz | ústna metóda |
| vymenovať produktovú paletu vybranej značky | praktické skúšanie |
| predviesť na modelovej situácii správne vedenie obchodného rozhovoru so záujemcom o kúpu motorového vozidla | praktické skúšanie |
| popísať charakteristické vlastnosti vybraného modelu a správne určiť kombinácie jeho prevedenia a výbavy | praktické skúšanie |
| vytvoriť príjemnú a nenútenú atmosféru a nadviazať so zákazníkom rovnocenný vzťah | praktické skúšanie |
| zistiť potreby a očakávania zákazníka od nového vozidla a na základe toho mu predstaviť zodpovedajúci model | praktické skúšanie |
| správne reagovať na námietky zákazníka a uzatvoriť s ním obchod formou kúpnej zmluvy | praktické skúšanie |
| odprezentovať predvádzacie vozidlo so zameraním sa na jeho úžitkové vlastnosti s využitím informácií získaných od zákazník, servisné a záručné podmienky | praktické skúšanie |
| vystaviť pre vybraného zákazníka osobnú ponuku, na základe nej vypracovať kúpnu zmluvu vrátane podkladov pre vystavenie faktúry | písomná metóda |
| spracovať na počítači zadanú úlohu | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
Hodnotená spôsobilosť
- realizovať predvádzaciu jazdu zážitkovou formou
- riešiť námietky zákazníka a uzatvárať obchod
- popísať druhy financovania a možnosti poistenia motorových vozidiel
- realizovať odovzdanie vozidla v spojení s predvedením jeho ovládania
- identifikovať rôzne formy popredajnej starostlivosti o zákazníka
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať postup pri príprave, realizácii a vyhodnotení predvádzacej jazdy so zameraním na vytvorenie zážitku pre zákazníka s využitím informácií o jeho potrebách a očakávaniach | ústna metóda |
| viesť modelový rozhovor so zákazníkom počas predvádzacej jazdy a vysvetlil zásady, ktoré predajca počas jazdy dodržiava | praktické skúšanie |
| využiť výsledok predvádzacej jazdy a predviesť vyriešenie námietok zákazníka a uzatvorenie obchodu | praktické skúšanie |
| vysvetliť zákazníkovi obsah kúpnej zmluvy a dohodnúť s ním podmienky dodania vozidla | praktické skúšanie |
| popísať možnosti financovania kúpy vozidla a jeho poistenia | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť každé uvedené kritérium hodnotenia minimálne na 70 %
| Metodické usmernenia |
|---|
Pre formálne vzdelávanie: Vyhláška ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 318/2008 Z. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách v znení neskorších predpisov. Pre neformálne vzdelávanie: |