Samostatný referent - príprava vyučovaní a výcviku v škole ozbrojených síl
Kód kvalifikácie
C0310999-01291
Úroveň SKKR
5
SK ISCO-08
0310999
Sektorová rada
Verejné služby a správa
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| definovať predpisy a pedagogické normy pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku |
| opísať informačný systém pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku |
| vysvetliť spracovanie údajov pri spracovaní podkladov pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku |
| zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku |
| Zručnosti |
|---|
| navrhnúť organizačné pokyny pre plnenie úloh v oblasti plánovania vyučovania |
| vytvoriť dokumentáciu pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku |
| plánovať využiteľnosť vyučovacích a výcvikových priestorov |
| navrhnúť rozvrh hodín pre študijné skupiny |
| urobiť rozbor činnosti plánovania vyučovacieho procesu a výcviku podľa vnútorných predpisov a pedagogických noriem plánovania vyučovania |
| Kompetencie |
|---|
| zodpovednosť za plnenie úloh v oblasti plánovania vyučovania |
| samostatnosť v myslení a rozhodovaní a riešení problémov |
| samostatnosť pri spracovaní dokumentácie |
| schopnosť pružne reagovať na neočakávané zmeny pri plánovaní vyučovacieho procesu |
Hodnotená spôsobilosť
- definovať predpisy a pedagogické normy pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku
- vysvetliť spracovanie údajov pri spracovaní podkladov pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku
- zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku
- opísať informačný systém pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku
- samostatnosť pri spracovaní dokumentácie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| samostatne a zrozumiteľne zhodnotiť zistené chyby v oblasti plánovania vyučovacieho procesu a výcviku | ústna metóda |
| interpretovať predpisy a pedagogické normy pre plánovanie vyučovacieho procesu | ústna metóda |
| samostatne popísať spracovanie podkladov pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku | ústna metóda |
| stanoviť postupy práce v informačnom systéme pre plánovanie vyučovacieho procesu | ústna metóda |
| stanoviť postupy práce s internými databázami | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá na 65 %.
Hodnotená spôsobilosť
- navrhnúť organizačné pokyny pre plnenie úloh v oblasti plánovania vyučovania
- vytvoriť dokumentáciu pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| samostatne vykonať rozbor dokumentov potrebných pre vyučovací proces a výcvik | praktické skúšanie |
| prakticky spracovať organizačné pokyny pre plnenie úloh plánovania vyučovacieho procesu a výcviku | praktické skúšanie |
| spracovať dokumentáciu pre plánovanie vyučovacieho procesu a výcviku | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá na 65 %.
Hodnotená spôsobilosť
- plánovať využiteľnosť vyučovacích a výcvikových priestorov
- zodpovednosť za plnenie úloh v oblasti plánovania vyučovania
- schopnosť pružne reagovať na neočakávané zmeny pri plánovaní vyučovacieho procesu
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| samostatne a zodpovedne zistiť stav a využiteľnosť vyučovacích a výcvikových priestorov | praktické skúšanie |
| formulovať postup činnosti riešenia problémov pri zmene plánovania vyučovacieho procesu | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá na 65 %.
Hodnotená spôsobilosť
- navrhnúť rozvrh hodín pre študijné skupiny
- samostatnosť v myslení a rozhodovaní a riešení problémov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| samostatne zostaviť rozvrh hodín situovanie predmetu, skupiny predmetov v čase po hodinách, dňoch, týždňoch) pre určenú študijnú skupinu za semester s výstupom pre študijnú skupinu - čas, vyučovací priestor (výcviková technika), predmet, téma, učiteľ | praktické skúšanie |
| samostatne zostaviťť rozvrh hodín situovanie predmetu, skupiny predmetov v čase po hodinách, dňoch, týždňoch) pre určenú študijnú skupinu za semester s výstupom pre učiteľa - čas, vyučovací priestor, téma, študijná skupina | praktické skúšanie |
| samostatne zostaviť rozvrh hodín situovanie predmetu, skupiny predmetov v čase po hodinách, dňoch, týždňoch) pre určenú študijnú skupinu za semester s výstupom pre vyučovací priestor (výcviková technika) - čas, predmet, téma, učiteľ | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
| Metodické usmernenia |
|---|
Oprávnená vzdelávacia inštitúcia zašle uchádzačovi pozvánku do 90 dní od dňa doručenia žiadosti o vykonanie skúšky kde bude uvedený termín, čas, miesto vykonania skúšky a zoznam požiadaviek. Informuje uchádzača, ktoré doklady musí predložiť, aby skúška prebehla v súlade s platnými predpismi. Pred začatím skúšky musí byť uchádzač oboznámený s miestom, alebo pracoviskom kde bude skúšku vykonávať. |