Delegát cestovnej kancelárie

Kód kvalifikácie

U5113004-01432

Úroveň SKKR

4

SK ISCO-08

5113004

Sektorová rada

Obchod, marketing, gastronómia a cest. ruch

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať pravidlá BOZP, PO a zdravotné predpisy
popísať etiku práce profesie delegáta cestovnej kancelárie
charakterizovať verejné a súkromné organizácie súvisiace s pohybom a pobytom účastníkov zájazdov v turistickej destinácií
popísať možnosti využitia voľného času v turistickej destinácií a jeho okolí
charakterizovať typickú gastronómiu vo vybranej oblasti zájazdu
vysvetliť princípy prezentačných techník
vysvetliť princípy komunikačných techník
vysvetliť princípy techník práce so skupinou
definovať potreby osôb s osobitými požiadavkami
popísať komerčné aspekty profesie delegáta cestovnej kancelárie
definovať právne aspekty profesie delegát cestovnej kancelárie, právo duševného vlastníctva, elektronický obchod, ochrana hospodársky citlivých a osobných údajov
popísať postupy pre organizovanie, plánovanie, predaj a inovovanie ponúkaných fakultatívnych programov
definovať hodnotenie a kontrolu kvality, postupov pre riešenie podnetov zo strany účastníkov zájazdu vrátane postupov pre zjednanie nápravy a reklamačného konania
definovať pracovné podmienky týkajúcich sa profesie delegát cestovnej kancelárie
popísať základné reálie z oblastí Slovenska
Zručnosti
dodržiavať zásady BOZP, PO a zdravotné predpisy
analyzovať možné riziká, vznik mimoriadnych situácii a krízových situácii prípadne možných konfliktov počas pobytu klientov
spracovávať zdroje informácii pomocou IKT
pracovať so skupinou alebo individuálnym klientom pri presunoch v priestore a prispôsobiť ich potrebám skupín osôb so zvláštnymi potrebami
podávať informácie počas jazdy v dopravnom prostriedku
spolupracovať s poskytovateľmi služieb a miestnymi autoritami v cieľovom mieste cestovného ruchu
prispôsobovať zájazd špecifickým požiadavkám sprevádzaných osôb
poskytovať prvú predlekársku pomoc
vypracovávať denné plány práce s klientmi v cieľovom mieste
informovať vhodnou formou návštevníkov o všetkých významných podujatiach a atraktivitách navštíveného územia
aplikovať manažment času a plánovanie logistiky informačných stretnutí s klientmi
koordinovať podľa stanoveného harmonogramu služby pre skupiny alebo individuálnych návštevníkov
poskytovať návštevníkom informácie a praktické rady osožné pre pobyt a pohyb v navštívenom cieľovom mieste cestovného ruchu a jeho okolí
Kompetencie
samostatnosť pri riešení a analyzovaní problémov
samostatnosť pri prezentovaní
schopnosť adaptability a flexibility v myslení
schopnosť komunikovať s ľuďmi
samostatnosť pri plánovaní

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť princípy prezentačných techník
  • vysvetliť princípy komunikačných techník
  • aplikovať manažment času a plánovanie logistiky informačných stretnutí s klientmi
  • spracovávať zdroje informácii pomocou IKT
  • analyzovať možné riziká, vznik mimoriadnych situácii a krízových situácii prípadne možných konfliktov počas pobytu klientov
  • podávať informácie počas jazdy v dopravnom prostriedku
  • prispôsobovať zájazd špecifickým požiadavkám sprevádzaných osôb
  • spolupracovať s poskytovateľmi služieb a miestnymi autoritami v cieľovom mieste cestovného ruchu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
predviesť prezentačné techniky (hlasový prejav, výslovnosť, použitie mikrofónu, techniky dýchania, očný kontakt, postoj, reč tela, držanie tela, zovňajšok a správanie, štýl a slovník)praktické skúšanie
predviesť komunikačné techniky (prispôsobenie sa požiadavkám poslucháčov a podmienkam okolitého prostredia, zručnosti v medziľudských vzťahoch, výber, štruktúrovanie a spájanie informácií, zvládanie a používanie otázok, prekonávanie stresu, manažment času, jasný opis osobitostí cieľového miesta)praktické skúšanie
popísať manažment časuústna metóda
spracovať pomocou IKT zdroje informácii (podklady dodané cestovnou kanceláriou, ale aj mapy, knihy, internetové pramene)praktické skúšanie
definovať možné riziká, vznik mimoriadnych situácii a krízových situácii prípadne možných konfliktov počas pobytuústna metóda
predviesť podávanie informácií počas jazdy v dopravnom prostriedkupraktické skúšanie
informovať o mieste pobytu a prispôsobiť ich špecifickým požiadavkám sprevádzaných osôbpraktické skúšanie
popísať zásady spolupráce s poskytovateľmi služieb a miestnymi autoritami v cieľovom mieste cestovného ruchuústna metóda
plánovať logistiku informačných stretnutí podľa zadaniaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • vysvetliť princípy techník práce so skupinou
  • definovať potreby osôb s osobitými požiadavkami
  • pracovať so skupinou alebo individuálnym klientom pri presunoch v priestore a prispôsobiť ich potrebám skupín osôb so zvláštnymi potrebami
  • poskytovať návštevníkom informácie a praktické rady osožné pre pobyt a pohyb v navštívenom cieľovom mieste cestovného ruchu a jeho okolí
  • koordinovať podľa stanoveného harmonogramu služby pre skupiny alebo individuálnych návštevníkov
  • informovať vhodnou formou návštevníkov o všetkých významných podujatiach a atraktivitách navštíveného územia
  • vypracovávať denné plány práce s klientmi v cieľovom mieste
  • charakterizovať typickú gastronómiu vo vybranej oblasti zájazdu
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
špecifikovať princípy techník práce so skupinou podľa zadaniaústna metóda
predviesť ústnu komunikáciu na zadanú tému, prípadne v cudzom jazykupraktické skúšanie
popísať potreby osôb s osobitými požiadavkami (deti, seniori a hendikepovaný)ústna metóda
popísať hodnotenie a kontrolu kvality (dokumentácia, hodnotenie, kontrola, vernosť zákazníka, spokojnosť zákazníka), postupov pre riešenie podnetov zo strany účastníkov zájazdu (odchýlky od štandardu služieb, nedostatky v kvalite)ústna metóda
predviesť postupy pre zjednanie nápravy a reklamačného konania podľa zadaniapraktické skúšanie
vypracovať denný plán práce s klientmi v zadanom mieste (manuál pre logistiku a organizáciu priebehu dňa, komplexné organizačno-technického zabezpečenie poskytovaných služieb, priamy kontakt s klientmi ako aj nepriamy rozsev informácii)písomná metóda
popísať koordináciu podľa zadaného harmonogramu (doprava, ubytovanie, stravovanie, výlety, doplnkové služby a pod.) pre skupiny alebo individuálnych návštevníkov (vrátane návštevníkov s osobitnými požiadavkami)ústna metóda
predviesť prácu so skupinou (postavenie/pozícia delegáta a skupiny, neutrálny prístup a zdvorilosť, dynamika skupiny, posúdenie rizika, krízový manažment a manažment konfliktu)praktické skúšanie
popísať typickú gastronómiu v zadanej oblastiústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať etiku práce profesie delegáta cestovnej kancelárie
  • definovať právne aspekty profesie delegát cestovnej kancelárie, právo duševného vlastníctva, elektronický obchod, ochrana hospodársky citlivých a osobných údajov
  • popísať postupy pre organizovanie, plánovanie, predaj a inovovanie ponúkaných fakultatívnych programov
  • popísať základné reálie z oblastí Slovenska
  • charakterizovať verejné a súkromné organizácie súvisiace s pohybom a pobytom účastníkov zájazdov v turistickej destinácií
  • popísať možnosti využitia voľného času v turistickej destinácií a jeho okolí
  • definovať pracovné podmienky týkajúcich sa profesie delegát cestovnej kancelárie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť etiku a jej význam v práci delegáta cestovnej kancelárieústna metóda
vysvetliť právne aspekty profesie delegáta cestovnej kancelárie, právo duševného vlastníctva, elektronický obchod, ochranu hospodársky citlivých a osobných údajovústna metóda
vysvetliť postupy pre organizovanie, plánovanie, predaj a inovovanie ponúkaných fakultatívnych programov (zájazdov, výletov), zdravotné a bezpečnostné predpisy, riešenie naliehavých situáciíústna metóda
prezentovať reálie zo zadanej oblasti (geografia a územné členenie, demografia, politické, sociálne a ekonomické pomery)ústna metóda
definovať verejné a súkromné organizácie súvisiace s pohybom a pobytom účastníkov zájazdov v danej oblastiústna metóda
priblížiť možnosti využitia voľného času v zadanom mieste (rekreácia, zábava a šport), typickej gastronómie (tradičné jedlá a nápoje) v danej oblastiústna metóda
vysvetliť pracovné podmienky týkajúce sa profesie delegáta cestovnej kancelárie ( občianske, obchodné, pracovné a daňové právo a sociálne zabezpečenie)ústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať komerčné aspekty profesie delegáta cestovnej kancelárie
  • definovať hodnotenie a kontrolu kvality, postupov pre riešenie podnetov zo strany účastníkov zájazdu vrátane postupov pre zjednanie nápravy a reklamačného konania
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vysvetliť základné postupy hotovostných a bezhotovostných platobných operáciiústna metóda
vysvetliť význam hodnotenia a kontroly kvality (dokumentácia, hodnotenie, kontrola, vernosť zákazníka, spokojnosť zákazníka)ústna metóda
definovať hotovostný a bezhotovostný platobný styk, priebežnú evidenciu účtovných dokladov, marketing a administratívuústna metóda
predviesť postupy administratívnej agendypraktické skúšanie
predviesť postupy pre riešenie podnetov zo strany účastníkov zájazdu (odchýlky od štandardu služieb, nedostatky v kvalite...) vrátane postupov pre zjednanie nápravy a reklamačného konaniapraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Hodnotená spôsobilosť

  • poskytovať prvú predlekársku pomoc
  • popísať pravidlá BOZP, PO a zdravotné predpisy
  • dodržiavať zásady BOZP, PO a zdravotné predpisy
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
poskytnúť prvú predlekársku pomocpraktické skúšanie
popísať základné zásady BOZP pri práci delegátaústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splnenie všetkých uvedených kritérií minimálne na 70%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18.