Pracovník turistického informačného centra

Kód kvalifikácie

U4221002-01610

Úroveň SKKR

6

SK ISCO-08

4221002

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
popísať sektor TIC, prevádzku TIC, zákaznícky servis
pomenovať základné slohové postupy
definovať zásady jednoduchého účtovníctva
definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
popísať spôsoby platieb v obchodnom styku
popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov
popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
určiť IKT so zameraním na textový editor, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
definovať základy cestovného ruchu
definovať základnú charakteristiku služieb CR, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
definovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb CR
definovať základy marketingového mixu
vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
pomenovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
Zručnosti
aplikovať gramatiku a pravidlá slovenského jazyka a cudzieho jazyka
aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti
komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov
používať databázový software určený pre sektor TIC
používať rezervačné systémy
pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
vyúčtovávať tržby
posudzovať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi na poskytovanie ubytovacích a súvisiacich služieb
identifikovať, vyhľadávať, triediť a spracovať informácie s využitím výpočtovej techniky
Kompetencie
schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
schopnosť silnej orientácie na zákazníka
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
samostatosť v organizovaní a plánovaní práce

Hodnotená spôsobilosť

  • aplikovať gramatiku a pravidlá slovenského jazyka a cudzieho jazyka
  • vypracovávať preklad textov z/do cudzích jazykov
  • vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
  • schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
  • schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
  • schopnosť komunikovať s ľuďmi
  • schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
samostatne napísať formálny list, resp. email partnerom s použitím správnych pravidiel obchodnej korešpondenciepísomná metóda
preukázať znalosť cudzieho jazyka slovom a písmom na úrovni B2, prípadne C1 a C2písomná metóda
preukázať znalosť cudzieho jazyka slovom a písmom na úrovni B2, prípadne C1 a C2ústna metóda
zrozumiteľne komunikovať na zvolenú tému v cudzom jazyku, anglický jazyk je povinnýústna metóda
samostatne a správne gramaticky preložiť zo slovenského do cudzieho jazyka a naopak text napr. článok z novín, časopisupísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • používať databázový software určený pre sektor TIC
  • určiť IKT so zameraním na textový editor, databázy, prácu s internetom a sociálnymi sieťami
  • používať rezervačné systémy
  • schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
  • schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
  • identifikovať, vyhľadávať, triediť a spracovať informácie s využitím výpočtovej techniky
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať základné funkcie a charakteristiky rezervačných systémov využívaných v CRústna metóda
spracovať, zoradiť, vytriediť pomocou základných funkcií excelu zhromaždené informácie o subjektoch CR (názov, adresa, kontakt, činnosť) v modelovej destinácii CRpraktické skúšanie
demonštrovať štandardnú znalosť z informatiky (práca v prostredí OS, internetovými prehliadačmi a mailovými klientmi)praktické skúšanie
kategorizovať informačné systémy a ich význam v sektore TICústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • pomenovať práva a povinnosti zúčastnených strán pri obchodnom styku
  • popísať spôsoby platieb v obchodnom styku
  • vysvetliť základy obehu účtovných dokladov
  • vyúčtovávať tržby
  • pracovať s registračnou pokladňou (predaj tovaru, služby, denná a mesačná uzávierka atď)
  • komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
  • schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy
  • schopnosť samostatne riešiť konfliktné situácie
  • posudzovať zmluvné podmienky s obchodnými partnermi na poskytovanie ubytovacích a súvisiacich služieb
  • definovať zásady jednoduchého účtovníctva
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zásady jednoduchého účtovníctva v maloobchodnej prevádzkeústna metóda
popísať základy obehu účtovných dokladovústna metóda
vymenovať spôsoby platieb v obchodnom stykuústna metóda
popísať postup pri reklamácií nespokojného zákazníka objednanej sprievodcovskej službyústna metóda
vykonať dennú resp. mesačnú uzávierku na registračnej pokladni a s tým súvisiace administratívne krokypraktické skúšanie
definovať postup a zásady vyúčtovania tržiebústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať základy redakčnej práce, spracovávanie podkladov pre tvorbu informačných materiálov
  • pomenovať základné slohové postupy
  • vysvetliť pravidlá obchodnej korešpondencie v slovenskom a cudzom jazyku
  • schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
  • schopnosť pracovať v tíme
  • navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
  • schopnosť silnej orientácie na zákazníka
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
napísať inšpiratívny článok k produktovému balíku destináciepísomná metóda
spracovať vybraný produkt destinácie do článku, ktorý by mal byť uverejnený na webovej stránke v slovenskom i cudzom jazykupísomná metóda
vymenovať slohové postupy písania v printových médiáchústna metóda
definovať štylistiku písania pre webové stránky resp. sociálne sieteústna metóda
popísať redakčný systém e mediíústna metóda
vymenovať jednotlivé role v tíme resp. pracovnom kolektíveústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať regionálnu geografiu cestovného ruchu na Slovensku vrátane prírodného, historického a kultúrneho dedičstva
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať administratívne regióny Slovenska z pohľadu CR - charakteristika a kompetencieústna metóda
definovať prírodné špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda
definovať historické špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda
definovať kultúrne špecifiká regiónov Slovenska z pohľadu CRústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať základy cestovného ruchu
  • definovať organizácie a inštitúcie zabezpečujúce techniku služieb CR
  • definovať základnú charakteristiku služieb CR, klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích zariadení, gastronómie a dopravných služieb
  • schopnosť a záujem celoživotne sa vzdelávať
  • definovať základné pojmy informačných systémov so zreteľom na rezervačné systémy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
analyzovať primárne a sekundárne služby v jednotlivých destináciách CR Slovenska s osobitým zreteľom na sektor TICústna metóda
reprodukovať definície základných termínov/pojmov z teórie CRústna metóda
definoval klasifikáciu a kategorizáciu ubytovacích a stravovacích zariadeníústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať sektor TIC, prevádzku TIC, zákaznícky servis
  • definovať základy marketingového mixu
  • navrhovať predaj ponúkaných služieb, vrátane ich kombinácií podľa požiadaviek zákazníka
  • schopnosť silnej orientácie na zákazníka
  • schopnosť pracovať v tíme
  • schopnosť empatie a rešpektovania kultúrnej rozmanitosti
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
stanoviť jednotlivé časti marketingového mixu TICústna metóda
popísať základné štandardy TICústna metóda
definovať základné a doplnkové služby TICústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať teóriu etiky v poskytovaní sprievodcovských služieb
  • popísať metodiku sprievodcovskej činnosti
  • komunikovať s komplikovaným zákazníkom, interkulturálna komunikácia
  • aplikovať zásady sprievodcovskej činnosti so zreteľom na získané vedomosti
  • schopnosť adaptability a flexibility v myslení
  • schopnosť používať spisovný slovenský a cudzí jazyk pri komunikácií s klientom v ústnom a písomnom styku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
spracovať tematickú trasu z vybranej destinácie CR a pripraviť manuál k danej trase v súlade s metodikou sprievodcovskej činnostiústna metóda
definovať súčasti etického kódexu sprievodcovských služiebústna metóda
predviesť riešenie krízovej komunikácie na modelovej situáciipraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.

Metodické usmernenia

Formálne vzdelávanie:

Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,§63.

Informálne vzdelávanie:

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorýcxh zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18.