Pracovník turistického informačného centra
Kód kvalifikácie
U4221002-01610
Úroveň SKKR
6
SK ISCO-08
4221002
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva |
popísať sektor TIC, prevádzku TIC, zákaznícky servis |
pomenovať základné slohové postupy |
definovať zásady jednoduchého účtovníctva |
definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy |
popísať spôsoby platieb v obchodnom styku |
popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov |
popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb |
určiť IKT so zameraním na textový editor, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami |
popísať metodiku sprievodcovskej činnosti |
definovať základy cestovného ruchu |
definovať základnú charakteristiku služieb CR, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb |
definovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb CR |
definovať základy marketingového mixu |
vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku |
vysvetliť základy obehu účtovných dokladov |
pomenovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku |
Zručnosti |
---|
aplikovať gramatiku a pravidlá slovenského jazyka a cudzieho jazyka |
aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti |
komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia |
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka |
vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov |
používať databázový software určený pre sektor TIC |
používať rezervačné systémy |
pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď) |
vyúčtovávať tržby |
posudzovať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi na poskytovanie ubytovacích a súvisiacich služieb |
identifikovať, vyhľadávať, triediť a spracovať informácie s využitím výpočtovej techniky |
Kompetencie |
---|
schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku |
schopnosť silnej orientácie na zákazníka |
schopnosť komunikovať s ľuďmi |
schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti |
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
schopnosť pracovať v tíme |
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať |
schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie |
schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
samostatosť v organizovaní a plánovaní práce |
Hodnotená spôsobilosť
- aplikovať gramatiku a pravidlá slovenského jazyka a cudzieho jazyka
- vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov
- vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
- schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
- schopnosť komunikovať s ľuďmi
- schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
samostatne napísať formálny list, resp. email partnerom s použitím správnych pravidiel obchodnej korešpondencie | písomná metóda |
preukázať znalosť cudzieho jazyka slovom a písmom na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | písomná metóda |
preukázať znalosť cudzieho jazyka slovom a písmom na úrovni B2, prípadne C1 a C2 | ústna metóda |
zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinný | ústna metóda |
samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisu | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- používať databázový software určený pre sektor TIC
- určiť IKT so zameraním na textový editor, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
- používať rezervačné systémy
- schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
- identifikovať, vyhľadávať, triediť a spracovať informácie s využitím výpočtovej techniky
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v CR | ústna metóda |
spracovať, zoradiť, vytriediť pomocou základných funkcií excelu zhromaždené informácie o subjektoch CR (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destinácii CR | praktické skúšanie |
demonštrovať štandardnú znalosť z informatiky (práca v prostredí OS, internetovými prehliadačmi a mailovými klientmi) | praktické skúšanie |
kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore TIC | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- pomenovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
- popísať spôsoby platieb v obchodnom styku
- vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
- vyúčtovávať tržby
- pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
- komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
- schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
- schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
- posudzovať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi na poskytovanie ubytovacích a súvisiacich služieb
- definovať zásady jednoduchého účtovníctva
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať zásady jednoduchého účtovníctva v maloobchodnej prevádzke | ústna metóda |
popísať základy obehu účtovných dokladov | ústna metóda |
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom styku | ústna metóda |
popísať postup pri reklamácií nespokojného zákazníka objednanej sprievodcovskej služby | ústna metóda |
vykonať dennú resp. mesačnú uzávierku na registračnej pokladni a s tým súvisiace administratívne kroky | praktické skúšanie |
definovať postup a zásady vyúčtovania tržieb | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov
- pomenovať základné slohové postupy
- vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
- schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
- schopnosť pracovať v tíme
- navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
- schopnosť silnej orientácie na zákazníka
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
napísať inšpiratívny článok k produktovému balíku destinácie | písomná metóda |
spracovať vybraný produkt destinácie do článku, ktorý by mal byť uverejnený na webovej stránke v slovenskom i cudzom jazyku | písomná metóda |
vymenovať slohové postupy písania v printových médiách | ústna metóda |
definovať štylistiku písania pre webové stránky resp. sociálne siete | ústna metóda |
popísať redakčný systém e medií | ústna metóda |
vymenovať jednotlivé role v tíme resp. pracovnom kolektíve | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať administratívne regióny Slovenska z pohľadu CR - charakteristika a kompetencie | ústna metóda |
definovať prírodné špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
definovať historické špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
definovať kultúrne špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CR | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať základy cestovného ruchu
- definovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb CR
- definovať základnú charakteristiku služieb CR, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
- schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
- definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách CR Slovenska s osobitým zreteľom na sektor TIC | ústna metóda |
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie CR | ústna metóda |
definoval klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadení | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať sektor TIC, prevádzku TIC, zákaznícky servis
- definovať základy marketingového mixu
- navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
- schopnosť silnej orientácie na zákazníka
- schopnosť pracovať v tíme
- schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
stanoviť jednotlivé časti marketingového mixu TIC | ústna metóda |
popísať základné štandardy TIC | ústna metóda |
definovať základné a doplnkové služby TIC | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
- popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
- komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
- aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti
- schopnosť adaptability a flexibility v myslení
- schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie CR a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnosti | ústna metóda |
definovať súčasti etického kódexu sprievodcovských služieb | ústna metóda |
predviesť riešenie krízovej komunikácie na modelovej situácii | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Metodické usmernenia |
---|
Formálne vzdelávanie: Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,§63. Informálne vzdelávanie: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorýcxh zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. |