Technik škôlkárskeho strediska

Kód kvalifikácie

C6210003-01542

Úroveň SKKR

3

SK ISCO-08

3143999

Sektorová rada

Lesné hospodárstvo a drevospracujúci priemysel

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
definovať zásady BOZP a PO
popísať lesné semenárstvo a lesné škôlkarstvo
charakterizovať základné princípy a štádia fyziologických procesov v období vývoja, rastu a rozmnožovania rastlín
definovať postupy zberu semien a plodov lesných drevín a starostlivosť o ne
identifikovať druhy odpadov a ich vplyv na životné prostredie
charakterizovať zloženie a aplikáciu chemických látok
charakterizovať STN súvisiace s prácou v lesnej škôlke
popísať technológie a mechanizmy používané pri výrobe sadeníc, vysvetliť možnosti a spôsoby ich využitia
popísať spôsoby a postupy pri zakladaní lesných škôlok a ich rozdelenie
vymenovať a charakterizovať semenárske oblasti pre jednotlivé dreviny
vysvetliť možnosti, spôsoby a zdroje získavania lesného reprodukčného materiálu
Zručnosti
distribuovať reprodukčný materiál na obnovu lesa
evidovať genetické zdroje lesných drevín
vykonávať mechanizovanú a ručnú prípravu lesnej pôdy
vykonávať ochranu semenáčikov a sadeníc proti burine, škodcom (hmyz, hlodavce a pod.) a mrazom
identifikovať plody a semená, semenáčiky a sadenice lesných drevín
vypísať tlačivá na evidenciu lesného reprodukčného materiálu (LRM)
manipulovať s chemickými látkami
vypracovať inventarizáciu a plán lesnej škôlky
ekonomicky zhodnotiť hospodárenie v lesnej škôlke
zlikvidovať nebezpečné odpady a chemické látky v súlade so zásadami ochrany životného prostredia
Kompetencie
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce
samostatnosť v rozhodovaní
schopnosť komunikovať s ľuďmi
schopnosť motivovať ľudí
schopnosť pracovať v tíme
schopnosť vyjednávať s ľuďmi
zodpovednosť za plnenie svojich úloh a povinností

Hodnotená spôsobilosť

  • definovať zásady BOZP a PO
  • identifikovať druhy odpadov a ich vplyv na životné prostredie
  • manipulovať s chemickými látkami
  • zlikvidovať nebezpečné odpady a chemické látky v súlade so zásadami ochrany životného prostredia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
charakterizovať zásady BOZP a POpísomná metóda
určiť nakladanie s nebezpečnými odpadmi, chemickými látkami v súvislosti s ochranou životného prostrediapísomná metóda
predviesť manipuláciu s chemickými látkamipraktické skúšanie
roztriediť predložené odpady a určiť ich vplyv na životné prostrediepraktické skúšanie
určiť likvidáciu nebezpečného odpadu a jeho následnú likvidáciu spolu so zostatkom chemickej látkypraktické skúšanie
určiť vplyv nebezpečných odpadov a chemických látok na životné prostrediepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na minimálne 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať lesné semenárstvo a lesné škôlkarstvo
  • definovať postupy zberu semien a plodov lesných drevín a starostlivosť o ne
  • evidovať genetické zdroje lesných drevín
  • identifikovať plody a semená, semenáčiky a sadenice lesných drevín
  • vymenovať a charakterizovať semenárske oblasti pre jednotlivé dreviny
  • vysvetliť možnosti, spôsoby a zdroje získavania lesného reprodukčného materiálu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
definovať semenárstvo a škôlkárstvopísomná metóda
charakterizovať spôsoby zberu semenapísomná metóda
určiť genetické zdroje a vedieť ich zaevidovaťpísomná metóda
určiť jednotlivé druhy semien, semenáčikov a sadeníc lesných drevín zo zbierokústna metóda
charakterizovať semenárske oblastipísomná metóda
charakterizovať semenárske oblasti pre rôzne drevinypísomná metóda
vysvetliť aké zdroje LRM poznáme a ako ho získavamepísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na minimálne 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať základné princípy a štádia fyziologických procesov v období vývoja, rastu a rozmnožovania rastlín
  • charakterizovať STN súvisiace s prácou v lesnej škôlke
  • vykonávať mechanizovanú a ručnú prípravu lesnej pôdy
  • vypracovať inventarizáciu a plán lesnej škôlky
  • ekonomicky zhodnotiť hospodárenie v lesnej škôlke
  • popísať spôsoby a postupy pri zakladaní lesných škôlok a ich rozdelenie
  • popísať technológie a mechanizmy používané pri výrobe sadeníc, vysvetliť možnosti a spôsoby ich využitia
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať rastové fázy semenáčikov a štádia fyziologických procesov v období vývojapísomná metóda
vymenovať základné právne predpisy súvisiace s prácou technika škôlkárskeho strediskaústna metóda
navrhnúť mechanizovanú a ručnú prípravu lesnej pôdypraktické skúšanie
navrhnúť komplexný projekt pre lesnú škôlkupraktické skúšanie
určiť mechanizmy používané v lesnej škôlkepísomná metóda
popísať postup pri zakladaní lesnej škôlkypísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na minimálne 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • charakterizovať zloženie a aplikáciu chemických látok
  • vykonávať ochranu semenáčikov a sadeníc proti burine, škodcom (hmyz, hlodavce a pod.) a mrazom
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať zloženie jednotlivých chemických látok používaných v lesnej škôlkepísomná metóda
popísať aplikáciu jednotlivých chemických látok používaných v lesnej škôlkepísomná metóda
navrhnúť ochranu semenáčikov a sadeníc proti burine, škodcom ( hmyz, hlodavce a pod.) a mrazomústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na minimálne 60%.

Hodnotená spôsobilosť

  • distribuovať reprodukčný materiál na obnovu lesa
  • vypísať tlačivá na evidenciu lesného reprodukčného materiálu (LRM)
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať distribúciu a označovanie LRMpísomná metóda
popísať tlačivá využívané pri práci s LRMpísomná metóda
popísať zásady pri preprave LRM na miesto určeniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na minimálne 60%.

Metodické usmernenia

Zákon 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 72-90 a §109-111.

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18