Recepčný (okrem hotelového)
Kód kvalifikácie
C4226000-01072
Úroveň SKKR
3
SK ISCO-08
4226000
Sektorová rada
Administratíva, ekonomika a manažment
Viac informácií o karte kvalifikácií je uvedených tu:PDF
| Vedomosti |
|---|
| popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie |
| popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou |
| definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom |
| definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií |
| charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov |
| Zručnosti |
|---|
| používať bežné kancelárske zariadenia |
| spracovávať, resp. vybavovať korešpondenciu |
| vybavovať telefonické hovory |
| spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie |
| využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci |
| reprodukovať požadované informácie |
| zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku |
| zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku |
| Kompetencie |
|---|
| trpezlivosť |
| komunikatívnosť |
| organizačná schopnosť |
| schopnosť sociálneho kontaktu |
| zodpovednosť za zverené úlohy |
Hodnotená spôsobilosť
- zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v cudom jazyku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| odprezentovať sa v cudzom jazyku | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať administratívne postupy súvisiace s kvalifikáciou
- spracovávať a kompletizovať administratívnu dokumentáciu (zakladanie, triedenie, vyhľadávanie, evidovanie, archivovanie
- definovať zásady komunikácie a spoločenského styku pracovníkov prvého kontaktu s návštevníkom
- definovať zásady ochrany spotrebiteľa a postupy pri riešení sťažností a reklamácií
- zrozumiteľne a spisovne komunikovať ústne i písomne v slovenskom jazyku
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vymenovať administratívne postupy súvisiace s prácou recepčného | ústna metóda |
| vyhľadať zoznam prijatých dokumentov podľa zadania | praktické skúšanie |
| zaevidovať návštevníka do príslušnej evidencie písomne aj elektronickou formou | praktické skúšanie |
| popísať zásady komunikácie pracovníkov prvého kontaktu so zákazníkom s predvedením zásad spoločenského styku | ústna metóda |
| definovať zásady ochrany spotrebiteľa v práci recepcie | ústna metóda |
| predviesť prijatie a vyriešenie vzorovej sťažnosti a reklamácie | praktické skúšanie |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie
- charakterizovať predpísanú administratívu a vysvetliť obeh účtovných dokladov
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| popísať náležitosti úradnej a obchodnej korešpondencie | ústna metóda |
| vyhotoviť úradný dokument na základe zadania | písomná metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
Hodnotená spôsobilosť
- využívať informačno – komunikačné technológie, programy (databázy, operačné systémy a i.) a administratívno – technické zručnosti vo svojej práci
- reprodukovať požadované informácie
| Kritéria hodnotenia | Metódy hodnotenia |
|---|---|
| vyhľadať informácie o organizácií za pomoci internetu | praktické skúšanie |
| vytvoriť krátku prezentáciu organizácie | ústna metóda |
Podmienky úspešného vykonania skúšky
Podmienkou úspešného vykonania skúšky je splniť uvedené kritériá hodnotenia na 75%.
| Metodické usmernenia |
|---|
Zákon 568/2009 Z.z. o celoživotnom vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 17 a § 18 |