Recepčný (okrem hotelového)

Kód kvalifikácie

C4226000-01072

Úroveň SKKR

3

SK ISCO-08

4226000

Sektorová rada

Administratíva, ekonomika a manažment

Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
Vedomosti
popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou
definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom
definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov
Zručnosti
používať bežné kancelárske zariadenia
spracovávať, resp. vybavovať korešpondenciu
vybavovať telefonické hovory
spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie
využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci
reprodukovať požadované informácie
zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku
zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku
Kompetencie
trpezlivosť
komunikatívnosť
organizačná schopnosť
schopnosť sociálneho kontaktu
zodpovednosť za zverené úlohy

Hodnotená spôsobilosť

  • zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
odprezentovať sa v cudzom jazykuústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou
  • spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie
  • definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom
  • definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
  • zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vymenovať administratívne postupy súvisiace s prácou recepčnéhoústna metóda
vyhľadať zoznam prijatých dokumentov podľa zadaniapraktické skúšanie
zaevidovať návštevníka do príslušnej evidencie písomne aj elektronickou formoupraktické skúšanie
popísať zásady komunikácie pracovníkov prvého kontaktu so zákazníkom s predvedením zásad spoločenského stykuústna metóda
definovať zásady ochrany spotrebiteľa v práci recepcieústna metóda
predviesť prijatie a vyriešenie vzorovej sťažnosti a reklamáciepraktické skúšanie

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%. 

Hodnotená spôsobilosť

  • popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
  • charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencieústna metóda
vyhotoviť úradný dokument na základe zadaniapísomná metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.

Hodnotená spôsobilosť

  • využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci
  • reprodukovať požadované informácie
Kritéria hodnoteniaMetódy hodnotenia
vyhľadať informácie o organizácií za pomoci internetupraktické skúšanie
vytvoriť krátku prezentáciu organizácieústna metóda

Podmienky úspešného vykonania skúšky

Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.

Metodické usmernenia

Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18