Recepčný (okrem hotelového)
Kód kvalifikácie
C4226000-01072
Úroveň SKKR
3
SK ISCO-08
4226000
Sektorová rada
Administratíva, ekonomika a manažment
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti |
---|
popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie |
popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou |
definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom |
definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií |
charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov |
Zručnosti |
---|
používať bežné kancelárske zariadenia |
spracovávať, resp. vybavovať korešpondenciu |
vybavovať telefonické hovory |
spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie |
využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci |
reprodukovať požadované informácie |
zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku |
zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku |
Kompetencie |
---|
trpezlivosť |
komunikatívnosť |
organizačná schopnosť |
schopnosť sociálneho kontaktu |
zodpovednosť za zverené úlohy |
Hodnotená spôsobilosť
- zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
odprezentovať sa v cudzom jazyku | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou
- spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie
- definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom
- definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
- zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vymenovať administratívne postupy súvisiace s prácou recepčného | ústna metóda |
vyhľadať zoznam prijatých dokumentov podľa zadania | praktické skúšanie |
zaevidovať návštevníka do príslušnej evidencie písomne aj elektronickou formou | praktické skúšanie |
popísať zásady komunikácie pracovníkov prvého kontaktu so zákazníkom s predvedením zásad spoločenského styku | ústna metóda |
definovať zásady ochrany spotrebiteľa v práci recepcie | ústna metóda |
predviesť prijatie a vyriešenie vzorovej sťažnosti a reklamácie | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
- charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie | ústna metóda |
vyhotoviť úradný dokument na základe zadania | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci
- reprodukovať požadované informácie
Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
---|---|
vyhľadať informácie o organizácií za pomoci internetu | praktické skúšanie |
vytvoriť krátku prezentáciu organizácie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Metodické usmernenia |
---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18 |