Manažér cateringovej spoločnosti
Kód kvalifikácie
C1412006-01446
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
1412006
Sektorová rada
Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch
Vedomosti |
---|
popísať zásady komunikácie so zákazníkmi a obchodnými partnermi a kontrolnými orgánmi |
opísať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne |
vysvetliť princípy hospodárenia podnikateľského subjektu a výsledky hospodárenia |
vysvetliť postup vyhotovenia cenovej ponuky, objednávky, faktúry |
popísať základné ekonomické ukazovatele |
definovať stanovovanie požiadaviek na pracovné pozície |
vysvetliť zásady stolovania, servírovania jedál a obsluhy hostí |
definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok |
vysvetliť zásady tovaroznalectva |
popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov |
popísať technológiu varenia a ďalších prác v kuchyni, recepty na rôzne jedlá |
definovať sanitačné opatrenia na pracovisku |
charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov |
vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov |
popísať prípravu a organizovanie konferencií a seminárov |
Zručnosti |
---|
zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem na pracovisku |
organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách |
riadiť činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie) |
kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis |
kontrolovať dodržiavania noriem na výrobu jedál, spôsobu a formy nakladania s jedlom a potravinami, spôsobu ich ďalšieho uchovávania a skladovania surovín |
evidovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov |
stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie) |
zostavovať jedálny lístok a postupnosť jedál |
vybavovať korešpondenciu zariadenia |
riešiť sťažnosti a reklamácie od zákazníkov |
komunikovať primerane k situácii, jazykovo a odborne správne |
Kompetencie |
---|
schpnosť dodržiavať zásady etiky |
schopnosť komunikovať so zákazníkom |
zodpovednosť, presnosť, dôslednosť a precíznosť pri práci |
zodpovednosť za výsledky práce tímu i svojej práce |
zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku |
samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť postup vyhotovenia cenovej ponuky, objednávky, faktúry
- vysvetliť princípy hospodárenia podnikateľského subjektu a výsledky hospodárenia
- popísať základné ekonomické ukazovatele
- opísať ekonomiku podnikateľského subjektu všeobecne
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať postup vyhotovenia cenovej ponuky, objednávky, faktúry | ústna metóda |
definovať princípy hospodárenia podnikateľského subjektu a výsledky hospodárenia | ústna metóda |
opísať zadané ekonomické ukazovatele | písomná metóda |
definovať ekonomiku podnikateľského subjektu | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je plnenie všetkých hodnotených kritérií na minimálne 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov
- vysvetliť zásady stolovania, servírovania jedál a obsluhy hostí
- definovať strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok
- popísať prípravu a organizovanie konferencií a seminárov
- charakterizovať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov
- popísať technológiu varenia a ďalších prác v kuchyni, recepty na rôzne jedlá
- definovať sanitačné opatrenia na pracovisku
- definovať stanovovanie požiadaviek na pracovné pozície
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať gastronomické pravidlá a zásady pri zostavovaní jedálnych a nápojových lístkov | ústna metóda |
predviesť stolovanie, servírovanie jedál a obsluhu hostí | praktické skúšanie |
vymenovať a určiť strojové a technické vybavenie a zariadenie prevádzok | praktické skúšanie |
stanoviť prípravu a organizovanie konferencií a seminárov | písomná metóda |
opísať technologický postup bežných a pracovne náročných jedál teplej a studenej kuchyne, ako aj teplých a studených múčnikov a teplých nápojov | ústna metóda |
definovať technológiu varenia a ďalších prác v kuchyni, recepty na rôzne jedlá | ústna metóda |
vysvetliť sanitačné opatrenia na pracovisku | ústna metóda |
stanoviť požiadavky na zadané pracovné pozície | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je plnenie všetkých hodnotených kritérií na minimálne 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať zásady komunikácie so zákazníkmi a obchodnými partnermi a kontrolnými orgánmi
- komunikovať primerane k situácii, jazykovo a odborne správne
- zabezpečovať dodržiavanie BOZP, PO, HACCP a hygienických noriem na pracovisku
- riešiť sťažnosti a reklamácie od zákazníkov
- vybavovať korešpondenciu zariadenia
- schopnosť komunikovať so zákazníkom
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vysvetliť zásady komunikácie so zákazníkmi a obchodnými partnermi a kontrolnými orgánmi | ústna metóda |
predviesť komunikáciu primerane k situácii, jazykovo a odborne správne v štátnom jazyku na zadanú tému | praktické skúšanie |
predviesť úroveň znalostí cudzieho jazyka | praktické skúšanie |
popísať najčastejšie nedostatky pri dodržiavaní BOZP, PO a hygienických noriem na pracovisku | ústna metóda |
riešiť simulovanú sťažnosť podľa zadania | praktické skúšanie |
stanoviť postup riešenia reklamácie na zadanú tému | písomná metóda |
definovať zásady spracovania korešpondencie zariadenia | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je plnenie všetkých hodnotených kritérií na minimálne 60%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov
- vysvetliť zásady tovaroznalectva
- riadiť činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania (kuchyne, reštaurácie)
- evidovať skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov
- organizovať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách
- kontrolovať dodržiavania noriem na výrobu jedál, spôsobu a formy nakladania s jedlom a potravinami, spôsobu ich ďalšieho uchovávania a skladovania surovín
- kontrolovať štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis
- stanovovať ceny poskytovaných služieb a tovaru (cenové kalkulácie)
- zostavovať jedálny lístok a postupnosť jedál
- zodpovednosť za dodržiavanie gastronomických pravidiel na pracovisku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
definovať zásady bezpečnosti a ochrany zdravia pri prác, hygienické pravidlá a predpisy HACCP o preberení a uskladnení tovarov | ústna metóda |
definovať zásady tovaroznalectva | písomná metóda |
definovať činnosti pracovníkov zverených úsekov v oblasti stravovania | ústna metóda |
stanoviť skladové zásoby potravín, bielizne, pomocného materiálu a prostriedkov | písomná metóda |
popísať práce v prevádzke a pri gastronomických akciách | ústna metóda |
vysvetliť normy na výrobu jedál, spôsobu a formy nakladania s jedlom, potravinami, spôsobu ich ďalšieho uchovávania a skladovania surovín | ústna metóda |
stanoviť štandardy prevádzky, denné rutiny a zákaznícky servis podľa typu zariadenia | písomná metóda |
stanoviť ceny poskytovaných služieb a tovaru podľa typu podujatia | písomná metóda |
zostaviť jedálny lístok a postupnosť jedál na zadané podujatie | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je plnenie všetkých hodnotených kritérií na minimálne 60%.
Metodické usmernenia |
---|
Neformálne vzdelávanie a informálne učenie sa: Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, §17 a §18. Uchádzač o získanie kvalifikácie musí mať ukončené minimálne úplné stredoškolské vzdelanie. |