Konštruktér elektrických zariadení a systémov
Kód kvalifikácie
U2151002-01103
Úroveň SKKR
4
SK ISCO-08
2151002
Sektorová rada
Elektrotechnika
| Vedomosti |
|---|
| vysvetliť základné pojmy a vzťahy v elektotechnike |
| definovať spôsoby uplatnenia výpočtovej techniky pri modelovaní a simulácií v oblasti elektrotechniky a elektroniky |
| opísať základné meracie a testovacie zariadenia pre elektrotechniku |
| definovať elektrotechnické materiály, vodiče a káble |
| charakterizovať a opísať elektrické stroje a prístroje |
| charakterizovať druhy energie, ich prenos, využívanie, stratu a účinnosť |
| definovať právne predpisy a normy v elektrotechnickej výrobe |
| definovať bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu pred požiarmi |
| definovať pravidlá BOZP elektrických zariadení |
| Zručnosti |
|---|
| spracovávať a vytvárať konštrukčnú a výrobnú dokumentáciu technických riešení |
| spracovávať materiálovú špecifikáciu navrhovaných systémov |
| zostavovavať, montovať, inštalovať, zapájať a oživovavať elektrické stroje, prístroje, spotrebiče a zariadenia |
| uvádzať do prevádzky a nastavovať prevádzkové parametre elektrotechnických alebo elektronických zariadení |
| vykonať funkčné skúšky na testovanie a vyhodnocovanie predpísaných parametrov zariadení/výrobkov, resp. prototypov |
| vypracovať protokoly o výsledky kontrol v elektrotechnickej výrobe |
| merať parametre elektrických a neelektrických veličín s použitím meracích prístrojov a systémov |
| spracovať namerané hodnoty elektrických a neelektrických veličín, vrátane ich interpretácie |
| predviesť technické kreslenie v elektrotechnike |
| Kompetencie |
|---|
| schopnosť samostatne riešiť a analyzovať problémy |
| schopnosť adaptability a flexibility v myslení |
| schopnosť kreativity |
| samostatnosť v organizovaní a plánovaní práce |
| zodpovednosť za osobnostný rozvoj |
| zodpovednosť za bezpečnosť, zdravie a hygienu pri práci |
| schopnosť komunikovať s ľuďmi |
Hodnotená spôsobilosť
- opísať základné meracie a testovacie zariadenia pre elektrotechniku
- vykonať funkčné skúšky na testovanie a vyhodnocovanie predpísaných parametrov zariadení/výrobkov, resp. prototypov
- merať parametre elektrických a neelektrických veličín s použitím meracích prístrojov a systémov
- vypracovať protokoly o výsledky kontrol v elektrotechnickej výrobe
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| navrhnúť meracie metódy pre meranie elektrických a neelektrických veličín | písomná metóda |
| vybrať vhodné meracie prístroje na meranie elektrických a neelektrických veličín | praktické skúšanie |
| vykonať merania elektrických a neelektrických veličín | praktické skúšanie |
| vypracovať protokol z realizovaných meraní a interpretovať namerané výsledky | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať právne predpisy a normy v elektrotechnickej výrobe
- definovať pravidlá BOZP elektrických zariadení
- definovať bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci a ochranu pred požiarmi
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| aplikovať na konkrétnych príkladoch aktuálne legislatívne predpisy v oblasti bezpečnosti technických systémov | ústna metóda |
| zaradiť technické zariadenie do príslušnej triedy VTZ podľa určených parametrov | ústna metóda |
| popísať postup certifikácie prototypu technického zariadenia (úradná skúška, typová skúška, ATEX certifikácia) | ústna metóda |
| popísať požiarnu bezpečnosť technických zariadení vo vzťahu k prostrediu, v ktorom je zariadenie prevádzkované | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- definovať spôsoby uplatnenia výpočtovej techniky pri modelovaní a simulácií v oblasti elektrotechniky a elektroniky
- vypracovať protokoly o výsledky kontrol v elektrotechnickej výrobe
- zostavovavať, montovať, inštalovať, zapájať a oživovavať elektrické stroje, prístroje, spotrebiče a zariadenia
- spracovávať materiálovú špecifikáciu navrhovaných systémov
- spracovávať a vytvárať konštrukčnú a výrobnú dokumentáciu technických riešení
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| zhotoviť konštrukčnú dokumentáciu k technickému zariadeniu | písomná metóda |
| skonštruovať prototyp technického zariadenia podľa vlastnej vypracovanej konštrukčnej dokumentácie | praktické skúšanie |
| vypracovať výkaz výmer alebo súpis použitých materiálov ku konštrukčnej dokumentácii k technickému zariadeniu | písomná metóda |
| definovať podmienky a postupy pre montáž a uvedenie technického zariadenia do prevádzky | písomná metóda |
| predviesť reálne výstupy zo softvérov na modelovanie a simuláciu v oblasti elektrotechniky ako súčasť písomnej časti záverečnej práce | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
Hodnotená spôsobilosť
- vysvetliť základné pojmy a vzťahy v elektotechnike
- definovať elektrotechnické materiály, vodiče a káble
- charakterizovať druhy energie, ich prenos, využívanie, stratu a účinnosť
- charakterizovať a opísať elektrické stroje a prístroje
- definovať spôsoby uplatnenia výpočtovej techniky pri modelovaní a simulácií v oblasti elektrotechniky a elektroniky
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| aplikovať princípy elektrotechniky na príkladoch z elektrotechniky | písomná metóda |
| nadimenzovať prierezy vodičov a ich istenie so zohľadnením strát | písomná metóda |
| definovať technické parametre elektrických strojov na výrobu elektrickej energie | písomná metóda |
| definovať technické parametre elektrických strojov na využitie elektrickej energie | písomná metóda |
| definovať účinnosť pri riešení praktických príkladov | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť všetky uvedené kritériá hodnotenia minimálne na 80%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Pre formálne sekundárne vzdelanie:
Pre formálne terciárne vzdelanie:
Pre neformálne vzdelávanie:
|